به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۸ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۱۳۳۲۷

توضیح نوبخت درباره رشد اقتصادی

گروه اقتصادی: رییس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور رییس سازمان برنامه و بودجه از اعلام رشد اقتصادی فصل بهار تا هفته آینده خبر داد و در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
توضیح نوبخت درباره رشد اقتصادی
بعد از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تغییر آن به سازمان برنامه و بودجه، محمد باقر نوبخت اولین نشست خبری خود امروز - دوشنبه - در سازمان جدید با محوریت قانون بودجه ١٣٩٥ و برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی برگزار کرد.

اما در شرایطی که اعلام رشد اقتصادی سال گذشته از سو ی دولت با اما و اگرهای بسیاری همراه بود و برای هر فصل اعلام عمومی نشد، این بار نوبخت اعلام کرد که احتمالا تا هفته آینده رشد اقتصادی فصل بهار نهایی و اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در رشد اقتصادی گفت که کشاورزی در سال گذشته رشد ٥.٥ درصدی داشته است و توانسته کمبودهای بخش صنعت را در رشد اقتصادی تا حدودی جبران کند. با این حال دولت برای صنعت نیز برنامه دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی اشاره کرد و توضیح داد: تا امروز بیش از ١٠ میلیون و ١٥١ هزار تن گندم به ارزش حدود ١٢ هزار و ١٦٤ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است. از این رقم ٦٠٩٥ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی به زودی پرداخت می شود.

نوبخت به آمار خرید چای از کشاورزان نیز اشاره کرد وافزود: حدود ٩٥ هزار و ٥٠٠ تن چای به ارزش ١٦٥ میلیارد تومان خریداری شده است.
مرجع : ایسنا