به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۸ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۱۴۹۸۴
سعید مرتضوی فردا در دادگاه تجدیدنظر

رسیدگی به پرونده «کهریزک»

گروه سیاسی: وکیل‌مدافع اولیای دم روح‌الامینی گفت: صبح روز سه‌شنبه -9 شهریورماه - در شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پرونده سعید مرتضوی رسیدگی می‌شود.
میر مجید طاهری  با بیان این مطلب گفت: سعید مرتضوی دو پرونده داشت که یکی مربوط به تامین اجتماعی و دیگری در مورد حادثه کهریزک است. از آنجا که  سعید مرتضوی در پرونده کهریزک که با شکایت اولیای‌دم روح الامینی تشکیل شده بود، تبرئه شد؛ با اعتراض ما این پرونده به شعبه 38 دیوان عالی کشور ارجاع شد.وی افزود: دیوان عالی هم این پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده است.
 
 سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی در رابطه با اتهام «معاونت در قتل» (شکایت جدید روح الامینی) و «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» (بخش نقض شده رای شعبه 76 در دیوان عالی کشور) تبرئه شد.با توجه به اینکه حکم از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شده، مرجع تجدیدنظرخواهی، دیوان عالی کشور است.
مرجع : ایسنا