به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۵۹
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۱۲۸۹۶
رفتیم از پلیس کتک بخوریم اما ما را نزدند!

به مهاجمان به سفارت عربستان مدال بدهيد!

گروه سیاسی: يكي از سركرده‌گان مهاجمان به سفارت عربستان سعودي، كه به دليل اقدامشان در آتش زدن و غارت سفارت خانه يك كشور تاثيرگذار در مناسبات منطقه‌اي، روابط سياسي بسياري از كشورهاي اسلامي روابط ديپلماتيكشان را با ايران قطع كردند، طلبكارانه نامه‌ای به رییس‌جمهور منتشر کرده و زمین و زمان را به هم دوخته تا بگوید عامل و آمر حمله به سفارت عربستان نبوده است و آنچه به او گفته می‌شود «تهمت» است!
به مهاجمان به سفارت عربستان مدال بدهيد!
طلبكاري‌هاي اين فرد در اين نامه چنان است كه هر كس موضوع را نداند، مدتها براي مظلوميتش اشك خواهد ريخت؛ به همين دليل شايد به جا باشد به آقاي رييس‌جمهور سفارش كنيم به امثال اين افراد كه حيثيت و آبرويي براي ايران در عرصه هاي ديپلماتيك باقي نگذاشتند و همه دوستان سابق ايران را به دشمن تبديل كرده و ... مدال افتخار و شجاعت هم بدهند؛ البته از نوع زرشك طلايي‌اش!

در همين زمينه ايلنا در نقدي نوشت: نامه حسن کردمیهن به حسن روحانی، ناگفته‌های فراوانی دارد؛ ناگفته‌هایی که نشان می‌دهد دستگاه قضایی و امنیتی کشور در شناسایی عوامل حمله به سفارتخانه‌ها انگشت اشاره را به سمت افراد درستی گرفته است. هرچند سخنگوی قوه قضاییه گفته بود کسانی که بخاطر خشم‌شان به سفارت عربستان حمله کردند، تخفیف می‌گیرند، اما نویسنده نامه آنقدر گاف داده است که همین نامه می‌تواند سندی علیه عوامل حمله‌کننده به سفارت باشد.

گاف اول؛ تهمت
حسن کردمیهن نامه‌ای به رییس‌جمهور نوشته و زمین و زمان را به هم دوخته است تا بگوید عامل یا آمر حمله به سفارت عربستان نبوده است و آنچه در مورد او گفته می‌شود «تهمت» است. کردمیهن در نامه‌اش که به عمد - یا از روی عادت! - تاریخ میلادی را جایگزین تاریخ هجری کرده است، به نقش خود در تحریک نیروهای تندرو اعتراف می‌کند. احتمالا این زمان، مصادف با برخی رایزنی‌ ایرانی بوده است، چه اینکه پیش از این نیز سفیر ایران در عربستان به ایلنا گفته بود در فاصله اعتراض مردمی و حمله به سفارتخانه، در سطح بالا در حال رایزنی با مسئولان بودیم.

گاف دوم؛ سابقه
کردمیهن چنانچه خودش گفته است در توصیه به حمله‌کنندگان پیشنهاد داده است «با توجه به تجربیات قبلی؛ به ایشان یادآوری کردم که حالا که می‌خواهید بروید آماده کتک‌خوردن باشید، چراکه قطعا نیروی انتظامی بیشترین تدابیر را اندیشیده است.»

حمله مشهور قبلی به سفارت مربوط به دولت احمدی‌نژاد بود که موجب تعطیلی سفارت انگلستان شد و در نهایت با اعتراض رهبر انقلاب مواجه شد. البته مواردی از تجمع مقابل سفارتخانه‌ها بوده که عموما برخوردی بین پلیس و تجمع کنندگان صورت نگرفته است.

گاف سوم: مظلومی که دهان ایران را می‌بندد!
رییس ستاد قالیباف در کرج در نامه خود بارها و بارها نسبت به پیگیری حادثه حمله سفارت توسط رسانه‌ها ایراد گرفته است و با استفاده از ادبیات جبهه پایداری و زنجیره‌ای خواندن روزنامه‌های اصلاح‌طلب نوشته است از همه ... -یک کلمه زشت حذف شد- روزنامه ایران بارها اسمِ مرا برده است و تهمت‌های مختلف را به من نسبت داده است و شما که عنوانِ حقوقدان‌بودنتان را بر سر زبان‌ها انداخته‌اید حتی یک تذکر حقوقی هم به اینها نداده‌اید که دهانت را اگر نبندی؛ حتی اگر کردمیهن محارب باشد و شکایت بکند قوه قضائیه دهانت را می‌بندد!

