به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۱۳۲۲۴
محققان دانشگاه پردو آمریکا:

اعتیاد به الکل ریشه در ژنتیک دارد

گروه علمی: محققان پس از سال‌ها تحقیق و بررسی بالاخره نقش ژنتیک را در مصرف اعتیادآمیز نوشیدنی‌های الکلی تایید کردند.
اعتیاد به الکل ریشه در ژنتیک دارد
به گزارش دیلی میل، محققان دانشگاه پردو در ایالت ایندیانا آمریکا با تکثیر متوالی موش‌های آزمایشگاهی معتاد به الکل در طول چند دهه دریافتند که بیش از 930 ژن در وابستگی شدید به مصرف الکل موثر هستند.

دکتر ویلیام میر که سرپرستی این مطالعه را بر عهده دارد عنوان کرد: پس از چند دهه تکثیر و پرورش موش‌های معتاد به الکل بالاخره نظریه اعتیاد ژنتیکی الکل تایید شد.

در این مطالعه با بررسی ژن‌های موش‌های معتاد و سالم مشخص شد که تمامی سلول‌های بدن موش‌های معتاد برای مصرف افراطی الکل برنامه‌ریزی شده‌اند.

وی در ادامه افزود: اثر ژن‌ها در ایجاد تمایل به مصرف الکل به صورت گروهی است، در واقع هر ژن تاثیر اندکی بر تمایل به مصرف الکل دارد و مجموع عملکرد آنها یک فرد را معتاد می‌سازد، پس نمی‌توان گفت که فقط یک ژن مسئول معتاد شدن است.

محققان معتقدند که اعتیاد به الکل را نباید ساده گرفت، چرا که افراد الکلی به یک بیماری مزمن مبتلا شده‌اند که درمان این بیماری ژنتیکی را مشکل می‌سازد.

متاسفانه افراد الکلی هر روز هنگام بیدارشدن ناخودآگاه به سمت الکل کشیده می‌شوند و در اکثر موارد اثرات مصرف این نوشیدنی خطرناک را از آشنایان خود پنهان می‌کنند.

پژوهشگران معتقدند که با توجه به یافته‌های این مطالعه باید در نظر داشت که تمایل شدید به مصرف الکل به هیچ عنوان با تجویز یک دارو از بین نمی‌رود، چرا که تاثیر صدها ژن یک فرد الکلی را می‌سازد.
مرجع : ایسنا