به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۱۳۸۰۱

جزييات احضار احمد منتظری به دادگاه

جزييات احضار احمد منتظری به دادگاه
گروه سياسي: پس از انتشار يك فايل صوتي از آیت الله منتظری، حجت‌الاسلام احمد منتظری اعلام کرد که به دادگاه احضار شده و صبح شنبه ۲۳ مرداد به دادگاه ویژه روحانیت قم رفته و به مدت سه ساعت به سوال‌‌های مطرح شده پاسخ داده است.

در همين زمينه كانال تلگرامي آيت الله منتظري نوشت: در پی انتشار نوار صوتی مرحوم آیت الله منتظری در وبسایت و کانال تلگرام ایشان و واکنش های بی سابقه نسبت به آن، حجت الاسلام احمد منتظری امروز صبح(23/5/95) به شعبه چهارم دادسرای ویژه روحانیت قم احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.در این بازجویی در مهم ترین اتهامات مطروحه انتشار نوار صوتی را در این برهه از زمان که مجاهدین به عربستان نزدیک و با حکومت آن همگرا شده، به نفع دشمنان دانسته و محتوای مذاکرات این جلسه را جزو اسرار نظام دانسته و آن را نشر اسرار نظام و جرم تلقی کرد.

آقای احمد منتظری در پاسخ می گوید: ایجاد همگرایی میان منافقین و دولت عربستان در پی آن صورت گرفت که نور چشمی ها..... به سفارت عربستان حمله ور شده با این عمل نابخردانه و سازمان یافته باعث اتحاد این گروه خشونت طلب با مخالفان منطقه ای ایران شدند و خسارات بسیاری را گریبان وجهه بین المللی و منطقه ای ایران کردند که جبران آن به این سادگی نیست. بنابراین انجام چنین وحدتی میان مجاهدین و عربستان به ماههای قبل بر می‌گردد و ربطی به انتشار حقایق توسط یک نوار صوتی ندارد. وانگهی مشروح جلسه فوق به همراه نامه آیت الله منتظری به امام خمینی در باره اعدام های......مردادماه 67 سالها قبل در خاطرات ایشان و برخی از مصاحبه های ایشان با رسانه‌ها منتشر شده و این نوار صوتی مستند مطالب منتشر قبلی بوده و نشر جدیدی صورت نگرفته است. ادامه بازجویی از احمد منتظری به جلسات بعد موکول شد.