به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۱۳۷۳۶

پرسش‌هايي از عضو دفتر امام خمینی

گروه سياسي: سايت انصاف نیوز، نوشت: «علی نظری» نماینده ی اصلاحم طلب مجلس ششم و سردبیر هفته نامه ی پایتخت کهن، در یادداشتی با عنوان «تعظیم تاریخ به آیت الله العظمی منتظری» درباره ی نوار تازه منتشر شده ی سخنان مرحوم آیت الله منتظری نوشت:

حسینعلی منتظری از اعجوبه های فقه شیعه و از مبارزان راه آزادی است. این فقیه بزرگوار که نقشی غیر قابل انکار در شکل گیری، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشت، در طی سالیان بعد از انقلاب نامهربانی ها و جفاهای بسیاری را بر خویش دید. متاسفانه از سال ۶۷ تاکنون مغرضین و افراد ناآگاه از فحاشی و ناسزا و اتهام هرچه خواستند به این مرد بزرگ روا داشتند. در هفته ای که گذشت به دنبال انتشار فایل صوتی دیدار فقیه عالیقدر با مسوولین قضایی و اطلاعاتی درباره ی اعدام های تابستان ۶۷، باز هم همان جماعت لب به دشنام گویی و سخنان خلاف واقع گشودند.

در این میان با کمال تاسف آقای محمدعلی انصاری مسوول دفتر نشر و آثار امام در سخنانی سخیف و بی سابقه درباره آیت الله العظمی منتظری مطالبی را ایراد نمودند. آقای انصاری که چشمان خویش را بر سوابق درخشان مبارزاتی و زهد و تقوای فقیه عالیقدر بسته، معتقد است که انتشار این حرف ها صحنه گردانی برای استکبار است! با این حال حتما آقای انصاری بهتر از همه به شخصیت ضد استکباری بزرگمردی چون منتظری واقف است.

آقای انصاری در فراز دیگری از سخنانش می گوید: «…با این حرف ها می خواهند منافقین را احیا کنند». آیا آقای انصاری نمی داند که فقیه عالیقدر زخم خورده ی منافقین است؟! آیا آقای انصاری نمی داند که سرکرده ی ملعون منافقین برای این که بساط التقاطی سازمان منافقین در برداشت از اسلام توسط آیت الله منتظری در زندان شاه برملا نشود، چگونه اعضای سازمان در زندان را از تماس با آیت الله منتظری برحذر داشتند؟

جناب آقای انصاری خاضعانه از شما می خواهم یک سند ارائه نمایید که فقیه عالیقدر مستقیم یا غیر مستقیم از منافقین دفاع کرده باشد! ایشان بارها فرموده اند که منافقین بیشترین ظلم را به من نموده اند؛ منافقین بودند که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ فرزند من، محمد منتظری را به شهادت رساندند.

آقای انصاری شما نیک می دانید که گروهک منافقین در حال و آینده هیچ جایگاهی نداشته و ندارند، لطفا با حربه ی منافق هراسی به تخریب شخصیت مکرم آیت الله منتظری نپردازید. شما که فقیه عالیقدر را متاثر از اطرافیانش می پندارید، آیا این ادعا درباره دیگران صادق نبود؟ آیا کسی متاثر از فرزندش نبود؟ در قسمتی دیگر آقای انصاری گفته اند که آقای منتظری از جدایی از امام نفعی نبرده است. باید خدمت ایشان عرض نمایم که آیت الله منتظری اخلاق کاسبکارانه نداشت که بخواهد به فکر نفع و ضرر خویش باشد. اگر درباره وی این چنین می اندیشید و به فکر جاه و مقام بود، می توانست چند ماه سکوت کند و بعد از رحلت امام صاحب حکومت شود.

و در جایی دیگر ادعا کرده اید که آقای منتظری به امام ظلم کرده اند. امکان دارد مصداق ظلم ایشان به امام را بفرمایید؟ هنگامی که آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری عزل شدند، در نامه ای به امام خمینی از این عزل استقبال نمودند و از این که مسوولیتی سنگین از ایشان برداشته شده است.

آیا نامه فقیه عالیقدر را به مناسبت رحلت امام مطالعه کرده اید؟ آیا با خواندن آن نامه متوجه بزرگی شخصیت فقیه عالیقدر نشدید که تا چه حد نسبت به استاد خویش وفادار و حق شناس است؟! آقای انصاری نامه ۸ فروردین ۶۸ را قبول دارید که در فاصله ۴۸ ساعت بعد از عزل، امام با چه ادبیاتی از فقیه عالیقدر تمجید کرده اند؟ به هر حال افرادی چون آقای انصاری بدانند که مرحوم فقیه عالیقدر یکی از محبوبترین شخصیت های روحانی است که به عنوان مبارزی آزادیخواه و حامی حقوق شهروندی همه آحاد مردم در افکار عمومی این مرز و بوم بی همتاست.

جناب آقای انصاری وصله نچسب همکاری با منافقین ملعون هرگز به آیت الله منتظری نمی چسبد. اگر تاریخ را مطالعه کنید درخواهید یافت که چه کسانی شیفته سرکرده خائن منافقین در ماجرای گردهمایی سال ۱۳۵۸ در امجدیه بودند! آقای انصاری شما که از بیت امام هستید، لطفا تاریخ را دوباره بخوانید که چه کسی در غائله امجدیه مورد عتاب شدید امام قرار گرفت! لطفا با انگ منافقین چهره ی منور آیت الله منتظری را مخدوش ننمایید! آقای انصاری شما بهتر از هر کسی می دانید که آیت الله منتظری بود که بعد از رحلت آیت الله العظمی بروجردی برای جا انداختن مرجعیت امام در حوزه علمیه قم جانفشانی کرد.

آقای انصاری به هر حال من و شما دیر یا زود از این دنیای پر طنطنه خواهیم رفت، آیا زیبنده ی شان شماست که نسبت به شخصیت معظم بزرگترین فقیه مبارز انقلاب چنین ناسپاسی کنید و بر او چنین اتهاماتی را روا دارید؟! تاریخ و آیندگان ما به زهد، دانش، فضل، مبارزات، انسان دوستی و آزادگی مرحوم فقیه عالیقدر تعظیم می کنند. در پایان به همه ی آنانی که این چنین بی پروا بر آیت الله منتظری می تازند، این شعر معروف را متذکر می شوم: بزرگش نخوانند اهل خرد / که نام بزرگان به زشتی برد.