به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۱۴۶۳۹
وزیر بهداشت بيان کرد:

طب سنتی به عنوان یک​میراث تقویت​شود

گروه حامعه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طب سنتی اشکالات را به همراه دارد، گفت: طب سنتی به عنوان یک میراث باید تقویت شود.
طب سنتی به عنوان یک​میراث تقویت​شود
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح سلامتکده طب سنتی بیرجند، گفت: این سلامتکده اقدام ارزنده‌ای است و در مکانی مناسب راه‌اندازی شده است.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طب سنتی ساماندهی مناسبی ندارد، گفت: باید زیر ساخت مناسبی برای این میراث ملی در کشور ایجاد شود.هاشمی با بیان اینکه طب سنتی اشکالات را نیز به همراه دارد، تصریح کرد: طب سنتی به عنوان یک میراث باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه این سلامتکده می‌تواند برای منطقه اشتغال‌زایی خوبی ایجاد کند، ادامه داد: این سلامتکده می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌های درمان بیماران کمک کندوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در طب سنتی سوء رفتارهایی نیز وجود دارد، اما اگر اصل آن را بپذیریم به طور یقین سوءاستفاده‌ها را نیز می‌توان اصلاح کرد.

هاشمی اظهار کرد: کسانی که در خدمات‌دهی این نوع از طب مبادرت می‌ورزند باید شناسامه‌دار شوند.وی با اشاره به فعالیت هشت دانشکده‌ طب سنتی در کشور، افزود: طب سنتی باید از لحاظ کیفی نیز توسعه یابد.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان طب سنتی در کشور باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: دوره‌های یادگیری طب سنتی باید کوتاه‌تر شود، چراکه به متخصصان این طب در کشور نیاز داریم.

هاشمی ادامه داد: طب سنتی در پیچ و خم ادارات مرتبط با طب مدرن است و از این نظر با مشکل مواجه شده بنابراین باید مرکزی روبروی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات طب سنتی ایجاد شود تا بررسی مشکلات در زمان کوتاه‌تری صورت گیرد.وی خاطرنشان کرد: ترویج طب سنتی باید در قالب لایحه به مجلس پیشنهاد شود و تا پایان دولت رونق بیشتری به خود بگیرد و از تخلفات احتمالی پیشگیری شود.

مرجع : ايسنا