به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۱۱۴۸۲۳
زنده کردن خاطرات استادان گذشته

دعابراى استادشجریان دركنسرت زندوكيلى

گروه فرهنگی: كنسرت على زند وكيلى در برج ميلاد با اجراى قطعاتى از آلبوم جديد اين هنرمند، يادى از آهنگسازان گذشته و دعا براى برگشت استاد محمدرضا شجريان به ايران برگزار شد.
دعابراى استادشجریان دركنسرت زندوكيلى
اجراى دوم شب اول كنسرت على زند وكيلى و گروه "زند" شامگاه ٦ شهريورماه در سالن مركز همايش هاى برج ميلاد برگزار شد. در ابتداى اين اجرا نوازندگان به روى صحنه آمدند و خواندند: «ما سرخوشان مست دل از دست داده ايم... همراز عشق و همنفس جام باده ايم» پس از آن زندوكيلى وارد شد و به آواز گفت: «سلام... سلامى چو بوى خوش آشنايى»و در ادامه خواند: «ما سرخوشان مست دل از دست داده ايم... همراز عشق و همنفس جام باده ايم»

پس از آن قطعه "به سوى تو" كه با همخوانى مردم همراه بود، و در ادامه "آب در آتش" اجرا شد. زندوكيلى در اين قسمت از انتشار آلبوم جديد خود پس از ماه هاى محرم و صفر خبر داد و گفت: در اين كنسرت قطعاتى را مى شنويد كه تا به حال نشنيده ايد و در اين آلبوم قرار است منتشر شود. سپس قطعه "ناردونه" اجرا شد. زندوكيلى مادرش را "نازنين ناردونه" زندگى خود دانست و اشاره كرد كه وى نيز در اين اجرا حضور دارد. آهنگ بعدى كه با نواختن سازهاى كوبه اى آغاز شد، صداى دست زدن مخاطبان را با خود همراه كرد. زندوكيلى خواند: «دو زلفونت بود تار ربابم... چه ميخواهى از اين حال خرابم» در ادامه "گلنار" اجرا شد.

در اين قسمت زمزمه هاى قطعات درخواستى كه در ميان آن ها قطعه "رفتى" بيشتر از همه به گوش مى رسيد، شروع شد. اين خواننده در ادامه قطعه اى را از آلبوم "يادى به رنگ امروز" كه ريميكسي از آهنگ هاى "دامن كشان"، "شب هاى تهران"، " تا بهار دلنشين" و " زندگى خوب است" مربوط به سال ١٣٢١ بود، اجرا كرد.

زندوكيلى پس از اجراى اين قطعه، بيان كرد: جا دارد از خاطره سازانى ياد كنيم كه باعث مى شوند حالمان خوب شود و آهنگ هايشان هنوز براى ما خاطره مى سازد. افرداى مانند مجيد وفادار، همايون خرم و بيژن ترقى. "لالايى" و "پادرى" و "آه سرد" در ادامه اجرا شدند. زندوكيلى پس از خواندن قطعه "فقط دعا كن" گفت: دعا مى كنم براى يكى از افتخارات فرهنگ و هنر ايران و اميدوارم زودتر به ايران برگردد، استاد محمدرضا شجريان.

او در ادامه از حاضران خواست به احترام شجريان بايستند و همانطور كه مردم ايستاده بودند قطعه "مرغ سحر" را به ياد وى اجرا كرد. سپس به ترتيب "عطر خاطره"، "يه شب تو خواب وقت سحر" و قطعه اى شيرازى كه ساخته برادرش محمد زندوكيلي بود، اجرا شد. در ادامه آهنگ "رفتى" كه از ابتداى كنسرت توسط علاقه مندان درخواست مى شد، نواخته و خوانده شد. "سيه مو" آهنگ بعدى بود كه اجرا شد.

"دلم هواى تو كرده" و براى بار دوم "لالايى" قطعاتي بودند كه در آخر اين كنسرت اجرا شدند. رضا ايرانمنش -بازيگر-، بهنام تشكر -بازيگر-، و سياوش خيرابى -بازيگر- از جمله حاضران در اين كنسرت بودند. عرفان همتى مهمان كم سن و سال ديگر اين كنسرت بود كه به قول زندوكيلى قلبش مانند كفش هايى كه واكس مى زند، براق است. كمانچه، تار، پيانو، گيتار و سازهاى كوبه اى، زندوكيلى را در اين كنسرت همراهى مى كردند.
مرجع : ایسنا