به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۱۲۷۳۰
آمازون طراحی کرد

هدفونی که نام صاحبش را می‌داند!

گروه علمی: شرکت آمازون طرح جدیدی از هدفون‌های حذف‌کننده نویز را ثبت اختراع کرده که می‌تواند با شنیدن کلمات خاص مانند نام کاربر، ویژگی حذف‌ نویز را غیرفعال کند.
هدفونی که نام صاحبش را می‌داند!
به گزارش گیزمگ، ساکنان شهرهای بزرگ در مسیر رفت‌وآمد روزانه خود با استفاده از هدفون‌های حذف‌کننده صدا از جهان اطرافشان جدا می‌شوند، اما برخی صداها مانند وقتی کسی نام کاربر را صدا می‌کند، بهتر است که شنیده شوند. ابداع جدید شرکت آمازون شامل هدفونی است که کلمات خاص مانند نام کاربر را می‌شناسد و بطور موقت از حالت حذف سروصدا خارج می‌شود تا فرد بتواند صدای دوستانش را بشنود.

برخلاف فناوری‌های لغو انفعالی سروصدا که نوعی عایق صوتی محسوب می‌شوند، دستگاههای لغو فعال صدا به صدای جهان بیرونی گوش داده و شکلی از موج منفی از صدای ورودی را ایجاد می‌کنند که سپس با آنچه کاربر در حال شنیدن آن است، ترکیب می‌شود.

مشکل اینجاست که این دستگاهها نمی‌توانند بین صداها تمایز قائل شوند، از این رو هدفون صداهای ناخواسته‌ای مانند سروصدای ترافیک را در کنار چیزهای مهمتری مانند صدای دوستان حذف می‌کند.

اختراع جدید آمازون به توصیف دستگاهی پرداخته که به کاربران اجازه می‌دهد کلمه یا عبارت خاصی را مشخص کنند تا وقتی دستگاه این کلملت را شنید، یا عملکرد حذف صدا را لغو کند یا آن صدا را از میان هدفون به گوش کاربر برساند. فرد سپس می‌تواند با یک فرمان صوتی یا فشردن یک دکمه، فعالیت حذف صدای بیرونی را از سر بگیرد. این فناوری هنوز در مرحله طرح است و مشخص نیست چه زمانی وارد بازار شود.
مرجع : ایسنا