به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۱
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۱۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۱۵۸۳۶
نمی‌خواهیم به انتخاباتی نظیر سال۸۴ برگردیم

عارف: عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌دانند

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌دانند و بی قانونی برای آنها در عمل افتخار است بر ضرورت فقرزدایی در کشورتاکید کرد و گفت: عده‌ای به جای حل ریشه‌ای مشکلات کشور دائماً در حال متهم کردن رقیب سیاسی خود هستند. مردم چه گناهی کردند که نظاره گر دعواهای حیدری و نعمتی آقایان باشند؟ مردم به مسئولان و نمایندگان رأی دادند تا به مشکلات اساسی آنها رسیدگی شود نه آنکه شاهد دعواهای بی حاصل سیاسی باشند.
عارف: عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌دانند
محمدرضا عارف در دیدار با اعضای سازمان جوانان حزب اسلامی کار با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) به سالگرد حادثه غم انگیر منا اشاره کرد و گفت: عید قربان سال گذشته روز بسیار بسیار تلخی برای جهان اسلام بود که شیرینی اعیاد بزرگ اسلامی، قربان و غدیر را در ذائقه امت جهان اسلام تلخ و ناگوار کرد.

وی تأمین امنیت و پیش‌بینی تمهیدات و امکانات کافی برای برگزاری مناسب باشکوه حج ابراهیمی و پذیرایی از میهمانان خانه خدا را از وظایف اولیه تولیت آن مکان دانست و گفت: ابعاد تأسف بار فاجعه منا بسیار پیچیده و نشان از اشکالات زیادی در مدیریت رژیم عربستان سعودی نسبت به تأمین امنیت حجاج جهان اسلام است. متاسفانه با گذشت یکسال از آن حادثه غم بار هنوز زوایای پیدا و پنهان آن برای افکار عمومی مشخص نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت بازنگری در شیوه برگزاری حج و شکستن انحصاری اداره کردن توسط آن تاکید کرد و گفت: علما و رهبران کشورهای اسلامی باید در نحوه مدیریت حج ابراهیمی چاره‌اندیشی کنند و نگذارند اتفاقات مشابه حادثه منا تکرار شود.

آیت‌الله طالقانی عالمی ظلم ستیز و عدالت‌خواه بود
رئیس فراکسیون امید در بخش دیگری از سخنانش با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور به سالگرد رحلت آِیت‌الله سید محمود طالقانی اشاره کرد و گفت: آیت الله طالقانی نگاه ویژه‌ای به جوانان داشت و به قدرت و توان جوانان باور و اعتقاد راسخی داشتند.

روحانیت همانند آیت الله طالقانی باید به جذب جوانان بپردازد
وی با بیان اینکه آیت‌الله طالقانی عالمی ظلم ستیز و عدالت‌خواه بود، خاطرنشان کرد: تحولی که آِیت‌الله طالقانی در مساجد ایجاد کرد، مثال زدنی است. ایشان درب مساجد را به روی جوانان تحصیل کرده و دانشجو باز کرد. مسجد هدایت که آیت‌الله طالقانی در آن فعالیت می‌کرد، پایگاه جوانان و دانشجویان یکی از مراکز مهم هدایت جوانان و روشنفکران به حساب می‌آمد. امروز هم روحانیت باید با همین نگاه به جذب جوانان بپردازد.

عارف با تاکید بر اینکه اتکا انقلاب اسلامی ایران به جوانان بود به نقش آفرینی جوانان در دفاع مقدس و توسعه و پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و گفت: در دهه چهارم انقلاب جوانان باید میدان دار تحولات اساسی در کشور باشند و اگر مسئولان و نسلی اولی‌ها به جوانان میدان ندهند کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

زمینه برای نقش آفرینی جوانان در دولت تدبیر و امید فراهم نشد
وی با بیان اینکه جوانان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ منشاء خیر شدند، تاکید کرد: انتظار این بود که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نفش موثری که جوانان در پیروزی آقای روحانی ایفا کردند زمینه برای نقش آفرینی آنها بیش از گذشته فراهم شود که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و باید در گامهای بعدی جبران شود.