او در ادامه نامه البته تاکید می‌کند که مظلوم است و رسانه‌ای در اختیار ندارد. البته شاید فراموش کرده است که پیش از حمله به سفارت آمریکا با صدها رسانه وابسته به شهرداری تهران و نزدیک به قالیباف مرتب مصاحبه داشت و هنوز هم رسانه‌های وابسته به شهرداری تهران از رسانه‌های رسمی دولتی تعداد بیشتری دارند. گرچه مخاطبی برای آنان باقی نمانده است

گاف چهارم؛ تاریخ میلادی
در ابتدای بازداشت عامل اصلی حمله به سفارت عربستان رسانه‌ها خبر دادند که آمر حمله به سفارت عربستان در ایران نیست و از کشوری خارجی این حمله را رهبری کرده است و به محض ورود به ایران بازداشت شده است. کردمیهن نیز در مطلبی که نوشته است به عمد یا از روی عادت از تاریخ میلادی استفاده کرده است. ظاهرا وی در زمان حمله به سفارت در ایران نبوده است و در منطقه‌ای قرار داشته است که به صورت منقطع امکان اتصال به اینترنت برای او فراهم بوده است.

گاف پنجم؛ جان بر کف
او در یکی از پست‌های اینستاگرام خود تصاویری از چند کودک سوری در باشگاه جودوی خود منتشر کرده است و گفته است این جوانان را از سوریه به ایران آورده است تا برای تیم ملی سوریه در سال ۲۰۲۰ مبارزه کنند.

با این حال کردمیهن ادعا می کند سال‌ها جان خود را برای دفاع از ایران کف دست گرفته است. البته در یک مورد کردمیهن متهم شد به اینکه با بی‌مبالاتی موجب غرق شدن جمعی از جوانان در دریای خزر شده بود. وی در جلسات خود با تکریم زیاد از غرق شدگان در دریا یاد کرده بود.

گاف ششم:‌ سرهنگ علیه سرهنگ
کردمیهن در قسمتی از نامه خود نوشته است: «در قامت یک سرهنگ تمام‌عیار در کویِ دانشگاه ۷۸ فریاد می‌زند و نااهلان را تهدید می‌کرد و فرمان سرکوب آشوبگران را می‌داد.» جالب اینجاست که این توصیف درباره سرهنگ قالیباف نیست و اینها را کردمیهن درباره حسن روحانی نوشته است؛ مسئله‌ای که به نظر می‌رسد نیازی به پاسخ نداشته باشد.

گاف هفتم: بی‌خبری از رابطه کنونی ایران و عربستان؟
عضو ارشد ستاد انتخاباتی قالیباف در انتخابات گذشته در نامه خود از روزنامه ایران انتقاد کرده است که هر هفته به جای توجه به معیشت مردم پیگیر حمله به سفارت عربستان بوده است تا التهاب آن را زنده نگه دارد. شاید او خبر ندارد که بعد از حمله رابطه ایران و عربستان قطع شده است و علاوه بر آن ایران که می‌توانست در موضوع شهادت شیخ نمر دست بالا را داشته و موضوع را از مجامع بین المللی پیگیری کند با اقدام بی‌فکر و بی‌تامل آقایان در عرصه جهانی به بدهکار تبدیل می‌شود.حالا بگذریم از اینکه امسال حجاج ایرانی به خانه خدا نخواهند رفت و این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم مسلمانان ایرانی است.

