به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۱۴۸۴۹
سومین حادثه مرگبار در بوستان‌های پایتخت

بوستان های تهران قتلگاه کوکان

گروه جامعه-رسانه ها: رعایت نشدن اصول ایمنی در بوستان‌های پایتخت بار دیگر حادثه مرگباری آفرید.
بوستان های تهران قتلگاه کوکان
در این ماجرا که روز پنجشنبه رخ داد مرد جوان برای نجات دو پسرش به داخل استخر بوستان باغ ملک پرید، اما خودش نیز در حال غرق شدن بود که همان موقع یکی از کارگران بوستان به نجات آنها شتافت. اما پدر بچه‌ها ساعاتی بعد در بیمارستان جان سپرد.

ساعت حدود 3 بعدازظهر پنجشنبه زن جوانی همراه همسر و دو پسرش و خانواده خواهرش برای تفریح راهی بوستان «باغ ملک» در خیابان دربند شدند؛ بوستان نیمه‌کاره‌ای که در وسط آن استخر بزرگی قرار داشت. بچه‌ها با دیدن آب داخل استخر که تنها برای آبیاری بوستان استفاده می‌شد، برای فرار از گرما به داخل آب پریدند. اما دقایقی بعد و همزمان با ورود آنها به قسمت عمیق، با سر و صدا از پدر و مادرشان کمک خواستند. همان موقع نیز پدر و مادر بچه‌ها برای نجات جان آنها به داخل استخر پریدند اما خودشان نیز در آستانه مرگ قرار گرفتند.

یکی از کارگران بوستان که با شنیدن سر و صدا خود را به استخر رسانده بود با دیدن پدر و فرزندانش به کمک آنها شتافت. او پسر خردسال و مادرشان را با سختی فراوان بیرون کشید و بعد هم سراغ مرد 42 ساله رفت و پیکر نیمه‌جان او را نیز بیرون کشید. آنها بلافاصله به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافتند اما با وجود تلاش تیم پزشکی، پدر خانواده 4 بامداد جمعه جان باخت. همزمان با مرگ مرد میانسال، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم جنایی تهران اعلام شد.

در تحقیقات مشخص شد رعایت نشدن اصول ایمنی از علل اصلی این حادثه مرگبار بوده است. ضمن اینکه تابلوهای هشداردهنده درخصوص ممنوع بودن شنا در اطراف استخر نیز وجود نداشته و تنها یک تابلو در کنار استخر قرار داشته که روی آن نوشته شده در صورت شنا با شما برخورد می‌شود. از طرفی، نرده‌هایی که به عنوان حفاظ اطراف استخر کشیده شده استاندارد نبوده و ارتفاع آن حدود 80 سانتیمتر بوده است. فاصله بین نرده‌ها نیز زیاد بوده و با استانداردهای معمول نیز تطبیق نداشته است.

بنا به دلایل فوق و با توجه به رعایت نشدن اصول ایمنی در ساخت بوستان، بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران دستورات لازم برای شناسایی مقصران این حادثه مرگبار را صادر کرد. این در حالی است که طی چند ماه اخیر دو حادثه مرگبار دیگر نیز در بوستان‌های پایتخت رخ داده است که تحقیقات جنایی درباره آنها همچنان ادامه دارد. در حادثه‌های قبلی دو کودک به طرز دلخراشی در دو بوستان جان سپردند.
مرجع : روزنامه ایران