به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۵ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۱۱۳۹۱۹

جزئیات صدور مسترکارت برای ایرانیان

گروه اقتصادی: در راستای توسعه خدمات پستی، ثبت نام و صدور مسترکارت ایرانیان به پست سپرده شد.
در راستای توسعه همکاریهای دو جانبه به ویژه تعاملات مالی، شرکت پست در زمینه خدمات مستر کارت با شرکت ویژن کارت ایرانیان مشارکت می کند و متقاضیان پس از دریافت کارت از طریق وب سایت شرکت مذکور می توانند نسبت به شارژ کارت صادره اقدام کنند.  خبر این توافق را نجاری، عضو هیات مدیره پست اعلام کرده که براساس آن فرایند های احراز هویت، ثبت نام، تایید و تحویل این کارت های اعتباری به پست سپرده شده است.

بنا بر اعلام شرکت ویژن کارت ایرانیان مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح داخلی و بین المللی را کسب کرده و تنها شرکت داخلی مورد تایید از سوی مستر کارت جهانی می باشد. عضو هیات مدیره پست بانک های طرف قرارداد شرکت مذکور را بانک های HSBC ،ملی چین ، ملی هنگ کنگ و چندین بانک دیگر اعلام کرده و گفته است که دارندگان کارت های مذکور می توانند از طریق سایت های مسترکارت، ترانس فارکس و وب سایت ویژن کارت ایرانیان از طریق تخصیص کد کاربری خدمات مربوطه نظیر مشاهده موجودی، خرید الکترونیکی، فریز کردن کارت و ... را دریافت کنند.

در حال حاضر خدمات مستر کارت از طریق دفاتر پست سهند واقع در خیابان شهید بهشتی و منطقه 15 پستی واقع در خیابان شهید مفتح به شهروندان ارایه می شود. همچنین از اول شهریورماه سال جاری تمامی مناطق پستی تهران و از اول مهرماه در 170 واحد منتخب سراسر کشور مستر کارت ثبت نام و صادر خواهد شد. نجاری با بیان این که این کارت های اعتباری به صورت کارت های پیش پرداخت می باشد خاطرنشان کرد: این نخستین بار است که هموطنان بدون هیچگونه نگرانی و دغدغه خاطر می توانند از کارت های مذکور برای انجام تبادلات مالی بین المللی به صورت قانونمند استفاده کنند.

این کارت ها در 190 کشور دنیا معتبر و قابل استفاده است و حمل و نقل آسان و مطمئن پول را در سراسر جهان فراهم آورده است. براساس این گزارش، این خدمت جدید پستی اخیرا و با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شده است.
مرجع : ایسنا