به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۱۱۳۵۵۲

خاتمی «ممنوع التماشا» هم شد!

گروه سیاسی: عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با انتقاد از جلوگیری از حضور رئیس دولت اصلاحات در اجراي يك نمايش نسبت به تلاش مرموز دلواپسان برای ایجاد بی‌اعتمادی میان نظام و هنرمندان هشدار داد.
به گزارش ایلنا، الیاس حضرتی در حاشیه نشست علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به جلوگیری از حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در اجرای نمایش‌‌‌«راپورت‌های شبانه دکتر مصدق»‌‌‌که به تازگی اجرای خود را در تالار وحدت آغاز کرده، گفت: به‌عنوان یک نماینده مجلس، از ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور به‌صورت رسمی درخواست دارم، دلایل این مسئله را بیان کنند و بگویند این برخورد با آقای خاتمی به جرم کدام تخلف‌ها انجام می‌شود.

خاتمی نجیب و پاک‌دست است
او ادامه داد: در برخورد با آقای خاتمی به‌گونه‌ای حکم حصر انجام می‌شود و درخواست دارم، ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان کل کشور استنادهای قانونی که منجر به انجام چنین برخوردی با ایشان می‌شود را به اطلاع نمایندگان مجلس برسانند، چرا که به‌راستی ما اطلاعی از این مسائل نداریم و نمی‌دانیم تخلف‌های یک انسان نجیب، با شخصیت و پاک که تا به امروز یک نقطه تاریک درمورد خود و خانواده‌اش پیدا نشده، چیست؟  وی خاطرنشان کرد: کسانی که از چاپ عکس و انتشار اخبار مربوط به آقای خاتمی ممانعت می‌کنند و اخیراً از این‌که برای تماشای یک تئاتر به تالار وحدت بروند نیز جلوگیری کرده‌اند، باید پاسخگو باشند که به استناد کدام قانون دست به چنین کاری می‌زنند.

این نماینده اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به تلاش مرموزی که از سوی برخی منجر به ایجاد شکاف و اختلاف میان طبقات گوناگون جامعه می‌شود، گفت: یکی از گروه‌های موثر و تاثیرگذار کشور اهالی هنر و فرهنگ هستند که به‌عنوان گروه‌های مرجع در جامعه حضور دارند اما مدتی است تلاشی مرموز شکل‌گرفته که به بهانه‌های مختلف، میان نظام جمهوری اسلامی و هنرمندان شکافی وحشتناک و دیوار بی‌اعتمادی و رودررویی ایجاد کنند. وی ادامه داد: یک نفر در نشریه‌اش با کلماتی زشت و توهین‌آمیز تمام هنرمندان را خطاب قرار می‌دهد و با وجود این‌که هنرمندان طبیعتاً واکنش نشان می‌دهند، خارج از نوبت و به‌شکلی آشکار به این نشریه مجوز نشر مجدد می‌دهند.

او تاکید کرد: قطعاً ما با تعطیلی و توقیف این نشریه و مطبوعه‌ای موافق نیستیم اما این‌که تعمداً به‌شکلی حرکت شود که به جامعه هنری و فرهنگی کشور دهان‌کجی صورت بگیرد، استراتژی وحشتناکی است که هنرمندان و حاکمیت را رودرروی یکدیگر قرار دهند که این مسئله بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و باید جلوی این اقدامات گرفته شود. حضرتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز برای اجرای کنسرت‌های موسیقی، یادآور شد: در کنار وظیفه وزارت ارشاد برای صدور مجوز برای کنسرت‌ها، نیروی انتظامی و سایر ارکان نیز موظف هستند که خود را با این وزارت‌خانه هماهنگ کنند. اگر می‌خواهیم کشور را یکپارچه اداره کنیم و نشان دهیم که یک دولت تصمیم‌گیرنده وجود دارد، نیروی انتظامی که بنابر قانون زیرنظر وزارت کشور اداره می‌شود، باید با وزارت ارشاد هماهنگ باشد و ورود ناگهانی ستاد کل نیروهای مسلح به بحث برگزاری کنسرت‌های موسیقی از دید ما اتفاقی عجیب است و متاسفانه همچنان داستان کنسرت‌ها و برخورد با صحنه‌های هنری و هنرمندان، داستان غم‌انگیزی است. وی همچنین اعلام کرد: خطر دیگری که در جامعه احساس می‌شود این است که عده‌ای تلاش دارند با ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم و دولت که در این راستا، با سیاه‌نمایی، توهین به رئیس‌جمهور و القای ناکارآمدی دولت و آقای روحانی، بر این بی‌اعتمادی دامن بزنند.