به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۱۵۰۳۹

هدیه بنیان‌گذار فیس‌بوک به پاپ فرانسیس

گروه بين الملل: بنیان‌گذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک در صفحه خود در این شبکه اجتماعی از دیدارش با رهبر کلیسای کاتولیک جهان خبر داد.
هدیه بنیان‌گذار فیس‌بوک به پاپ فرانسیس
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک در این دیدار یک پهپاد کوچک را به پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک جهان هدیه داد.زاکربرگ در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: من و همسرم افتخار دیدار با پاپ فرانسیس را در واتیکان داشتیم. ما به او گفتیم که تا چه اندازه علاقه‌مند به پیام بخشش و مهربانی وی هستیم.بنیان‌گذار فیس‌بوک همچنین تصریح کرد: در این دیدار ما درباره اهمیت ارتباط میان مردم به ویژه در مناطقی از جهان که به اینترنت دسترسی ندارند، گفت‌وگو کردیم.

زاکربرگ خاطرنشان کرد: ما به او یک پهپاد که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و امکان دسترسی به اینترنت را در نقاط دوردست فراهم می‌سازد، هدیه دادیم. ملاقاتی که با پاپ داشتیم را هرگز فراموش نخواهیم کرد.هواپیمای بدون سرنشینی که زاکربرگ مدل کوچک آن را به پاپ فرانسیس داده است، Aquila نام دارد. فیس‌بوک مرداد ماه توانست با موفقیت این هواپیمای بدون سرنشین را که با انرژی خورشیدی کار کرده و به مناطق دوردست اینترنت می‌رساند، پس از دو سال مهندسی به پرواز در آورد.پاپ فرانسیس پیش از این نیز ملاقات‌هایی را با نمایندگان شرکت‌های فناوری ارتباطات داشته است. رهبر کلیسای جهان در ماه فوریه با بنیان‌گذار اینستاگرام ملاقات کرد. پاپ فرانسیس در ماه ژانویه نیز با تیم کوک، مدیر اجرایی اپل دیدار کرد و یک هفته قبل از آن نیز ملاقاتی با برخی از مدیران گوگل داشت.

مرجع : ايسنا