به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۳ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۱۱۳۷۶۶

گرجستان 3 شبكه فارسی‌زبان راه انداخت!

گروه فرهنگی: كشور گرجستان كه اخیرا به یكی از قطب‌های گردشگری ایرانیان تبدیل شده است سه كانال تلویزیون ماهواره‌ای فارسی زبان راه‌اندازی كرده است.
به گزارش بهار، با توجه به آمار بالای گردشگران ایرانی عازم كشورهای نزدیك به ایران همچون تركیه، آذربایجان، ارمنستان، امارات و... طی یكی – دو ساله اخیر دیگر كشورهای منطقه نیز برای جذب توریست‌ها و مسافران ایرانی و رونق بازار توریسم خود دست به سیاست‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌های مسافرتی و سیاحتی ایرانیان زده اند. در همین راستا كشور گرجستان که به یكی از مقصدهای مورد توجه ایرانیان برای سرمایه‌گذاری و همچنین سفرهای سیاحتی تبدیل شده است، اخیرا سه شبكه تلویزیونی با كیفیت بالای HD در روی ماهواره یوتل‌ست با برنامه‌های سرگرمی، موسیقی، فیلم‌های سینمایی با زبان و زیرنویس فارسی راه‌اندازی کرده است. این امر نشان می‌دهد در حالی كه در داخل كشور، به دلیل تنگ‌نظری برخی مقامات، صنعت توریسم عملا در حالت بلاتكلیف قرار دارد كشورهای منطقه برای جذب سرمایه‌های ایرانی با هم رقابت می‌كنند.

گرجستان کشوری زیبا و با داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری که سفر به آن بسیار دلچست است، اکنون به یکی از پرطرفدارترین مقاصد تفریحی ایرانیان شده است. در یکی دو ماه اخیر روزانه حداقل سه پرواز مسافران را از ایران روانه این کشور می کند و درصد زیادی هم بصورت زمینی یا با اتوبوس و یا ماشین شخصی راهی گرجستان می‌شوند. پایتخت گرجستان شهر تفلیس یکی از زیباترین شهرهای اروپاست. در این شهر ساختمان‌های زیبا و تاریخی بسیاری قرار دارد. از بافت شهر کاملا پیداست تاریخی با قدمت فراوان دارد. از اصلی ترین مناطق دیدینی شهر تفلیس میتوان به حمام شاه عباسی آن اشاره کرد.

خیابان زیبای روستاولی که یک منطقه عیان نشین در تفلیس است دیگر جاییست که قدم زدن در آن لذت بخش است. در اینجا مردمانی از کشورهای مختلف را می‌بینید که در کنار یکدیگر قدم می‌زنند و تفریح می‌کنند خیابان شاردن، کلیسای سامبا، کلیسای متخی، تله کابین اروپا، پارک صلح، ناریکالا، دریاچه لاک‌پشت‌ها و موزه بسیار زیبای مردم نیز دیگر نقاط توریستی و گردشگری شهر هستند. یکی از دلایل مهم سفر گردشگران به گرجستان، امنیت بسیار بالای این کشور است. در حالیکه اغلب کشورهای خاورمیانه این روزها هدف خرابکاری‌های گروه‌های افراطی هستند گرجستان اما با کنترل دقیق مرزها و سطح شهرهایش تا حد زیادی خیال گردشگران را راحت کرده است.

سواحل دیدنی باتومی
اصلی ترین جاذبه گرجستان خصوصا در فصل گرم سال بندر زیبای باتومی است که سواحلی زیبا و دیدنی دریای سیاه در آن قرار دارد. به دلیل نزدیکی این شهر به مرز ترکیه، ایرانیانی که بصورت زمینی وارد گرجستان می‌شوند حتما از این شهر دیدن می‌کنند و شیفته زیبایی هایش می‌شوند. باتومی هم چند روزیست صاحب پرواز مستقیم از ایران شده است. اتفاقی که نشان از افزایش قابل توجه سفر ایرانیان به این منطقه دارد. این روزها هرچقدر مسائل توریستی برای ترکیه، تلخ بوده باشد اما در گرجستان شرایط کاملا متفاوت است. گرجی‌ها خوشحال از رونق گردشگری که رونق اقتصادی فراوانی را برایشان به ارمغان آورده پذیرای ایرانیان هستند و با برخوردهایی مناسب سعی در ثبت خاطره ای نیک در ذهن مردم ایران دارند. این اتفاقات به نوعی از آینده موفق گرجستان در زمینه گردشگری خبر می دهند.