به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۱۱۴۴۹۷

حق سینمای ایران، این همه بدگمانی نیست

گروه فرهنگی: حجت‌الله ایوبی گفت: حق سینمای ایران این همه بدگمانی و ایجاد حاشیه نیست.
حق سینمای ایران، این همه بدگمانی نیست

رئیس سازمان سینمایی در پی برخی حواشی اخیر برای سینماگران با بیان این مطلب به ایسنا گفت: تصمیم مقام محترم قضایی آن هم در آغاز هفته دولت و آن هم پس از این همه موفقیت سینماگران بسیار محل تأمل است. حتما مقام محترم قضایی در انجام وظایف خود بررسی‌هایی که لازم می‌دانست انجام داده است اما به نظر می‌رسد که لازم بود برای تکمیل بررسی‌های بیشتر ایشان که تصمیم سنگینی را برای بهترین سینماگران کشور گرفته است، از سازمان سینمایی به عنوان یک دستگاه دولتی تخصصی نیز کسب اطلاعات بیشتری می‌کرد یا سینماگران را احضار و با آن‌ها گفت‌وگو می‌کرد.

ایوبی خاطرنشان کرد: ممنوع شدن از کار برای هر کسی از جمله یک هنرمند یا سینماگر اتفاق مهم و بسیار دشواری است خصوصا اینکه در این موضوع ممنوع شدن این افراد از کار به منزله توقف در اجرای حقوق اشخاص دیگر نیز هست. در نظام اسلامی که اتفاقا نماد اسلامیت‌اش را باید در عدالت و انصاف قضایی دید، توجه بیشتر به چنین ظرایفی دارای نفع عمومی است و نباید به آن بی‌توجه بود. حقیقتا من هم مانند همه اهالی فرهنگ از این تصمیم در شگفتم و حیرت‌زده‌ام و البته امیدوارم که در تعامل و هم فکری با مقامات محترم دستگاه قضایی برای این مشکل چاره‌جویی قانونی کنیم.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود هنرمندی ممنوع الفعالیت نشده است و فقط پخش‌کنندگان هستند، گفت: در حکم قاضی محترم نام سینماگرانی برده شده که بین آنها تهیه‌کننده، پخش‌کننده  و کارگردان هم دیده می‌شود.  در پی پخش تیزرهای برخی فیلم‌ها از ماهواره به دستور قضایی برخی از سینماگران تا اطلاع ثانوی ممنوع الفعالیت شدند.

مرجع : ایسنا