به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۱۳۴۹۷

فلپس طلاهای المپیک خود را به ۲۱ رساند

گروه ورزشي: در روز چهارم المپیک ریو، مایکل فلپس شناگر افسانه ای آمریکا توانست با قهرمانی در رشته ۲۰۰ متر پروانه و چهار در ۲۰۰ متر گروهی به ۲۱ امین مدال طلای خود رسید و همچنان رکورد بی سابقه خود را در کسب تعداد مدال طلا در المپیک بهبود ببخشد.
به گزارش یاهونیوز، سه شنبه شب به وقت ریو مسابقه نهایی ۲۰۰ متر پروانه برگزار شد که فلپس توانست بر رقبای خود پیروز شود. با این پیروزی او توانست تعداد مدال های طلای خود در المپیک را به عدد ۲۰ برساند.ساعتی بعد رقابت چهار در ۲۰۰ متر گروهی برگزار شد که آخرین شناگر این گروه فلپس بود که توانست آمریکا را قهرمان کند. به این ترتیب آقای فلپس به بیست و یکمین مدال طلای خود رسید.آقای فلپس ۱۵ مدال را به تنهایی به دست آورده است. ۷ مدال را هم او در رقابت گروهی تیم شنای آمریکا در رشته هایی چون چهار نفر امدادی کسب کرده است.
 
مایکل فلپس در المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ رکورد تعداد مدال یک ورزشکار را شکست اما در المپیک ریو او خود را به عدد بی سابقه ۲۵ مدال رساند. رکوردی که تاکنون هیچ ورزشکاری در تاریخ بازی های المپیک به آن دست نیافته است.او تا کنون ۲۱ مدال طلا، ۲ نقره و دو برنز کسب کرده است.این دومین مدال طلای فلپس در ریو است. مسابقه شنای چهارنفره امدادی المپیک ریو، یکشنبه شب برگزار شد و تیم آمریکا توانست قهرمان المپیک شود.
 
یکی از چهار عضو تیم شنای آمریکا مایکل فلپس شناگر افسانه ای بود که با حضور خود توانست تیم آمریکا را پیش بیاندازد.رقابت چهارنفر امدادی شنا یکی از بخش های جذاب المپیک است. در سال ۲۰۰۰، استرالیا قهرمان شد. در ۲۰۰۴ آفریقای جنوبی قهرمان شد. در سال ۲۰۰۸، هرچند آمریکا با ۰/۰۸ ثانیه بر فرانسه غلبه کرد و قهرمان جهان شد اما در المپیک ۲۰۱۲ این فرانسه بود انتقام شکست ۲۰۰۸ را گرفت.