به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۱۴۷۷۳

فاصله ترامپ با کلینتون کمتر شد

گروه بين الملل: نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اگرچه در یک ماه گذشته، برتری خود را نسبت به رقیب جمهوریخواه حفظ کرده است، در عین حال یک هفته اخیر با افت محبوبیت مواجه بوده است.
آخرین نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز «ایپسوس» انجام گرفته نشان می دهد که «هیلاری کلینتون» نامزد منتخب حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با اختلاف پنج درصد از «دونالد ترامپ» رقیب خود از حزب جمهوریخواه، پیش است.نتیجه به دست آمده اگرچه نشان دهنده تداوم برتری کلینتون است اما در مقایسه با بهترین حالت در ماه میلادی جاری (آگوست) که اختلافی ۱۲ درصدی را به نمایش می گذاشت، نشان از فشرده شدن رقابت میان دو نامزد باقی مانده در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.
 
در این نظرسنجی که در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۵ آگوست صورت گرفت، ۴۱ درصد از رای دهندگان احتمالی از کلینتون حمایت کردند حال آنکه این رقم برای ترامپ ۳۸ درصد بود.در این میان، ۲۳ درصد نیز همچنان مردد هستند و هنوز تصمیم نهایی برای حمایت از یکی از دو نامزد انتخاباتی را اتخاذ نکرده اند.اگرچه کلینتون از ماه میلادی جولای که کنوانسیون های حزبی دموکرات و جمهوریخواه نامزدهای نهایی رقابت ۸ نوامبر را معرفی کردند، همواره برتری خود را نسبت به رقیب حفظ کرده است، در یک هفته گذشته با توجه به شدت گرفتن حملات ترامپ نسبت به خود، با کاهش محبوبیت مواجه بوده است.
 
ترامپ به شدت به بنیاد خانوادگی کلینتون‌ها و فعالیت‌های مالی آن حمله کرده است. وی در عین حال با اشاره به دوره‌ای که هیلاری کلینتون وزارت خارجه ایالات متحده را رهبری می‌کرد، گفته «غیرممکن است که بتوان مرز فعالیت‌های بنیاد کلینتون و وزارت خارجه را تشخیص داد». اختلاف کلینتون و ترامپ هنگامی که تاثیر نامزدهای احزاب خُرد نظیر «لیبرتارین» و «حزب سبز» را نیز در رقابت لحاظ می کنیم از این هم کمتر شده و به سه درصد می رسد.