به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۸ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۱۱۳۳۵۱

طوفان «لانتوری» در گیشه

گروه فرهنگی: تابستان به نیمه رسیده است و سینما همچنان با فروش خوب دو فیلم «بارکد» و شروع طوفانی «لانتوری» گیشه‌ای رویایی را سپری می‌کند.
شاید مهمترین تفاوت اکران فیلم‌های سینمایی امسال نسبت به سال‌های گذشته را بتوان دقت در تنوع ژانر (گونه) در هر دوره از اکران از ابتدای سال عنوان کرد.

از آغاز سال 1395 و با درایت شورای صنفی نمایش فیلم‌هایی «ابد و یک روز» (اجتماعی)، «من سالوادور نیستم» (طنز)، «بادیگارد» (حادثه ای) به همراه چند فیلم دیگر اکران شدند که توجه به ژانرهای مختلف آنها و در برگیرندگی سلیقه تمامی مخاطبان هنر هفتم فروش بی‌سابقه‌ای را برای سینما ایران رقم زد.

این تجربه موفق در ادامه نیز پیگیری شد تا امروز و در نیمه‌های تابستان، با نگاهی ساده به فیلم‌هایی نمایش داده شده می‌توان دریافت که باز هم تلاش شده تا تمامی سلیقه‌ها در یک دوره از اکران لحاظ شود.

دو فیلم «ننه نقلی» و «دزد و پری» در ژانر کودک، «بارکد»، «دراکولا» و «زاپاس» در گونه طنز، «ایستاده در غبار» در ژانر دفاع مقدس و سه فیلم «دختر»، «امکان مینا» و «لانتوری» در ژانر اجتماعی، خبر از توجه به سلیقه مخاطبان سینما می‌دهد.

«بارکد» همچنان در صدر
فروش فیلم سینمایی «بارکد» چهارمین تجربه کارگردانی مصطفی کیایی که حالا 56 روزی از نمایش آن در 113 سالن سینما می گذرد، اکنون به مرز 9 میلیارد رسیده است.

این فیلم با بازی بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار و رضا کیانیان تا کنون 8 میلیارد و 965 میلیون تومان فروش داشته است.

اما فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» نخستین تجربه فیلم بلند محمدحسین مهدویان نیز با توجه به ژانر دفاع مقدسی که دارد فروش خوبی را تا به حال تجربه کرده است.این فیلم با در اختیار داشتن 31 سالن طی 56 روز نمایش، بیش از یک میلیارد و 431 میلیون تومان فروش داشته است.

«ایستاده در غبار» با بازی هادی حجازی فر، امیرحسین هاشمی، ابراهیم امینی و عماد محمدی روایتی مستند گونه از نحوه جاویدالاثر شدن احمد متوسلیان در لبنان است.

فیلم سینمایی «زاپاس» دیگر اثر طنز اکران این روزهای سینما هر چند در ابتدای نمایش چندان در گیشه موفق نبود اما هر چه از زمان نمایش آن می گذرد با استقبال بهتر و بیشتری از طرف مخاطبان مواجه می شود.این فیلم طی 35 روز نمایش در 113 سالن سینما تا به حال فروش سه میلیارد و 179 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

«زاپاس» روایتی از داستان یک تیم فوتبال دسته سومی با بازی امیر جعفری، ریما رامین فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی و ماهان نصیری است.

تازه ترین ساخته رضامیر کریمی با عنوان «دختر» از دیگر آثار اکران این روزهای سینما است که فروش خود را به مرز 2 میلیارد تومان رسانده است.

این فیلم با بازی فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، شاهرخ فروتنیان و ماهور الوند طی 42 روز نمایش در 43 سالن سینما یک میلیارد و 970 میلیون تومان فروش داشته است.

در خلاصه داستان فیلم «دختر» آمده است؛ آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم دانشگاهی اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست... .

«دراکولا» فیلمی کمدی - فانتزی به کارگردانی رضا عطاران که هفته گذشته فروش آن نسبت به «زاپاس» کمی کاهش داشته تا به حال طی 35 روز نمایش در 71 سالن سینما سه میلیارد و 342 میلیون تومان فروخته است.

در این فیلم رضا عطاران، لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود نظر علیان و آرش دوست محمدی نقش آفرینی می کنند.

فروش نسبتاً مناسب فیلم های کودکان
اما دو فیلم «ننه نقلی» به کارگردانی مرحوم پرویز صبری و «دزد و پری» ساخته حسین قناعت که هر دو در ژانر کودک ساخته شده اند نیز با استقبال نسبتاً مناسبی رو به رو شده اند.

فیلم کمدی - موزیکال «دزد و پری» با بازی بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رامین ناصر نصیر، نادر سلیمانی، نگین معتضدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و پارسیا شکوری فر طی 14 روز نمایش در 27 سالن سینما فروش 202 میلیون تومانی داشته است.

«ننه نقلی» نیز با بازی احمدرضا اسعدی، رضا عظیمی و اسداله یکتا طی 63 روز نمایش در 14 سالن سینما به مزر نیم میلیارد نزدیک شده و تا کنون 416 میلیون تومان فروخته است.

شروع طوفانی «لانتوری»
همچنین فیلم های تازه اکران شده «لانتوری» که با محدودیت سنی 16+ سال به نمایش درآمده، برخلاف «امکان مینا» شروع طوفانی در گیشه داشته و طی چهار روز نمایش در 23 سالن سینما تهران 708 میلیون تومان فروخته است.

«لانتوری» سومین فیلم رضا درمیشیان بعد از «بغض» و «عصبانی نیستم!»، عاشقانه ای پر التهاب در دل جامعه است. عشقی که به جنون ختم می شود.

در این فیلم هنرمندان بسیاری از جمله نوید محمدزاده، باران کوثری، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل زاده، پانته آ غدیریان، محمد حسین پور و نظام الدین کیایی نقش آفرینی می ‎کنند.

فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی نیز طی چهار روز نمایش فروشی بیشتر از 32 میلیون تومان نداشته است.

میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی و علی مردانه بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «امکان مینا» آمده است که تردید، شک و سرانجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می کشاند.
مرجع : ایرنا