به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۱۲۸۷۱
اگر کسی پس از سخنان اخیر رهبری دم از مذاکره با آمریکا بزند، ضد ولایت فقیه است

تازه‌ترين مصداق براي ضدولایت‌فقیه

گروه سياسي: سیداحمد خاتمی گفت: اگر کسی پس از این صحبت رهبری دم از مذاکره با آمریکا بزند، ضد ولایت فقیه است و ولایتمداری یعنی باور این واقعیت که همه بدانند پروندهٔ آمریکا منحصرا فقط و فقط در دست مقام معظم رهبری است.
تازه‌ترين مصداق براي ضدولایت‌فقیه
خاتمی چهارشنبه شب در چهاردهمین یادواره 175 شهید شهرستان کوهبنان اظهار داشت: شهدا محور وحدت هستند و با حضور این فرهنگ دشمنان نخواهند توانست در این سد نفوذناپذیر مردم عزیز نفوذ کنند و حقیقتا مجالس شهدا مجالسی هدفمند هستند که بیعت با شهیدان و پاسداری از خون پاک آنان از اهداف عالیه این مجالس است، همچنان که راه شهیدان پر رهرو است، مردم نخواهند گذاشت، پرچمی که به دست شهدا به اهتزار در آمده بر زمین بیفتد. وی ادامه داد: پاسداری از فرهنگ شهیدان این است که همهٔ ما و مسوولان به پیام خون شهیدان که عفاف و حجاب، حریم بین محرم و نامحرم است، توجه داشته باشیم چرا که این مهم تجلی دین است، لذا باید تمام امکانات در خدمت دین باشد و مقدسات محترم شمرده شوند.

وی پاسداری از ولایت فقیه را از جمله راه‌های پاسداری از آرمان‌های بلند شهیدان دانست و گفت: همهٔ شهیدان سرافراز ما در وصیتنامه‌های خود بر حمایت و اطاعت از ولایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) تأکید کردند و امروز هم شخصیت امام راحل تبلور یافته در مقام معظم رهبری است و همه باید بدانیم، ولایت فقیه یک قانون در متن قانون اساسی است و حرف آخر را در کشور ولی فقیه می‌زند و همه باید مطیع ایشان باشیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: چندین ماه از برجام گذشته ذره‌ای وضعیت مردم تغییر نکرده، قرار بود، تحریم‌ها یک جا لغو شود در حالی که چنین اتفاقی نیفتاد، مقام معظم رهبری فرمودند «مذاکره با آمریکا راه حل نیست»، معنی این است که برخی‌ها آدرس غلط ندهند چرا که امریکا در پی سلطه است. وی عنوان کرد: اگر کسی پس از این صحبت رهبری دم از مذاکره با آمریکا بزند، ضد ولایت فقیه است و ولایتمداری یعنی باور این واقعیت که همه بدانند پروندهٔ آمریکا منحصرا فقط و فقط در دست مقام معظم رهبری است و کسی دیگر نمی‌تواند دخالت کند و متن قانون اساسی تصمیم ولایت است، یعنی همان طور که مردم ولایتمدار هستند، مسوولان هم عملا باشند که این همراهی را در بسیاری از موارد می‌بینیم.

خاتمی حرمت نگه داشتن مسوولان نظام را از دیگر راه‌های پاسداری از خون شهدا عنوان کرد و ادامه داد: ما یک مجموعه‌ای هستیم که سوار برکشتی می‌باشیم و در رأس آن مقام معظم رهبری است و در ذیل روسای سه قوه محترم و مشروع‌ هستند چرا که امضای مقام معظم رهبری دارند، کسی حق ندارد به عنوان انتقاد حرمت کل نهاد را بشکند در حالی که انتقاد سازنده جایز و لازم است.