به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۱۳۵۳۰

نفر اول کنکور تجربی: به هیچ کلاسی نرفتم

گروه علمی: نفر اول کنکور تجربی ۹۵ با بیان اینکه ریاضی و مهندسی برق با شخصیتم همخوانی نداشت، گفت: کنکوری‌ها برای رسیدن به موفقیت کتاب‌های درسی را مفهومی بخوانند.
محمد احمدی با اشاره به علت تغییر رشته خود از مهندسی برق و شرکت در کنکور علوم تجربی اظهار کرد: من از قبل به رشته ریاضی علاقه داشتم وبه خاطر همین علاقه هم رشته مهندسی برق را انتخاب کردم و در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شدم. وی ادامه داد: اما پس از مدتی که در این زمینه کار کردم متوجه شدم این رشته زیاد با شخصیتم همخوانی ندارد و شاید مرا از اهدافم دور می کرد.

نفر برتر رشته تجربی در کنکور سراسری ۹۵ با تأکید بر اینکه رشته ریاضی و به ویژه مهندسی برق جزء رشته های پرکاربرد و مورد علاقه داوطلبان است، گفت: من با اینکه سال چهارم رشته مهندسی برق در دانشگاه شریف بودم اما حس کردم این رشته با اهداف من مطابق نیست بنابراین این تصمیم تاحدودی سخت را گرفتم. احمدی با بیان اینکه خیلی خوب توانستم خود را با خواندن درس های رشته تجربی هماهنگ کنم، اظهار کرد: به نظر من هرکسی در هر زمینه ای تلاش کند می تواند موفقیت را به دست آورد، مهم این است که در هر زمینه ای تلاش کنیم و من گمان می کنم اگر در رشته انسانی هم کنکور می دادم می توانستم در رشته حقوق هم قبول شوم.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، گفت: مطالعه کامل و مفهومی کتاب های درسی و استفاده از کتاب های کمک آموزشی تنها کاری بود که من برای رسیدن به موفقیت انجام دادم. نفر برتر رشته تجربی در کنکور سراسری ۹۵ خاطرنشان کرد: توصیه من به تمام کنکوری ها این است که تلاش شبانه روزی را فراموش نکنند و زمان مطالعه خود را افزایش دهند. احمدی تأکید کرد: همچنین داوطلبان باید مشاوران مجرب و کارآزموده را انتخاب کنند و به افرادی که دانشی در این زمینه ندارند، اعتماد نکنند.