به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۱۴۴۷۵
لاریجانی در پاسخ به صادقی:

پروازهای روسیه از همدان متوقف نشده است

گروه سیاسی: در جریان نشست علنی امروز مجلس، در حالی که محمود صادقی با انتقاد به عدم توجه هیات رییسه به درخواست ۲۰ نفر از نمایندگان جهت برگزاری نشست غیرعلنی درباره استقرار جنگنده‌های روسی در پایگاه هوایی نوژه، به توقف پرواز هواپیماهای روسی از خاک کشورمان اشاره کرد که لاریجانی با نادرست خواندن این مسئله، گفت: پروازها متوقف نشده است.
پروازهای روسیه از همدان متوقف نشده است
محمود صادقی در نشست علنی امروز پارلمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت در تذکر قانون اساسی، گفت: لازم می‌دانم از ریاست محترم مجلس به دلیل تذکری که به وزیر دفاع داشتند، تشکر کنم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم با استناد به ماده ۱۸ و ماده ۲۴ آ‌یین‌نامه داخلی، خطاب به هیات رییسه مجلس یادآور شد: مجلس بنابر اصل ۶۹ قانون اساسی در شرایط ویژه و اضطراری درصورتی که امنیت کشور ایجاد کند، به تقاضای رییس‌جمهور یا یکی از وزرا یا ۱۰ نفر از نمایندگان باید جلسه غیرعلنی تشکیل شود.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس تصریح کرد: تعداد ۲۰ نفر از نمایندگان ملت در جلسه پیشین مجلس تقاضایی را در جهت بررسی دلایل در اختیار قرار گذاشتن پایگاه نوژه برای نیروهای روسیه تشکیل شود.

او گفت: نمایندگان ملت ایرادی به آنچه که رخ داده، ندارند اما باید در جریان ضرورت‌های آن اقدام قرار داشته باشیم. این درخواست در جهت همگرایی و هم‌افزایی مطرح شده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم خاطرنشان کرد: تقاضای برگزاری نشست غیرعلنی باید توسط هیات رییسه محترم هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار گیرد. اگرچه گفته شده است که پرواز هواپیماهای روسیه از پایگاه نوژه متوقف شده است، اما درخواست نمایندگان مجلس برای جلسه غیرعلنی همچنان برقرار است.

صادقی تصریح کرد: از آنجایی که وزیر دفاع گفته‌اند، ممکن است در آینده مجدداً پروازهای جنگنده‌های روسی از پایگاه نوژه صورت گیرد، باید موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر اعلام کرد: پروازها متوقف نشده است، اما همان‌گونه که پیش‌تر بیان کردیم، ایران و روسیه دارای اتحاد در جنگ با تروریسم هستند که به نفع مردم مسلمان منطقه است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پایگاه همدان در اختیار هیچ قدرتی قرار داده نشده است و توضیحات لازم در مورد آن ارائه شده‌ است. لاریجانی در پایان گفت: نشست و برخاست جنگنده‌های روسیه جهت سوختگیری بوده است، بنابراین سالبه به انتفای موضوع محسوب می‌شود. پس از وصول درخواست نمایندگان هیات رییسه آن را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.
مرجع : ایلنا