گاف هشتم؛ نوجوانان تحمل کتک زدن نیروی انتظامی را ندارند
این روحانی اصولگرا در توضیح شب حمله به سفارت عربستان می‌نویسد به آنها گفتم آماده کتک خوردن باشید، چراکه قطعا نیروی انتظامی بیشترین تدابیر را اندیشیده است و یگان‌های امداد و ویژه و سایر ظرفیت‌های انتظامی حتماً امشب با تجمع‌کنندگان برخورد جدی خواهند کرد، لذا نوجوان‌ها را با خود نبرید که آنها تحمل کتک‌خوردن را ندارند و ممکن است به نظام بدبین شوند، اگر می‌خواهید بروید آماده کتک‌خوردن باشید و بدانید که شما با نیروی انتظامی جنگ ندارید و آنها باید وظایف خود را انجام بدهند و انجام خواهند داد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده است که حتی بزرگترین مخالفان نظام نیز در مطالب خود نیروی انتظامی را نسبت به برخورد خشونت‌آمیز با نوجوانان به این شدت متهم نکرده بودند و خود کردمیهن نیز تاکید کرده است که نیروی انتظامی کسی را نزده است.

گاف نهم؛ وعده آزادی زندانیان
مشخص نیست که این روحانی تندرو با چه افراد و ارگان‌هایی در ارتباط بوده است که در دستورهای شب دوم ژانویه! تاکید کرده است اگر کسی را گرفتند بروید با نیروی انتظامی صحبت کنید و رهایش کنید. شاید در روزهای آینده مشخص شود که این ارتباطات چه بوده است.

گاف دهم: این‌بار متن پیام منتشر نمی شود؛ تایید خروج مدارک از سفارت
کردمیهن در قسمتی از نامه خود این بار متن پیام‌های خود را در شب حادثه منتشر نکرده است و فقط برداشت خود را از این پیام‌ها نوشته است «پیام‌هایی گذاشتم در خصوصِ مدارک، با این محتوا که حالا که راه را باز کرده‌اند و می‌خواهند عربستان را گوشمالی بدهند، هرکاری می‌کنید، بکنید، اما مدارکِ خارج شده از سفارت را برای جلوگیری از افتادن به دستِ عناصرِ نامطلوب به یکی از دوستان برسانید که به پلیس ضد جاسوسی یا اطلاعات برساند»

البته نامه کردمیهن گاف‌های دیگری هم دارد. از توهین‌های پیاپی واژه‌های زشت تا آرزوی شهادت برای حسن روحانی در جبهه‌های مبارزه؛ با این حال باید منتظر واکنش نیروی انتظامی به صحبت‌های او بود؛ چنانچه سخنگوی وزارت خارجه نیز این اظهارات را غیرموجه خوانده و تاکید کرده است که حمله به اماکن دیپلماتیک خلاف قانون، غیراخلاقی، مذموم و مردود است و با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست.

تاکنون دو جلسه برای رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان تشکیل شده است. جلسه نخست در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت به صورت غیرعلنی برگزار شد و نماینده دادستان اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب را به متهمان تفهیم کرد. جلسه دوم نیز به ریاست قاضی دهقان برگزار شد و پس از آن سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای ۴۸ نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان خبر داد تا رسیدگی همچنان ادامه داشته باشد، با این‌حال شاید نامه‌ کردمیهن و گاف‌های فراوان آن، در نحوه رسیدگی تاثیر بگذارد؛ چه اینکه دولت در موضعی رسمی خواستار برخورد جدی با آمران و عاملان حمله شده بود و گفته بود اگر چند میلیون جابجا شود، فریاد وااسلاما سر می‌دهند. آیا این خسارت کمتر بود؟ از سوی دیگر رییس‌جمهور نیز صریحا درخواست برخورد جدی با عاملان حمله به سفارت عربستان را داشت و گفت: مردم باید بدانند برخورد با عاملان حمله به سفارت چگونه انجام می‌شود.







