به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۱۱۳۱۷۰

برای‌رسیدن‌به‌رشد‌اقتصادی باید‌دوپینگ‌کرد

گروه اقتصادی: مشاور معاون اجرایی رییس جمهور گفت: امسال به‌ عنوان سال سوم دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی 5 درصدی پیش بینی و هدف گذاری شده است اما مشکلات متعدد اقتصادی و کارشکنی‌های عمدتا سیاسی باعث شده تا زمینه اجرای کامل برنامه های دولت با کندی پیش رود.
محسن بهرامی ارض اقدس با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم شکست‌های بسیار اثرگذاری را در بخش اقتصادی تجربه کردیم افزود: این اتفاقات باعث شد تا اهداف طراحی شده در این مسیر تحت الشعاع قرار گیرد.بهرامی تصریح کرد: در سال‌هایی که به دلیل رشد بین‌المللی بهای نفت سالانه بیش از 100 میلیارد دلار درآمد از فروش نفت نصیب کشور شد، متاسفانه شاهد رشد اقتصادی بالا نبودیم.

بهرامی ارض اقدس افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ریل اقتصادی کشور در مسیر منطقی خود قرار گرفت و دولت سعی کرد در عرصه بین المللی اقدام به تنش زدایی کند. برجام در حوزه بین‌المللی و در داخل باعث ایجاد آرامش در بازار شد. همچنین رشد افسار گسیخته نرخ ارز که طی سالهای قبل شاهد آن بودیم، متوقف شد. در کنار آن توقف رشد منفی اقتصادی و مثبت شدن این رشد طی سالهای 93 و 94 را شاهد بودیم.وی خاطر نشان کرد: شتاب رشد اقتصادی به دلیل نابسامانی به جا مانده از دولت‌های گذشته بسیار کند است و حرکت دولت تدبیر و امید در بخش توسعه ای را کاسته است و ما را از رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی، دور کرده است.

بهرامی تصریح کرد: امسال به‌ عنوان سال سوم دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی 5 درصدی پیش بینی و هدف گذاری شده است اما مشکلات متعدد اقتصادی و کارشکنی‌های عمدتا سیاسی باعث شده تا زمینه اجرای کامل برنامه های دولت با کندی پیش رود.
وی گفت: باید با هماهنگی دولت و مردم کاری کنیم که عقب ماندگی های 8 ساله دولت نهم و دهم جبران شود .


وی با اشاره به فراهم کردن بستری برای رشد اقتصادی 2 رقمی گفت: باید تلاش شود در برنامه ششم و هفتم و در 8 سال باقی مانده از مسیر چشم انداز این هدف والا بالفعل شود. وی با بیان اینکه با انسجام فرا قوه‌ای رسیدن به این اهداف دور از انتظار نیست گفت: اهداف سند چشم انداز شدنی و دست یافتنی است و نباید این گرفتاری ها و سختی ها ما را از اهداف دور کند.
مرجع : ایلنا