به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۱۳۷۴۰
با محکوم کردن استفاده از تسلیحات شیمیایی؛

جانسون: اسد جایی در آینده سوریه ندارد

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه انگلیس استفاده از تسلیحات شیمیایی در حملات هوایی صورت گرفته به شهر حلب را که دولت آمریکا مدعی است توسط نظام سوریه صورت گرفته، محکوم کرد.
جانسون: اسد جایی در آینده سوریه ندارد
 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: اگر صحت گزارشات در خصوص حملات با گاز کلر به مناطق تحت کنترل مخالفان سوری ثابت شود، باید گفت که این حملات کاملا "منزجر کننده" و "شنیع" هستند. این اظهارات وی پس از آن مطرح شد که الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد" اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه دولت دمشق از سلاح‌های شیمیایی در شهر حلب استفاده کرده است." سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز اعلام کرد: گزارشات مربوط به احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه به شدت نگران کننده هستند. جانسون مدعی شد: "دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و روسیه همچنان به بمباران بخش‌هایی از شهر حلب ادامه می‌دهند و من به شدت نسبت به ثابت شدن گزارشات حملات گاز کلر که واقعا شنیع و منزجرکننده است نگران هستم."

وی افزود: ما صریحا استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط هر کس در هر کجا را محکوم می‌کنیم و با سازمان ملل و دیگر شرکا برای پی بردن به حقیقت و محاکمه مسئولان این اقدام شنیع همکاری خواهیم کرد. جانسون گفت: اگر ما برای جلوگیری از تخریب‌ها و تراژدی‌های آن اقدامات بیشتری انجام ندهیم، جامعه بین الملل مسبب شکست مردم سوریه خواهد شد. ما باید دسترسی دائمی بشردوستانه و پایان این اقدامات "کورکورانه" و حملات روسیه به مناطق غیر نظامی از جمله مراکز درمانی را تضمین کنیم. اخیرا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه صحبت کردم و این درخواست را با او مطرح ساختیم. وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «ما همچنین باید برای دولت اسد روشن کنیم که در "شکنجه وحشیانه" مردم پیروزی وجود ندارد. اسد جایی در آینده سوریه ندارد. در نهایت راه حل در سازش سیاسی پایدار بر مبنای گذار از دولت اسد است و انگلیس برای حمایت از این مساله هرکاری می‌کند.»