به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۸
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۱۱۲۸۷۲

شیوه جدید حیوان‌ آزاری در مشهد/عکس

گروه جامعه: فردی که یک سگ را در یک مجتمع مسکونی با تیرکمان مورد آزار قرار داده بود، بازداشت شد.
علی کشمیری، سرپرست حقوقی پناهگاه حیوانات مهر مشهد، اظهار کرد: يكي از ساكنان مجتمع مسكوني، سگ پنج ماهه‌اي را با كمان حرفه‌اي هدف قرار داده بود به گونه‌اي كه تير از يك طرف وارد بدن حيوان شده و نيمي از آن از سوي ديگر بيرون زده بود. وی اضافه مرد: این مجتمع مسکونی دقیقا هم مرز با ارتفاعات جنوبي مشهد يعني زيستگاه طبيعي حيوانات بود که با تماس یکی از شهروندان به این منطقه مراجعه کردیم و با پلیس 110 تماس گرفتیم.

کشمیری با بیان اینکه بلافاصله حيوان جهت سير مراحل درمان به كلينيك منتقل شد، ادامه داد: با همكاري قابل تقدير نيروي انتظامي، متهم به بازداشتگاه كلانتري منتقل و عصر همان روز به دادسرا انتقال يافت، پرونده وی جهت صدور رای مفتوح است، پناهگاه مهر مشهد نيز شكايتي عليه فرد حيوان‌آزار تنظيم و به مراجع قضايي تسليم کرد.

شیوه جدید حیوان‌ آزاری این بار در مشهد
این فعال حمایت از حقوق حیوانات خاطرنشان کرد: ضارب در کمال خونسردی انگيزه خود را ورود سگ به داخل حياط مجتمع مسكوني عنوان کرده است، این در حالی بود که تعدادی از ساکنان مجتمع و حامیان حیوانات در اعتراض به عمل فرد حیوان‌آزار به کلانتری و مقابل مجتمع قضایی نیز مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌هاي اخير خلأ قانوني موجب شده تا افراد فرصت‌طلب براي قدرت‌نمايي و زهر چشم گرفتن از دیگران حيوانات را آماج خشم و كينه خود کنند، اين در حالي است كه در شريعت اسلام آيات و احاديث متعددي بر لزوم خوش رفتاري با حيوانات بیان شده است.

کشمیری یادآور شد: كارشناسان اعتقاد دارند خشونت عليه حيوانات مقدمه‌اي بر خشونت عليه انسان‌ها خواهد بود.حمید صالحی، مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در خصوص حیوان آزاری گفت: هرگونه حیوان‌آزاری را محکوم می‌کنیم و باید با اینگونه موارد طبق قانون برخورد شود. وی اضافه کرد: در فضای کنونی جامعه که بسیار حساس بوده و مردم نیز اعتراضات زیادی نسبت به اینگونه موارد دارند، برخورد قانونی با حیوان‌آزاری بهترین روش است.
مرجع : ایسنا