به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۰ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۱۱۵۹۷۸
نیک‌بخت خبر داد:

«عدنان حسن‌پور» آزاد شد

گروه سیاسی: وکیل‌مدافع عدنان حسن‌پور - روزنامه‌نگار - گفت که موکلش با اعمال ماده 134 قانون مجازات اسلامی از زندان آزاد شده است.
«عدنان حسن‌پور» آزاد شد
محمد صالح نیک بخت اظهارکرد:‌ عدنان حسن‌پور و هیوا بوتیمار دو روزنامه نگار در مریوان در سال 85 به اتهام محاربه دستگیر شدند که دادگاه بدوی آنها را به بدون توجه به محتویات پرونده به اعدام محکوم کرد.

وی افزود:‌ پس از فرجام خواهی، شعبه 32 دیوان عالی کشور حکم صادره در مورد عدنان حسن‌پور را تایید ولی حکم مربوط به هیوا بوتیمار را نقض کرد. حکم هیوا بوتیمار در دادگاه بدوی به ده سال حبس کاهش یافت.

نیکبخت گفت: در مورد عدنان حسن‌پور هم پس از درخواست اعمال ماده 18 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، نظر ده نفر از یازده مستشاری که دادستان کل وقت (حجت‌الاسلام دری نجف آبادی) تعیین کرده بود مبنی بر عدم توجه اتهام محاربه کسب شد و با پذیرش اعاده دادرسی از سوی آیت‌الله شاهرودی رئیس وقت قوه قضاییه، پرونده به دادگاه دیگری در سنندج ارجاع شد.

وکیل مدافع عدنان حسن‌پور ادامه داد: پس از ارجاع پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج، قاضی بابایی رئیس این شعبه، این بار عدنان حسن پور را به 31 سال حبس محکوم کرد که دادگاه تجدیدنظر به درخواست اینجانب با دقت فراوان، موضوع را بررسی و پس از حذف موارد متعددی از اتهامات، وی رابه پانزده سال حبس محکوم کرد.

وی افزود: پس از درخواست اعمال ماده 134 قانون جدید مجازات اسلامی مبنی بر تجمیع و حذف برخی مجازات‌ها، عدنان حسن پور پس از گذراندن محکومیت خود، امروز از زندان مریوان آغاز شد.

نیکبخت گفت:‌ عدنان حسن پور نویسنده و روزنامه نگاری است که در دوره زندان نیز چند کتاب تالیف و ترجمه کرده است. وی افزود:‌ پیش از این هیوا بوتیمار نیز پس از گذراندن 6 سال حبس، از زندان آزاد شده بود.
مرجع : ایسنا