به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۱۳۸۵۷
بهره‌برداری از اظهارات‌باهنر:همه‌مخالفان باید اعدام‌شوند!

آیا همه مخالفان باید بازداشت و حصر شوند؟

آیا همه مخالفان باید بازداشت و حصر شوند؟
گروه سیاسی: در پی انتشار اظهارات محمد رضا باهنر در باره اپوزیسیون (مخالفان) و همچنین حصرشدگان که گفته بود: ««اپوزیسیون نظام در هیچ کجای دنیا اجازه تلاش و فعالیت ندارد» شبكه العربیه با غلیظ کردن و سواستفاده تبلیغاتی از این اظهارات عجیب، در چندین بخش خبری خود عنوان کرد که «یک نماینده سابق مجلس ایران می گوید: همه مخالفان ایرانی باید اعدام شوند زیرا در همه دنیا همین كار را می‌كنند!» این در حالیست که باهنر در مصاحبه‌اش نگفته بود همه مخالفان باید اعدام شوند بلکه از بازداشت و حصر آنها دفاع کرده بود که البته چون همین دیدگاه نیز در جهان امروز بشدت تعجب‌انگیز و غیرمنطقی بوده و زیر سئوال است، این رسانه معروف عربی وابسته به کشور عربستان با پر و بال دادن به این خوراک تبلیغات-خبری و تحریف آن، فضای تندی را در بخش‌های خبری دیروز و امروز خود از این اظهارات نسنجیده علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

در عین حال و فارغ از بهره‌برداری تبلیغاتی و نادرست العربیه از این اظهارات، در باره اشکالات شدید وارده به نظرات آقای باهنر درباره «مخالفان»، یک فعال مطبوعاتی در نقدی بر اظهارات او نوشت: گفت‌‌وگوی "محمدرضا باهنر"، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با خبرگزاری ایلنا حاوی نکاتی درباره "میرحسین موسوی" بود. نظرات آقای باهنر، مانند نظرات و برداشت‌های سایر همفکران وی است که خود را در جایگاه قاضی قرار می‌دهند و نظر خود را نظری نهایی می‌پندارند. باهنر در این مصاحبه گفته: «بهترین وضعیت برای موسوی، کروبی و اصلاح‌طلبان همین حصر است.»

وقتی نظر آقای باهنر به‌عنوان کسی که سال‌ها در بالاترین نهاد قانونگذاری کشور خدمت کرده و علی‌الاصول ـ قانون باید برایش خط قرمز باشد، دیگر از جریان‌های تندرو و رادیکال چه انتظاری می‌توان داشت؟ معلوم نیست این "حصر" در کجای قانون قرار دارد که همه‌ی همفکران باهنر مانند او ـ موضوعی که در قانون نیست را شبه قانونی و حتا به اصل قانون تبدیل می‌کنند. چرا نمایندگان محترم مجلس، لایحه‌ای به‌نام حصر به مجلس تقدیم نمی‌کنند تا کسانی که من‌بعد به شکلی قانونی به روند مدیریت کشور اعتراض می‌کنند را راهی حصر کنند؟

اگر قرار است آقای باهنر و همفکرانشان در مقام قاضی، تشخیص دهند که ... حصر لازم‌الاجراست دیگر چرا حرف از برگزاری محاکمه می زنند و اگر می‌زنند از چه رو خود را جای قاضی قرار داده و می‌گویند: «اگر دادگاه برگزار شود، احکام آنان سنگین خواهد بود و اجرای آن به مصلحت آنان نیست.» آقای باهنر از کجا می‌دانند که احکام آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد سنگین است و علاوه‌بر آن آیا آنان خودشان مصلحت خود را بهتر می‌شناسند یا آقای باهنر و همفکرانشان؟ این همان نکته‌ای بود که "مهدی کروبی" در آخرین نامه‌اش از حصر به آن پرداخت و عنوان کرد: «آماده است در دادگاه علنی حاضر شود و به اتهامات پاسخ گفته و از خود دفاع کند»، اما جناح همفکر آقای باهنر با برگزاری دادگاه این سه نفر نیز مخالفت می کند.

آقای باهنر گفته‌اند: «اما ممکن است پرسیده شود حالا که این عده محاکمه نشدند چرا آزاد ‌نمی‌شوند در پاسخ باید گفت در دنیا کسی را پیدا نمی‌کنیم که علیه یک نظامی اقدام بکند و آزاد باشد.» در اینجا باید از آقای باهنر پرسید: اینکه کسی به آرای ماخوذه ... آن‌هم در چهارچوب قانون، اعتراض کند ـ علیه نظام اقدام کرده است؟ ایشان در جای دیگر گفته: «اپوزیسیون نظام در هیچ کجای دنیا اجازه تلاش و فعالیت ندارد. مثل این می‌ماند که به کسی بگوییم تو اجازه انقلاب داری.» آقای باهنر معلوم نیست از کجای دنیا صحبت می‌کند. در بیشتر کشورهای دنیا همه احزاب و گروه‌های مخالف و اپوزیسیون که دست به اقدام مسلحانه نزنند، نه تنها در بیان نظرات و دیدگاه‌های خود آزاد هستند که حتی به شکل قانونمند به قدرت می‌رسند.

باهنر در قسمتی دیگر و در پاسخ به این پرسش که: واقعا معتقدید دو کاندیدای انتخایات ریاست جمهوری سال ۸۸ اپوزیسیون نظام بودند؟ پاسخ داد: «بله؛ اپوزیسیون نظام بودند! من خودم به آقای مهندس موسوی گفتم ۵ درصد از صندوق‌ها را به انتخاب شما می‌شماریم اگر اشکالی داشت حرف شما درست است، ایشان گفت نه ما به پروسه قبل از رای اعتراض داریم. در اینجا تکلیف مشخص است مهندس موسوی گفت من کاری به آرای درون صندوق ندارم به قبل از آن کار دارم. وقتی در یک بازی فوتبال یک طرف به داور بگوید من تورا قبول ندارم داور به آن طرف یک کارت قرمز می‌دهد و از بازی بیرونش می‌کند.»

در اینجا باید از آقای باهنر پرسید، کجای این نقل قول که از مهندس موسوی آورده نشان می‌دهد که وی اپوزیسیون است؟ و جالب‌تر اینکه وقتی ایشان در حصر به‌سر می‌برد و هیچ وسیله‌ای برای دفاع از خود و گفته‌هایشان ندارد، چگونه می‌توان باور کرد که چنین ادعایی از ایشان صحت دارد؟ آوردن نقل قول از کسی که بیش از ۲ هزار روز در زندان خانگی به‌سر می‌برد و هیچگونه ابزاری برای دفاع از گفته‌ها و کرده‌هایش ندارد امری دور از اخلاق و نیست؟! معلوم است آقای باهنر دستی در قانون‌های فوتبال هم ندارد چون اگر بازیکنی به داور بگوید که قبولش ندارد؛ جریمه‌اش اخراج از بازی نیست مگر داور آن بازی از جنس آقای باهنر باشد که پاسخ هر انتقادی را با اخراج ‌بدهد!