به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۱۶۲۹۱
مطهری: برخی یک وجود ملکوتی برای نظام قائلند

خطاهای نظام باید به صورت آشکار گفته شود

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس دهم گفت: برخی اصلا معتقد به خطا در جمهوری اسلامی نیستند، برخی هم معتقدند اگر خطایی هست نباید به صورت آشکار گفته شود اما معتقدم خطا در جمهوری اسلامی باید به صورت آشکار گفته شود تا نظام اصلاح شود.
خطاهای نظام باید به صورت آشکار گفته شود
علی مطهری در متن جوابیه خود به حسن بیگی نماینده دامغان نوشت: آقای حسن بیگی نماینده محترم دامغان فرد زحمت‌کشیده‌ای برای انقلاب است و حضور موثری در جبهه‌های جنگ داشته و برای ایشان احترام قائلم. ما با این تیپ دوستان در اصل دفاع از انقلاب مشترکیم ولی در نحوه دفاع اختلاف داریم. برخی از اینها اصلا معتقد به خطا در جمهوری اسلامی نیستند و یک وجود ملکوتی برای نظام قائلند برخی دیگر معتقد به خطا هستند اما می‌گویند نباید به صورت آشکار گفته شود چون موجب تضعیف نظام است.

امثال من می‌گوییم باید خطاها به صورت آشکار گفته شود تا تکرار نشود و نظام اصلاح شود و به نظر من راه درست همین است مگر مواردی که با اقدام پنهان اصلاح می شود که بسیار اندک است. مشکل دیگر من با این تیپ افراد که توصیه می‌کنند «آقای مطهری مانند پدرش رفتار کند این است» که اینها شخصیت و افکار شهید مطهری را درست نمی‌شناسند و تصور نادرستی از ایشان دارند.

اگر به سیره و رفتار شهید مطهری در چند ماه قبل از پیروزی انقلاب و حدود دو ماه بعد از پیروزی تا شهادت و نوع رابطه ایشان با امام خمینی آگاه بودند این حرف را نمی‌زدند. به هر حال من ایشان را یک نماینده دلسوز می‌دانم و از توصیه‌هایشان استفاده خواهم کرد.

حسن بیگی نماینده دامغان در روزهای گذشته در گفت‌وگو با یک رسانه اصولگرا خطاب به علی مطهری گفته بود که انتظار داریم آقای مطهری هم مثل شهید مطهری قدم بردارد نه اینکه از نام مطهری سوءاستفاده کنند و چنین غائله‌ای برپا کند این چندمین بار است که این کار را انجام می‌دهد، نکته دوم اینکه ایشان نسبت به چند پرونده اعتراض دارد باید اعتراض خود را به صورت محرمانه به قوه قضاییه ارائه دهد.

او همچنین در مورد مطهری گفته است که غیرمنطقی عمل می کند و هر جایی که پاسخی برای حرف‌های منطقی، اصولی و شرعی نمایندگان ندارد تلاش می‌کند قهر کرده، محیط را ترک کرده یا مظلوم نمایی کنند و به اعتقاد من مسیری را که ایشان انتخاب کرده مادر ایشان یعنی همسر شهید مطهری قبول ندارد.
مرجع : ایلنا