به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۱ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۱۱۴۳۴۶
قهرمان اسبق جهان در رشته تکواندو:

"مارکوپولو" باید پاسخگوی فاجعه باشد!

گروه ورزشی: قهرمان اسبق جهان در رشته تکواندو نتایج تیم ملی تکواندو ایران در المپیک 2016 ریو را فاجعه بار توصیف کرد و گفت: عامل ناکامی هوگوپوشان ایران در ریو مرد پشت پرده این رشته است.
"مارکوپولو" باید پاسخگوی فاجعه باشد!
«مجید افلاکی» قهرمان اسبق جهان که سابقه سال ها حضور در کادر فنی تیم ملی تکواندو ایران را دارد، او را «مارکوپولو»ی تکواندو معرفی کرد و گفت: این فرد همه بزرگان را فراری داده است و اکنون زمان آن فرارسیده است تا چهره و نام او عیان شود. تکواندو ایران که با پشتوانه قهرمانی جهان و آسیا در بخش مردان و با ترکیب «فرزان عاشورزاده»، «مهدی خدابخشی» و «سجاد مردانی» راهی المپیک 2016 ریو شده بود، با کسب فقط دو پیروزی انفرادی و قبول سه شکست دست خالی شیاپ چانگ المپیک را ترک کرد.

«کیمیا علیزاده» جوان که تنها بانوی تکواندوکار ایران در ریودوژانیرو بود، موفق به کسب نشان برنز شد. مدال او نخستین مدال تاریخ بانوان ایران در بازی های المپیک است. افلاکی در گفت و گو با ایرنا با واکاوی دلایل شکست تکواندو ایران در المپیک، گفت: مارکوپولو تکواندو باید پاسخگوی این فاجعه باشد. وی گفت: مارکوپولو تکواندو «مدیر سازمان تیم های ملی» است. او همه بزرگان را فراری داده است و اکنون باید مسئولیت های خود را بپذیرد.

قهرمان اسبق جهان گفت: هوگوپوشان ایران در المپیک بی تجربگی کردند و میدان بزرگ المپیک را با مسابقات معمولی قهرمانی آسیا و جهان اشتباه گرفتند. افلاکی گفت: کادر فنی تیم ملی ایران همه تلاش خود را به کار بست، اما بضاعت «بیژن مقانلو» و «مهدی بی باک» همین بود و آنان در حد توان خود کار کردند. وی گفت: مشکل تکواندو جای دیگری است و فردی که خودش را پنهان کرده تا رئیس فدراسیون و کادر فنی سیبل انتقاد شوند، باید پاسخ دهد.

این کارشناس تکواندو گفت: هیچگاه نامی از مدیر سازمان تیم های ملی نبود، اما همه مشکلات تکواندو به خاطر تصمیمات او، آوار شده است. افلاکی گفت: قهرمانان و مربیان کاربلد تکواندو به دلیل خواسته های شخصی و تصمیمات اشتباه مدیر سازمان تیم های ملی، فراری شدند و جایی در تیم ملی ندارند. وی افزود: اهتزاز پرچم هر کشوری در عرصه ورزش، نماد قدرت نمایی آن کشور است و ما می توانستیم در ورزش تکواندو، قدرت خود را به رخ جهانیان بکشیم، اما این فرصت همان گونه که در المپیک لندن از دست رفت، در المپیک ریو نیز رنگ واقعیت نگرفت.

قهرمان اسبق جهان افزود: باید از دوستان سئوال کرد اکنون هادی ساعی، مجید افلاکی، یوسف کرمی، رضا مهماندوست و خیلی از مربیان و قهرمان گذشته کجا هستند؟ افلاکی گفت: پاسخ این سئوال ساده است. مدیر سازمان تیم های ملی نمی خواهد آنان باشند تا خودش همچنان در قدرت باقی بماند. وی با اشاره به سخنان رئیس فدراسیون تکواندو ایران که سرمربی و بازیکن ایرانی تیم جمهوری آذربایجان را مزدور خطاب کرده بود، گفت: مزدور کسانی هستند که با پول بیت المال، آبروی تکواندو ایران را بردند. این افراد برای حفظ صندلی خود، همه کار می کنند.

عضو سابق کادر فنی تکواندو ایران گفت: چرا باید از ناراحتی سرمان پایین باشد و با انتقاد همه جامعه روبرو شویم. مردم حق دارند، چرا که انتظار از تکواندو زیاد است. افلاکی گفت: «رضا مهماندوست» از بهترین مربیان جهان چند سال پیش به دلیل آنکه نتوانستیم حداقل حقوق او را پرداخت کنیم، از ایران رفت، فرزندان او مریض بودند و دوستان این حقوق را هم از مهماندوست دریغ کردند. مربی سابق تیم ملی ایران افزود: مدیر سازمان تیم های ملی به دلیل اینکه به او اجازه داده نمی شد، فرزندش را بدون برگزاری مسابقه انتخابی به عضویت تیم ملی در آورد، با کادر فنی اسبق اختلاف پیدا کرد و همین عامل تغییرات گسترده در کادر فنی تیم ملی شد.

وی با تاکید به اینکه وزارت ورزش و جوانان باید فکری به حال این رشته کند، ادامه داد: فردی باید رئیس فدراسیون شود که کتک خورده تکواندو باشد. با تعریف و تمجید کردن از مسئولان نمی شود کادر فنی تشکیل داد و به موفقیت رسید. مربی اسبق تیم ملی عنوان کرد: تکواندوکاران جوان ما در اردوهای خود نیاز به روانشناس داشتند، نه برخی اقداماتی که هیچ فایده ای برای یک ورزشکار حرفه ای ندارد.