به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۱۳۵۱۱
کاری کنیم که ایران در دور دوم دولت روحانی به اهداف بزرگ برسد

حمایت هاشمی از روحانی درمقابل دلواپسان

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برداشتن سایه تهدید و جلوگیری از گسترش تحریم را یکی از ارزنده‌ترین کارهای دولت یازدهم دانست و با اشاره به دستاوردهای برجام در ابعاد داخلی و خارجی، گفت: متأسفانه عده‌ای با اهداف سیاسی این دستاورد نظام را زیر سوال می‌برند، در حالی که ما قبل از آن در هواپیمایی، کشتیرانی، بیمه، فروش نفت، بانک و صادرات و واردات مشکلات واقعی داشتیم.
حمایت هاشمی از روحانی درمقابل دلواپسان
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که با حضور دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش، معاونین و مدیران کل اجرایی و ستادی این وزارت‌خانه، مدیران کل آموزش و پرورش در استان‌ها و روسای ادارات آموزش و پرورش همه شهرها و شهرستان‌های کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده بود، با تأکید بر نقش تعلیم و تربیت آموزشی و پرورشی در تحکیم پایه‌های کشور، برگزاری این اجلاس را در دهه‌ی کرامت به فال نیک گرفت و گفت: اگر امروز قم و مشهد دو پایگاه بزرگ مذهبی کشور و حتی شیعیان هستند، به خاطر وجود دو عزیزی است که دهه کرامت منسوب به آنان است.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اظهار تأسف از جنایاتی که در دنیای اسلام انجام می‌شود، گفت: متأسفانه جنایتکاران با تعلیم بچه‌ها از همان کودکی، ذهن آنها را منحرف می‌کنند و با وعده‌های انحرافی از جمله حورالعین و غلمان، آنان را فریب می‌دهند تا خود را منفجر کنند، و عده‌ای مسلمان دیگر را بکشند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سوابق علمی ایران در جندی‌شاپور و حضور علمای همه جای جهان در آنجا، گفت: بعد از اسلام، منابع آن از طریق نهضت ترجمه به بغداد رفت و پس از آن از طریق تحقیق و پژوهش، بزرگترین تمدن بشری خلق شده است.
 
وی با طرح این سؤال که «آیا جوانان ما باید برای تحصیل به خارج بروند»، گفت: البته بهتر است که زمینه تحصیل در داخل کشور فراهم شود تا نیازی به خارج نباشد، ولی در غیر اینصورت باید بروند، چون پیامبر اسلام(ص) بر این امر تأکید می‌کردند.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خویش، برداشتن سایه تهدید و جلوگیری از گسترش تحریم را یکی از ارزنده‌ترین کارهای دولت دکتر روحانی دانست و با اشاره به دستاوردهای برجام در ابعاد داخلی و خارجی، گفت:  از کارهای بسیار ارزشمند دولت روحانی این بود که تحریم‌های طولانی، خطرناک و واقعا کشنده را از جلوی پای ما برداشت.
 
وی افزود: متأسفانه عده‌ای با اهداف سیاسی این دستاورد نظام را زیر سوال می‌برند، در حالی که ما قبل از آن در هواپیمایی، کشتیرانی، بیمه، فروش نفت، بانک و صادرات و واردات مشکلات واقعی داشتیم. محدودیت هواپیماها برای سوختگیری و محدودیت‌های کشتی‌های کشورمان در زمان تحریم وجود داشت. این مسائل سم مهلک بود یا برجام؟ ما با 450 بانک در دنیا کار می‌کنیم، البته چند بانک هم هستند که آمریکا در آن سهم دارد و می‌ گوید ما تحریم‌ها را لغو نکرده‌ایم که البته این مسئله هم مربوط به حقوق بشر، تروریسم و فلسطین و لبنان است. البته ما می‌توانستیم آن را هم حل کنیم.
 