مرجع : ایلنا

ایوب محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۲:۲۳
خدا وکیلی اگه عده ای توی عربستان به سفارت ایران حمله میکردن و اونو آتش میزدن ما ایرانی ها چه حالی میشدیم
ایا این اقا نمیدونه این سفارت در ایران و در پناه حکومت ایران هست
و هر گونه تعرض به ساختمان سفارت
اعتراف به ناتوانی حکومت ایران در تامین امنیته
ما روا باش با کی ها شدیم 80 میلیون جمعیت (341722)
شاستلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۹
اگه 600 تا عربستانی رو تو ایران یه جا به کشتن می دادیم چه حالی به اونا دست میداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ (341755)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۰
در عربستان به جوان ایرانی تجاوز شد در حج 600 نفر را کشتند و در سال 66 چه فاجعه که روی نداد . مسئولان انها در هر جای می شینند بد ایران می گویند و در کشورشان یک نفر و یک سایت بر ضد کارها های آنها تیتر نمی زنند ولی در ایران یک عده هر روز در سایت هایشان تیتر می زنند در جهت حمایت از انها به دلیل باند و جهت بازی جناحی من نمی دانم چرا همین افراد موقعی که به جوانان ما تجاوز کردن حرفی نزدند موقعی که کشتند ساکت شدند اما هر روز تیتر می زنید محکومیت حمله به سفارت . پس چرا در عربستان 600 نفر کشتند یکی محکوم (341757)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ۰۳:۳۵
محمد جان اگر زمانی که این 2 حادثه اتفاق افتاد حمله میکردید (با وجود زشتی حمله به سفارت )میگفتیم از هموطنتان دارید دفاع میکنید ولی شما بخاطر شیخ نمر حمله کردید که برادرش گفت به ایرانیها ارتباطی نداره نمیدونم تا کی باید کاسه داغتر از آش باشیم و اعتبار کشورمان رو خدشه دار کنیم .چرا به اختلاسهای دولت قبل اعتراض نکردید شما که داعیه مدافع حق دارید مگر بیت المال مسلمین نبود . (341785)
بسيجي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۲:۲۳
مگرمقام معظم رهبري بارها نفرمودند كه با حمله به سفارتخانه هامخالفم؟پس اين آقاي كردميهن با كدام منطق اين حرفها راميزند؟؟ (341723)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۲:۳۴
وقتی به بدهکار رو بدی طلبکار میشه.نمونش همین فرد هست. (341724)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۲:۴۲
تا کی باید این ..... برای کشور هزینه ایجاد کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (341726)
بلاتکلیف
France
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۲:۵۱
در حالی که معنی بصیرت با تعطیلی اندیشه و اختیار مترادف شده است و چه بسا تحصیل کردگان عالم از ابراز عقیده ابا دارند گروهی جوانک 17 تا 25 سال خود را حق مطلق و بصیر کامل می پندارند و بخود اجازه قضاوت در مورد همه چیز بجز یک چیز را میدهند و بعد از قضاوت حکم صادر میکنند و بعد اجرا میکنند و ککشان هم نمیگزد و هیچ کس هم قدرت و جرعت اعتراض به آقایان را ندارد، اینها اتقلابی های تمام هستند (341727)
مرشد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۳:۱۴
مقصراصلی کلیه مصیبت هایی که طی این38سال بعد از انقلاب بر سر این ملت(ایران)امده.که درواقع سنگ بنای این جریان(حمله به سفارت خانه)را گذاشتند همان تسخیرکنندگان لانه جاسوسی امریکا میباشند@ که حالا صاحب مقامات عالی کشور شده اند(مثل ماری ابتکار) وحالا حمله به سفارت عربستان رامحکوم میکنند. (341730)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۳:۱۷
دولت بايد با اين افراد كه خسارت هاي جبران ناپذيري به كشور وملت ايران رسانده اند بدون كوچكتري اغماضي برخورد نمايد، تا كي بايد مردم تاوان اين خودسران واخلالگران را بپردازند (341731)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۲۳:۰۳
دولت چه کاره است که برخورد کند ؟ دولت جرأت نداشت از نیروی انتظامی بخواهد که طبق وظیفه ای که دارد جلوی آشو بگران و خرابکاران را که در حال انجام جرم مشهود بودند و علیه مصالح و امنیت کشور اقدام کرده بودند را بگیرد . (341773)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۳:۴۵
کی گفته عربستان داعیه جهان اسلام داره ؟مگه خانه خدا مال سعودیها است.قطعن اونها بیشتر متضرر خواهند شد نه ما ایرانیها. (341733)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۷:۲۹