نمی‌خواهیم به انتخاباتی نظیر انتخابات سال ۸۴ برگردیم
رئیس بنیاد امید ایرانیان در ارتباط با انتخابات اردیبهشت ۹۶ به دستاوردهای به دست آمده از دو انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و مجلس دهم در اسفند ۹۴ اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان باید دقت کنند درگیر مسائلی که در دهه ۸۰ با آن مواجه بودند نشوند چون نمی‌خواهیم به انتخاباتی نظیر انتخابات سال ۸۴ برگردیم.

فساد در کشور وضعیت نگران کننده ای پیدا کرده است
عارف با بیان اینکه باید به مطالبات مردم پاسخ جدی داد، یکی از اولویت‌های فراکسیون امید را مقابله با فساد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: اولویت فراکسیون امید در کنار رونق اقتصادی طی ماه‌های آینده تلاش جهت مقابله با فساد است. چرا که با کمال شرمندگی باید بگویم در مقطع فعلی فساد در کشور وضعیت نگران کننده ای پیدا کرده است. آیا این حجم از فساد زیبنده نظام ارزشی و اسلامی ما است؟

مردم چه گناهی کردند که نظاره گر دعواهای حیدری و نعمتی آقایان باشند
وی با بیان اینکه فقرزدایی در کشور باید با جدیت دنبال شود، تاکید کرد: عده‌ای به جای حل ریشه‌ای مشکلات کشور دائماً در حال متهم کردن رقیب سیاسی خود هستند. مردم چه گناهی کردند که نظاره گر دعواهای حیدری و نعمتی آقایان باشند؟ مردم به مسئولان و نمایندگان رأی دادند تا به مشکلات اساسی آنها رسیدگی شود نه آنکه شاهد دعواهای بی حاصل سیاسی باشند.

اگر برای آسیب‌های اجتماعی چاره اندیشی نشود نظام با چالش جدی مواجه خواهد شد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اظهار تأسف شدید از افرایش آسیب‌های اجتماعی در کشور بر ضرورت چاره اندیشی نخبگان و علما برای حل ریشه‌ای ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر برای آسیب‌های اجتماعی که متاسفانه روز به روز آمار آن افزایش پیدا می‌کند چاره اندیشی نشود آینده خوبی برای جوانان کشورمان در انتظار نخواهد بود و نظام اسلامی با چالش جدی در این حوزه مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگیر از سخنان خود با بیان اینکه اصلاح‌طلبان بر حاکمیت قانون اصرار دارند، یادآور شد: در اوایل انقلاب عده‌ای به بهانه اینکه قانون حاکم متعلق به رژیم گذشته بود از اجرای آن استنکاف می‌ورزیدند در حالیکه نگاه رهبر فقید انقلاب بر اجرای قانون ولو آنکه قانون بدی باشد، بود به همین دلیل امام(ره) سال ۵۸ را سال اجرای قانون نامگذاری کردند.

عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌دانند
عارف با بیان اینکه عده‌ای خود را فرارتر از قانون می‌دانند و بی قانونی برای آنها در عمل افتخار است، خاطرنشان کرد:باید اجرای قانون تعهد همگان در جامعه باشد و چنانچه اصلاحی در قانون لازم است فقط و فقط از طریق مرجع اصلی برای رفع مشکل اقدام شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین با قدردانی ازپیشتازی سازمان جوان حزب اسلامی کار در فعالیت‌های حزبی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده اشاره کرد و گفت: شوراها محلی برای توانمندسازی جوانان و زنان است و امیدوارم با همت جوانان و بانوان کشورمان شاهد حضورپررنگ این دو قشر تاثیرگذار در نهاد شوراها باشیم و انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم در اردیبهشت ماه ۹۶ داشته باشیم.
مرجع : ایلنا