به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۰ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۱۵۹۵۸

نامه آیت الله عرب خطاب به احمد جنتی

گروه سیاسی: آيت الله شيخ‌حسين عرب، استاد دروس خارج حوزه‌های علميه كاشان در نامه ای به آيت‌الله جنتي، ضمن انتقاد به سخنان وی درباره مرحوم آیت الله منتظری؛ رفتارهای سیاسی آیت الله جنتی به ویژه در حمایت‌های عجیب از احمدی‌نژاد را یادآور شد. متن نامه‌ی این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز کاشان به آیت الله جنتی در پی می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله اقای جنتی با سلام و حفظ احترام
از اظهارات امروز شما در خطبه جمعه مانند بسیاری از خطبه های دیگرتان نهایت تاثر وتاسف خود را ابراز میدارم وبلکه با این اظهارات باید تسلیت عرض کنم.

۱- تعبیر به شیخ ساده لوح درباره فقیه ناموری که در جامعیت علمی و تبحر و احاطه بر آرای فقهای اسلام اعم از شیعه و چهار مذهب اهل سنت در عصر خود بینظیر یا بسیار بسیار کم نظیر بوده است، خلاف عدالت و حداقل سخت صحت خطبه و نماز جمعه را مورد شک و تردید قرار می دهد.

شخصیت علمی و فقهی بزرگی که حداقل چیزی که میتوان گفت اینست که بسیاری از شاگردان او از حضرتعالی از نظر فقهی قوی ترند. کوچک ترین شاگرد آیت الله العظمی منتظری رضوان الله علیه بنده حقیر هستم. یکبار دیگر در نامه به فقهای شورای نگهبان حضرتعالی را به مناظره فقهی و اصولی دعوت نموده، الان نیز تکرار میکنم بنده بر سر قرار خود هستم کافیست که فقط چند ساعت قبل، اطلاع داده شود در هرکجا و هر زمان اماده بحث با شما هستم.

۲_ آیا تعبیر به شیخ ساده لوح شایسته آقای منتظری است یا جنابعالی؟ آقای منتظری ساده لوح بود یا شما که تا آخرین تیر در چله انگونه از احمدی نژاد حمایت کردید؟ پدیده احمدی نژاد همه را حتی جلو سلطنت‌طلب‌ها شرمنده کرد. به هشتاد نود سال قبل برگردید. اولین نخست وزیر رضاخان چه کسی بود؟محمد علی فروغی که فعلا کاری به گرایش های مذهبی او و این که عضو فراماسونر بوده یا نه ندارم، اما او دانشمندی مسلم و ادیبی برجسته و مصحح اثار ماندگار سعدی و نویسنده کتاب ارزشمند سیر حکمت در اروپا که رفیق قدیمی شما جناب آقای مصباح یزدی و تیم فلسفی او با همه ی توش و توان علمی و فلسفی خود، هنوز که هنوز است از این اثر ارزشمند در تحقیقات خود بهره میگیرند.

اما احمدی نژاد که شما بعنوان رئیس جمهور کشور اسلامی دوبار تایید و با آن جبهه بندی محکم از او حمایت کردید از نظر ادبیات نازل ترین و شرم آور ترین ادبیات را بکار میبرد که از ذکر کلمات او معذورم. آقای منتظری شیخ ساده لوح بود یا جنابعالی شایسته این لقب هستید که نامه ی چنین فردی را به رئیس جمهور امریکا از الهامات الهی دانسته و در همین خطبه جمعه تهران ابراز داشتید که باید در کتب درسی اورده شود مانند نامه ی امام به گورباچف؟ آقای منتظری شیخ ساده لوح بود یا حضرتعالی که برخلاف اخلاق و عرف جهانی مرگ پادشاه عربستان را تبریک گفته و باعث آنهمه بگو مگو و گوشه و طعنه وبلکه هزینه برای جمهوری اسلامی شدید؟

۳- یکی از بی انصاف ترین داوری هایی که امروزه انجام میگیرد و متاسفانه در خطبه ی امروز جنابعالی هم شاهد بودیم اینست که اعتراض مرحوم آیت الله منتظری درباره اعدام های سال ۶۷ چه از نظر حکم وچه از نظر موضوع، حمایت از منافقین تلقی میشود و این شما هستید که باید پاسخگوی این داوری غیر عادلانه و غیر منصفانه در روز قیامت باشید و نه آقای منتظری.

۴-جناب اقای جنتی حضرتعالی در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و چند دوره مجلس خبرگان به ویژه دوره اخیر، صدها نفر را رد صلاحیت نموده اید آن هم بر اساس گزارشات یکطرفه که بطور جزم ویقین میتوان گفت پاره ای از آنها از اساس، دروغ و تهمت و تحریف و قلب واقعیت بوده و نیز بکار گیری استاندارد های دوگانه و بدون شنیدن دفاعیات افراد رد صلاحیت شده و این شما هستید که باید در دنیا و عقبا جواب خدا و خلق او را بدهید.

۵-جناب اقای جنتی کوکبه قدرت ممکنست چند صباحی با تمام قدرت بتازد اما هرچه حرکت آن بیشتر باشد ممکنست بطور طبیعی دچار فرسودگی درونی شده و گاهی هم از بیرون دچار باتلاقی غیر قابل پیش بینی شود که دیگر نتواند قدم از قدم بردارد. در آن هنگام سرنشین های آن وقتی متوجه میشوند که به پدیده گذشته و اُحدوثه عبرت تبدیل شده است. نیک میدانید که حضرت عالی در انتخابات خبرگان -صرف نظر از اعتراضات رقبا و اخبار دیگر- با همه ی تلاش های سازمان یافته ای که برایتان صورت گرفت در مرز حذف بودید. قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام ما اکثرالعبر و اقل الاعتبار.
والسلام علیکم و رحمه الله.
جمعه ۱٩\٦\٩٥ برابر با ۷ ذی الحجه الحرام ۱۴۳۷
حسین عرب