به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۳ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۱۳۷۱۳
از زمانآزادسازی منبج 105 کودک کشته شده اند

داعشی‌ها 2000 زن و کودک را ربودند

گروه بین الملل: تروریست‌های داعش حدود ۲۰۰۰ غیرنظامی را در جریان عقب‌نشینی‌شان از آخرین مقر خود که در داخل شهر منبج در آن جا مخفی شده‌ بودند، ربودند. این اتفاق بعد از بیرون راندن تروریست‌های داعش توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در پی درگیری‌های بیش از دو ماهه آنها بود.
داعشی‌ها 2000 زن و کودک را ربودند

آنها در جریان عقب‌نشینی‌شان از منبج به سمت شهر جرابلس در مرزهای ترکیه از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند و این مساله موجب شد ما نتوانیم آنها را هدف قرار دهیم.
تروریست‌های داعش حدود ۲۰۰۰ غیرنظامی را در جریان عقب‌نشینی‌شان از آخرین مقر خود که در داخل شهر منبج در آن جا مخفی شده‌ بودند، ربودند. این اتفاق بعد از بیرون راندن تروریست‌های داعش توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در پی درگیری‌های بیش از دو ماهه آنها بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، شرفان درویش، سخنگوی شورای نظامی منبج که وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه است به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ تروریست‌های داعش حدود ۲۰۰۰ غیرنظامی از جمله زن و کودک را از محله السرب در شمال منبج در حومه شمالی حلب ربودند.

وی خاطرنشان کرد: آنها در جریان عقب‌نشینی‌شان از منبج به سمت شهر جرابلس در مرزهای ترکیه از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند و این مساله موجب شد ما نتوانیم آنها را هدف قرار دهیم.

منبج در کنار دو شهر جرابلس و الباب یکی از مهمترین مقرهای داعش در استان حلب در شمال سوریه است و به لحاظ اینکه در خط اصلی امدادرسانی داعش بین استان رقه، مقر اصلی داعش و مرزهای ترکیه قرار دارد و آزادسازی آن موجب محاصره داعش می‌شود، از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار است.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: غیرنظامیان با ۵۰۰ خودروی وابسته به داعش به سمت شهر جرابلس برده شدند.

داعش معمولا برای ممانعت از هدف قرار گرفتنش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. این اولین بار نیست که داعشی‌ها غیرنظامیان را می‌ربایند. در پی درگیری‌های شدید در ژانویه در دیر الزور در شرق سوریه نیز داعش حدود ۴۰۰ غیرنظامی را در ضاحیه البغلیه ربود و بعدها تنها ۲۷۰ تن آنها را آزاد کرد.

نیروهای داعش در روزهای گذشته در پی عقب‌نشینی تدریجی‌شان از محله السرب در منطقه مربع امنیتی در مرکز منبج سنگر گرفته بودند.  درویش گفت:‌ غیرنظامیان ربوده شده از ساکنان محله السرب هستند در حالی که دیگران از مربع امنیتی و محله‌های دیگر ربوده شده‌اند و نیروهای دموکراتیک سوریه توانستند ۲۵۰۰ تن دیگر را که در دست داعش گروگان بودند، آزاد کنند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در حال حاضر در حال پاکسازی محله السرب برای جستجوی داعشی‌ها هستند. دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که از زمان عملیات برای آزادسازی منبج حدود ۴۳۷ غیرنظامی از جمله ۱۰۵ کودک کشته شده‌اند و ۲۰۳ تن آنها در حملات ائتلاف ضد داعش در منبج و حومه آن کشته و بقیه در درگیری‌ها و بمباران‌ها کشته شده‌اند.

همچنین ۲۲۹ نیروی عضو نیروهای دموکراتیک سوریه در مقابل ۱۰۱۹ داعش طی درگیری‌ها کشته‌ شده‌اند. نیروهای دموکراتیک سوریه عصر جمعه از تسلط کامل بر شهر استراتژیک منبج در پی بیرون راندن داعش از آنجا خبر دادند. شرفان درویش گفت:‌ تقریبا شهر به طور کامل دست ماست و نیروهای داعش به خارج فرار کرده‌اند.

مرجع : ایسنا