به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۱۱۴۲۲۴

بیانیه درباره بوسیدن دست علم الهدی

بیانیه درباره بوسیدن دست علم الهدی
گروه سیاسی: سایت رسمی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در مطلبی به تاریخ 17 اسفند 94 درباره فیلم منتشر شده از دست بوسی او نوشت: مدتی است کلیپی از آیت الله علم الهدی منتشر شده که در آن مردم جلو می آیند و دست آیت الله علم الهدی را می بوسند. و با توضیحاتی در فضای مجازی و رسانه های غیر رسمی اینطور وانمود می شود که آیت الله علم الهدی از این کار راضی هست و یا اینکه این مراسم برای چنین منظوری تشکیل شده است. و با توضیحاتی که ذیل این کلیپ گذاشته می شود تفاسیر مطلوب برای انتشار دهنده ی آن نشر پیدا می کند. چند توضیح برای این کلیپ باید داده شود تا مخاطبان محترم به اهداف پنهان انتشار از این دست مطالب پی برند.

- این جلسه پس از اتمام تفسیر هفتگی آیت الله علم الهدی در مهدیه مشهد است که مخاطب عمومی دارد. یعنی افرادی که در این جلسه حضور دارند مشتاقان تفسیر هستند.

- هیچ اجبار و الزام و جوسازی برای وادار کردن مردم به بوسیدن دست آیت الله علم الهدی وجود ندارد و افرادی که اقدام به این عمل می کنند از روی علاقه ی شخصی خود اینکار را انجام می دهند. و تبختر و خرسندی در آیت الله علم الهدی در واکنش به این اقدام مردم وجود ندارد.

- آیت الله علم الهدی هیچ گونه رضایت و علاقه مندی نسبت به این کار ندارد و تا بتواند افراد را از این برخورد نهی می کند. وقتی این کلیپ را به خود ایشان نشان دادیم و از ایشان پرسیدیم که چرا ممانعت نمی کردید تا افراد جلو بیایند ودست ببوسند. گفت : ابتدا ممانعت می کردم و دستم را می کشیدم . اما وقتی به منزل می رفتم درد زیادی شانه و کتفم را می گرفت چون با ممانعت من افراد اصرار بیشتری به این کار می کردند و با زور دستم را به طرف خود می کشیدند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: حتی یک شب از شدت درد خوابم نبرد. جلسات بعد به تیم حفاظت گفتم تا جلوی افرادی که می خواهند دست مرا ببوسند بگیرد . و آن ها نیز علیرغم حسن نیت برخورد حفاظتی با مردم می کردند و موجب ناراحتی و دلخوری آنان می شد. لذا بلافاصله از ایشان نیز رفع درخواست کردم. و تنها راهی که داشتم این بود که در مقابل اصرار افراد برای بوسیدن ، دستم را نکشم و فقط رها کنم.

- هجمه به آیت الله علم الهدی برای ترور شخصیت ایشان وجود دارد. چرا؟ مگر آیت الله علم الهدی چه کرده است؟ چه کسانی با مواضع انقلابی و صریح آیت الله علم الهدی مشکل دارند که چنین هجمه ی رسانه ای و سازماندهی شده ای را علیه وی انجام می دهند؟

- این کلیپ بلافاصله بعد از پیروزی آیت الله علم الهدی در انتخابات دوره ی پنجم خبرگان رهبری با رای قابل توجهی علیرغم تخریب ها و تبلیغات سلبی دشمنان انقلاب و اسلام و مخالفان مواضع انقلابی ایشان ، منتشر شد. همچنین در زمانی این کلیپ منتشر می شود که آیت الله واعظ طبسی به رحمت ایزدی پیوست و گمانه زنی ها به انتصاب آیت الله علم الهدی به عنوان نماینده ی ولی فقیه در خراسان رضوی از سوی آیت الله العظمی خامنه ای اشاره دارد.