به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۲۲
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۱۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۱۵۸۵۷
آمریکا: رهبر جبهه فتح الشام کشته شد

تشديد جنگ نیابتی ویرانگر سوریه

استفاده از انواع سلاح ممنوعه و غیرممنوعه!
گروه بین الملل: رئیس جمهور ترکیه گفت: قرار نيست از حاکمیت ظالم سوریه که ششصد هزار انسان را به قتل رسانده، اجازه بگيريم، لذا عملیات نظامی ما تا زمانی که امنیت در مرزهایمان برقرار شود، ادامه خواهد یافت.
تشديد جنگ نیابتی ویرانگر سوریه
سوریه همچنان در حال جنگ و نابودی بیشتر است، عمق این جنگ نیابتی که بسیاری از شهرهای این کشور را به نابودی کشانده را در حضور نیروهای کشورهای مختلف می توان دید. حلب که در حال حاضر کانون درگیری‌هاست شاهد حضور و فعالیت نیروهای زمینی و هوایی کشورهای سوریه؛ روسیه: ترکیه: امریکا؛ عربستان؛ ایران؛ افغاستان؛ پاکستان؛ لبنان (حزب الله) و عراق می باشد که هر کدام به دنبال منافع متفاوت هستند.

در این جنگ ویرانگر از انواع سلاح های ممنوعه و غیرممنوعه استفاده می شود تا حدیکه روز سه شنبه گذشته ارتش سوریه بشکه های انفجاری حاوی گازهای سمی را در مناطقی تحت کنترل مخالفان پرتاب کرد! در تازه‌ترین تحولات؛ آمریکا اعلام کرد در بمباران هواپيماهاي ائتلاف غرب، رهبران جبهه الفتح الشام (جبهه النصره سابق) ابوعمر سراقب رهبر این گروه را در روستای کفرناها در حاشیه حلب به قتل رسانده است.

از سوی دیگر قرار است امروز جمعه در ژنو مجددا جان کری و لاوورف دیدار کرده و درباره راه حل پایان جنگ سوریه مذاکره کنند و این در حالیست که مخالفان سوری و دولتهای ترکیه و عربستان بار دیگر بر عدم حضور بشار اسد در روند انتقالی تاکید کرده اند. ۷۰ سازمان کمک رسانی سازمان ملل هم اعلام کردند فعالیت خود را به دلیل ادامه جنگ قطع کرده و صدها هزار غیرنظامی در حلب در محاصره کامل قرار دارند.

در همين حال، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی که در نشستی با استانداران ترکیه در شهر آنکارا داشت، گفت: اکنون در جرابلس و یا شهر الراعی چیزی به اسم داعش باقی نمانده است. اردوغان اظهار داشت: عملیات نظامی ترکیه تا جایی که اکنون آنکارا آن را افشا نمی‌کند، ادامه خواهد یافت.

رجب طیب اردوغان، افزود: ما برنامه‌ها و طرح‌های خود را داریم، طرح ما این است که امنیت مرزهای ترکیه را حفظ کنیم، ما نمی‌توانیم اجازه دهیم گذرگاهی برای تروریست‌ها در مرزهایمان ایجاد شود. ما هرگز نمی‌خواهیم حتی ذره‌ای از خاک سوریه را به دست بگیریم و همه باید به مرزهای خود پایبند باشد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: ما به خواست مردم سوریه که مالکان واقعی این کشور هستند، پاسخ دادیم و وارد این کشور شدیم. حاکمیت این کشور ظالمانه است. آیا برای ورود باید از کسی که ششصد هزار انسان را به قتل رسانده، اجازه بگیریم؟! اردوغان در ادامه به غیرممکن بودن اجرای برنامه‌ها در سوریه که کشورش "منافعی در آن ندارد"، اشاره کرد و مدعی شد که عاقلانه نیست از حاکمیت "ظالم" سوریه برای ورود به این کشور کسب اجازه کرد.

وی گفت: سرعت و موفقیت عملیات "سپر فرات" در سوریه نظر افکار عمومی جهان را نسبت به منطقه تغییر داد و پس از این نمی‌توان هیچ سناریویی را در منطقه بدون موافقت ترکیه به اجرا درآورد. این مقام دولت ترکیه با اشاره به انتقادات اخیر وزارت خارجه روسیه از عملیات "سپر فرات" افزود: برخی ما را به دلیل ورود به سوریه مورد انتقاد قرار می‌دهند و به ما می‌گویند که طبق قوانین بین‌المللی هیچ کشوری اجازه ندارد بدون کسب اجازه از دولت آن کشور وارد خاکش شود.

اردوغان پیشتر اعلام کرده بود که آنکارا و واشنگتن برای همکاری با یکدیگر جهت بیرون راندن داعش از پایگاهش در شهر رقه آماده هستند. اردوغان گفت که در دیدار با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش در حاشیه نشست سران گروه بیست در چین در مورد انجام اقدام لازم جهت شکست داعش و بیرون راندنش از الرقه به اتفاق نظر رسیده‌اند.
مرجع : ایسنا