اتفاقا این ماجرا بیشترین سود را به رژیم وهابی آل سعود رساند و باعث شد که این رژیم این ماجرا را دستاویز قرار داده و در حالیکه به دلیل اعدام شیخ نمر تحت فشار بود مظلوم نمایی کرده و اذهان را منحرف بکند. نتیجه این شد که به جای عربستان ایران بابت حمله به سفارت محکوم شد. (341748)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۷:۳۱
از کشورهایی که ایران رو محکوم کردند و با ما قطع رابطه کردند بفهم سخت نیست اگر اونها ضرر میکردن چرا مسئولین التماس میکردن ما رو به حج راه بدن . (341749)
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۳:۵۶
هزار ماشالا! عجب کشور گل و بلبلی داریم (341734)
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۵:۳۵
بعید نیست برخی از این افراد مهره سرویس های امنیتی دشمنان ایران باشند (341737)
بی بصیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۲۳:۰۵
والا این کرد میهن از چفیه قرمز که مخصوص سران رژیم آل سعود است استفاده می کند و احتمالأ طرفدار جنایتکاران سعودی باشد (341774)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۵:۳۶
یعنی مابااینها میشیم 80 میلیون ایرانی ؟ (341738)
لر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۶:۰۴
متاسفانه بله با همینا شدیم 80 میلیون! با اینایی که .......نه ضریب هوشی بالایی دارند فقط بواسطه اینکه لایه هایی از قدرت پشتشوتن هستن هم صداشون بلنده هم هرکاری دلشون میخواد میکنن و در مصونیت کامل هستند. حالا یه نفر یه جوهر سبز بپاشه به دیوار به روز بعد نمیکشه ..... (341739)
اراکی
Germany
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۶:۴۲
خب وقتی یک چنین افرادی در یک طرف وجود دارند و طرف مقابل هیچ تلاشی برای ایجاد شفافیت سیاسی و اقتصادی درکشورنمی کند تاامثال اینهاازبین بروند می شود نتیجه گرفت که در طرف مقابل هم افرادی مثل این وجود دارند که برای خنثی کردن او در نظرگرفته شده اند...تاشفافیت سیاسی و بالاتر از ان اقتصادی درکشورایجادنشود همیشه پول به این افراد میرسد تا افراطی باشند! (341742)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۷:۲۸
....حتی در قبایل آفریقا به سفارتخانه حمله نمیکنند و این افتخار مختص تندروهای داخل طالبان و داعش میباشد چه شجاعتی !!!جمعی دیوانه سنگی ته چاه میاندازند (البته منافعش رو میبرند )تاوانش رو یک ملت میپردازند .2500 سال پدران ما زحمت کشیدند و فرهنگ و تمدن به دنیا عرضه کردند جمعی بیخرد آبروی چند هزار ساله ما را بر باد دادند..... (341747)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۷:۳۸
امثال این فرد که می گویند غیرتمان به جوش آمد و اینکار را کردیم در ۸ سال سیاه هاله نور که آمار فساد و بیکاری و اختلاس سر به فلک کشید غیرتشان را لولو برده بود؟! (341751)
ایران داد عمارلویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۱۷:۴۴
هر ساله در یکی از کارخانجات صادرات پسته و...کلن خشکبار کار میکریم بنا به عادت مالوف زنگ زدیم که خدمت برسیم که....در جواب که کلن کارخانه از چند روز پس از حمله به سفارت و کارگران اخراج و..تعطیل و همه ی صادرات ما که به کلیه کشورهای عربی و خاورمیانه بود قطع گردیده است. توخود حدیث مفصل بخوان از مجمل (341753)
همدان
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۲۰:۰۳
من به اینها و نشریه خودسر یالثارات نام شعبان بی مخ های عصر جدید می دهم (341766)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۲۰:۱۳
افرادی که بسفارت امریکا حمله کردند و سفارت را اشغال کردند بورسیه کرفتند پست ومقام گرفتند وزیر و وکیل شدند مردم بی نوا تاوانشرا دادند تاوانی سنگین که صدها ملیارد دلار میشود پس نتیجه مگیریم در ایران فلک زده حمله به سفارتخا نها پله ترقی محسوب میشود این افراد هم که به سفارت انگیس عربستان حمله کردند دنبا پست مقام هستند نه چیز دیگر (341770)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ۰۰:۳۸
یعنی مجازات نمی شن مگه داریم؟ (341777)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ۰۰:۴۶
گروه شعبان بی مخ درایران زیادند (341779)
مهدی
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ۰۰:۴۹
دود این کارها میره به چشم مردم کارگر و متوسط که روابطمون با کشورها خراب میشه. (341781)