وی در ادامه صنعت ایتر و جوش هسته‌ای را مصداق امروزی آیه «سخر لکم الارض و السماء» دانست و با تشریح امتیازات جوش هسته‌ای در مقابل شکافت هسته‌ای، گفت: این علم وارد حوزه تحقیقات بشر شده است و الان چند کشور دارند، اولین نیروگاه را در فرانسه می‌سازند.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «در برجام پذیرفته‌اند ایران هم هشتمین عضو آن 7 عضو سابق شوند»، گفت: مواد آن عمدتاً آب دریاست و مصرف آن هیچ خطری ندارد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شرایط و شروط عضویت ایران در آن جمع اشاره کرد و گفت: ما پذیرش دانشجو برای ایتر را برعهده می‌گیریم که نتیجه برجام است.ایشان با انتقاد از تعبیر کسانی که «برجام را سمّ مهلک می‌دانند»، گفت: در درون کشور دعواهایی راه انداخته شده است که سرمایه‌‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در ایران به تردید می‌اندازد.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: دولت باید فهرست دستاوردهای برجام را براساس عقل و منطق بیشتری برای مردم بازگو کند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطاب به معلمان و مدیران و روسای آموزش و پرورش، گفت: خوب است که این مطالب برای دانش‌آموزان توضیح داده شود.
 
ایشان با اشاره به اهداف چشم‌‌انداز 20 ساله نظام، گفت: در میان 28 کشور منطقه رتبه اول علمی را به دست آورده‌ایم.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درون‌زایی و برون‌نگری را دو رکن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی باید براساس این دو رکن در جامعه پیاده شود.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خویش به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی و گستره آن در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین کارها، تأسیس بیش از هزار شرکت‌ دانش بنیان در همه زمینه‌ها و در سراسر کشور است.وی با بیان علل رشد و پیشرفت آلمان و ژاپن، گفت: راه علم و دانش در ایران باز شد و شما معلم‌ها به عنوان دلسوزان باید دانش‌آموزان را با این مسایل آشنا کنید.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به هوچی‌گری‌ها، سم‌پاشی و تخریب‌هایی که علیه دکتر روحانی می‌شود، گفت: باید کاری کنیم که ایران در دور دوم دولت روحانی به اهداف بزرگ علمی برسد و بسیاری از این سم‌پاشی‌ها، اهانت‌ها و هوچی‌گری‌ها برای این است که ما به اینجا نرسیم که این بسیار خطرناک است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه افزود: در مقابل منافع ملی و منابع کشور، اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد و باید همه دلسوزان کشور باشند.وی با اشاره به امنیت مثال زدنی ایران در جهنم نا امنی کشورهای اطراف، گفت: باید این امنیت را پایدار کنیم و نباید کشور را دچار مشکل کنیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ما نباید با حرف‌های نسنجیده و بی‌منطق به اسم انقلابی‌گری خود را محدود کنیم، گفت: متأسفانه برخی به اسم انقلابی‌گری سفارت‌خانه‌ای را آتش می‌زنند و بهانه دست دشمن می‌دهند و مردم را از حج محروم می‌کنند و به عربستان که می‌خواست جلوی حج ما را بگیرد، بهانه می‌دهند، درحالی‌که رهبری انقلابی‌گری را برای ما تعریف کرده‌اند.
 
وی افزود: 5 ویژگی عاقلانه، عالمانه، منصفانه، معتدلانه و قاطعانه بودن اقدام به‌عنوان یک عملکرد انقلابی است اگر کسی این‌گونه باشد این کارهای بچه‌گانه را انجام نمی‌دهد و اختلافی ایجاد نمی‌کند که دودش به چشم مردم برود.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: باید عین جملات مقام معظم رهبری درباره انقلابی‌گری را در قالب تابلوهایی به فرزندان در مدارس معرفی کرد، نباید از اسلام داعش دربیاید و باید طوری عمل شود که فرزندان اسلام چه از اهل سنت و چه تشیّع افکار داعشی را نپذیرند.
 
در آغاز این مراسم، پس از اجرای سرود توسط دانش‌آموزان و پخش نماهنگی از موفقیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش، با یادآوری نام و خاطرات 36 هزار شهید دانش‌آموز، حدود 5 هزار معلم شهید و به ویژه دو معلم شهید، آقایان رجایی و باهنر، به برنامه‌های اجلاس روسای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در این اجلاس دیدگاه‌های مدیران اجرایی را با نظرات مدیران ستاد پیوند بزنیم.
 
وی با اشاره به 750 اداره آموزش و پرورش در سراسر کشور، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تدوین آن حدود 10 سال طول کشید، مبنای فعالیت‌ها و برنامه‌های ما و در راستای سند چشم‌انداز 20 سال نظام است.