به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۱۴۸۷۲
فریاد اصولگرایان بر سر نایب رییس؛

تشنج درمجلس بعد از توضیح مطهری درباره حوادث دهه ۶۰

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده اصولگرای لنجان گفت عضویت در هیئت رئیسه نافی وظایف نمایندگی نیست.
تشنج درمجلس بعد از توضیح مطهری درباره حوادث دهه ۶۰
محسن کوهکن در صحن علنی مجلس و در حالی که مطهری ریاست مجلس را بر عهده داشت در تذکری شفاهی گفت: ای کاش آقای لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشتند، چون این تذکر درباره شماست. او افزود: در شرایطی که مشکلات اقتصادی و اشتغال وجود دارد، زیبنده اعضای هیات رییسه نیست خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان درست کند و آنچه مدّ نظر حضرت امام بوده است را زیر سوال ببریم لذا به شکلی سخن بگویید که بیگانگان سوءاستفاده نکنند.

نماینده اصولگرای مردم لنجان در مجلس افزود: در غیبت آقای لاریجانی از ایشان تشکر می‌کنم که در سخنرانی‌ها مسائل مربوط به امنیت ملی را مراعات می‌کنند و تا زمانی که شما در این مسئولیت قرار دارید، ما را درگیر این مسئله نکنید. آن هم در باره بیتی که سال‌ها فتنه‌گری کرد و خون به دل امام کرد.

مطهری بعد از نطق کوهکن در پاسخ به او گفت روشن است که شما نامه را نخوانده‌اید و حتما این نامه را مطالعه کنید. هر مسئله در جای خود باید حل شود و اینطور نیست که فقط به یک بعد بپردازیم. او در پاسخ به ادعای کوهکن که گفته بود امام با این نامه زیر سوال رفته است، گفت: این ادعا درست نیست و مسئله چگونگی اجرای دستور امام بوده است. ضمن اینکه بارها شده است که امام و مقام رهبری صحبت‌هایی داشتند که با استقبال رسانه‌های بیگانه مواجه شده است؛ مثل فرمان هشت ماده‌ای امام درباره ممنوعیت شنود؛ که یک هفته رسانه‌های بیگانه از امام تمجید می‌کردند. ضمن اینکه مسئله نایب رئیسی نباید باعث شود که وظیفه نمایندگی فراموش شود

بعد از پایان جواب مطهری، بارها محسن کوهکن سر مطهری فریاد زد که نطق نکن و حاجی‌دلیگانی، پورمختار و کریمی قدوسی شعار مرگ بر منافق سر دادند. پس از آرام شدن صحن جواد کریمی قدوسی با حرکت‌ در میان صندلی‌های نمایندگان مجلس یادداشت‌های کوچکی را بین نمایندگان اصولگرای مجلس توزیع کرد
مرجع : ایلنا