به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۰ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۱۱۲۶۸۵

جوانان بسکتبال ایران قهرمان آسیا شدند

گروه ورزشی: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران برای سومین بار موفق به کسب مقام نخست رقابت های قهرمانی آسیا شد.
جوانان بسکتبال ایران قهرمان آسیا شدند
به گزارش ایرنا، تیم بسکتبال جوانان ایران در دیدار نهایی بیست و چهارمین دوره رقابت های بسکتبال جوانان آسیا که به میزبانی تهران پیگیری شد، با نتیجه 71 بر 65 مقابل ژاپن به پیروزی رسید و قهرمان شد. تیم ایران که در مرحله گروهی این رقابت ها مقابل ژاپن نتیجه بازی را واگذار کرده بود، امروز با ارایه یک بازی کاملا برتر موفق شد حریفش را از پیش رو بردارد تا برای سومین بار به مقام نخست مسابقات قهرمانی آسیا جوانان دست یابد. کوارتر نخست این مسابقه ٢٣ بر ١٨ به سود ایران تمام شد و در کوارتر دوم نیز این شاگردان رضا نوری بودند که ١٢ بر ٨ پیروز شدند.

روند خوبی تیم ایران در کوارتر سوم هم ادامه داشت ١٧ بر ١٤ این تیم برنده شد و در کوارتر پایانی هم ایران بود که اجازه کار به حریفش نداد و در نهایت 71 بر 65 برنده و قهرمان شد. کوارتر چهارم با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران تمام شد. تیم اول تا سوم این مسابقات که به ترتیب ایران، ژاپن و کره جنوبی هستند، مجوز حضور در جام جهانی مصر را به دست آوردند.
هدایت تیم بسکتبال جوانان ایران برعهده رضا نوری بود. ملی پوشان جوان بسکتبال ایران بعد از قهرمانی در جایگاه ویژه مهمانان این مسابقات حضور یافتند و با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، معاونین ورزش همگانی و منابع توسعه و پشتیبانی وزیر ورزش و محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال ایران دست دادند که اقدامی عجیب بود.
مرجع : میزان