به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۱۱۶۳۴۷
در هشتاد و سومین دربی گلی نرویید

نتیجه دربی: 0-0 ارزش بازی: زیر صفر!

گروه ورزشی: هشتاد و سومین دیدار سنتی استقلال و پرسپولیس با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نتیجه دربی: 0-0 ارزش بازی: زیر صفر!
هشتاد و سومین دیدار سنتی پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس که از ساعت ۱۷ و با سوت علی‌رضا فغانی در ورزشگاه آزادی آغاز شد، با تساوی بدون گل به پایان رسید تا سرخ‌آبی‌ها امتیازهای این بازی را بین خود تقسیم کنند. پرسپولیس با این تساوی، ۱۲ امتیازی شد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی در رده دوم جدول قرار گرفت. استقلال هم اکنون با ۴ امتیاز، در رده چهاردهم است اما باید منتظر نتیجه دیدار فولاد و پدیده باشد! در این دیدار، دو تیم فرصت های مسلم گل زنی نداشتند و چند فرصت نصف و نیمه هم با درخشش دروازه بانان یا بی دقتی مهاجمان به ثمر نرسید.

بازی را پرسپولیسی‌ها آغاز کردند و در همان ابتدا موقعیت خوبی برای گل‌زنی ساختند اما مدافعان استقلال، توپ را دور کردند. پنج دقیقه نخست بازی بدون اتفاق خاصی به پایان رسید و دو تیم بیشتر به محک زدن یکدیگر پرداختند.

دقیقه۷، کاوه رضایی ضربه ایستگاهی تیمش را از فاصله ۳۰ متری به زیبایی به سمت دروازه پرسپولیس زد اما بیرانوند با واکنشی خوب، توپ را دور کرد.

دقیقه ۱۰، استقلال صاحب ضربه کرنر شد اما سانتر حیدری نتیجه‌ای نداشت و آبی‌پوشان بار دیگر به یک کرنر رسیدند. کرنر دوم را هم حیدری به روی دروازه حریف فرستاد و این بار توپ از همه رد شد و به سمت دیگر زمین رفت. سانتر بعدی استقلالی‌ها را بیرانوند دور کرد.

دقیقه ۱۳، خطای امید ابرهیمی روی احمدزاده با اعتراض شدید هواداران سرخ همراه شد. هافبک استقلال به خاطر این خطا از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه ۱۵، کاوه رضایی داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد اما نتوانست از این فرصت خوب استفاده کند.

دقیقه ۱۷، بیرانوند با خروج خوب از دروازه و شیرجه بلند، توپ را از روی سر مهاجم استقلال جمع کرد و مورد تشویق شدید هواداران قرار گرفت.

دقیقه ۱۹، بازی تیمی زیبای پرسپولیسی‌ها موقعیت بسیار خوبی برای این تیم ایجاد کرد. پاس‌کاری سرخ‌پوشان در نهایت توپ را داخل محوطه جریمه به طارمی رساند اما شوت محکم این بازیکن را مدافع استقلال با پا دور کرد.

دقیقه ۲۲، علی علی‌پور معتقد بود که مدافع استقلال روی او خطا کرده اما داور با او هم‌عقیده نبود و به دلیل اعتراض شدید، به بازیکن پرسپولیس کارت زرد داد.

دقیقه ۲۴، پرسپولیسی‌ها درست روی خط محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شدند. این ضربه را مسلمان به دیوار دفاعی زد اما توپ پس از یک رفت و برگشت در یک‌قدمی دروازه به طارمی رسید اما این مهاجم در کمال ناباوری نتوانست دروازه را باز کند.

دقیقه ۳۱، باز هم پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد. این بار از فاصله حدود ۲۵ متری عالیشاه توپ را فرستاد اما حاصلی جز یک پرتاب اوت برای سرخ‌پوشان نداشت.

دقیقه ۴۳، مهدی طارمی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد اما شوت ناامیدکننده او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴، حرکت تیمی خوب پرسپولیسی‌ها عالیشاه را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما شوت او هم با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

نیمه دوم داربی ۸۳ با سوت فغانی آغاز شد.

دقیقه ۴۸، جابر انصاری از سمت چپ دروازه پرسپولیس پاس عرضی خوبی ارسال کرد و در حالی که با اشتباه مدافع سرخ‌ها توپ در یک‌قدمی دروازه به کاوه رضایی رسیده بود، بیرانوند شوت مهاجم استقلال را در دو ضرب مهار کرد تا بهترین فرصت استقلال تا این دقیقه از بازی از دست برود.

دقیقه ۵۸، خسرو حیدری ضربه کرنر دیگری به روی دروازه پرسپولیس فرستاد اما این ضربه حاصلی نداشت و توپ بار دیگر به کرنر رفت. این بار کرنر فرستاده شد اما داور بازی را متوقف کرد و دستور تکرار ضربه را صادر کرد. پس از ارسال توپ، بیرانوند بالاتر از همه بازیکنان توپ را مهار کرد و به زمین افتاد که برخوردش با زمین به قدری شدید بود که بیش از یک دقیقه روی زمین نشست تا مداوا شود.

دقیقه ۶۱، عالیشاه توپ بلندی را به روی دروازه فرستاد اما ضربه سر طارمی با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴، طارمی به سرعت به سمت دروازه استقلال رفت و پاس عمقی مسلمان را دریافت کرد اما شوت او را مدافع استقلال به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۵، محمد انصاری با خطای استقلالی‌ها روی زمین افتاد و برای مداوا به بیرون از زمین برده شد. او دو دقیقه بعد به زمین بازگشت.

دقیقه ۶۹، فرشید باقری، محسن مسلمان را که قصد شروع ضدحمله داشت، با خطا متوقف کرد و کارت زرد گرفت.

دقیقه ۷۰، پولی‌یانسکی جای انصاری را که دقایقی پیش مصدوم شده بود، گرفت تا اولین تعویض بازی به نوعی، اجباری باشد.

دقیقه ۷۳، عالیشاه بار دیگر توپ بلندی به روی دروازه استقلال فرستاد اما ضربه سر احمدزاده در تیر دورتر به زمین خورد و به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴، علی‌پور در موقعیت تک‌به‌تک با رحمتی قرار گرفت اما توپ را به آسمان زد.

دقیقه ۷۷، شوت مسلمان از داخل محوطه جریمه با برخورد به پای مدافع استقلال به زمین برگشت.

دقیقه ۸۰، ضربه سر کاوه رضایی با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت. بیرانوند در این صحنه تنها نظاره‌گر عبور توپ بود.

دقیقه ۸۱، جابر انصاری از بازی بیرون رفت و جایش را به علی قربانی داد.

دقیقه ۸۵، ولادیمیر پریموف برای پرسپولیس به جای علی‌پور به میدان رفت.

دقیقه ۸۶، مدافعان استقلال در فاصله ۲۰ متری دروازه خودی روی محسن مسلمان خطا کردند و یک ضربه ایستگاهی به حریف تقدیم کردند. این ضربه به صورت خطرناکی ارسال شد اما جلال حسینی در یک قدمی دروازه به توپ نرسید.

دقیقه ۸۹، خسرو حیدری به دلیل خطا روی مسلمان، سومین کارت زرد استقلال را گرفت.

دقیقه ۹۰، رابسون از مقابل دروازه خودی توپ را به خوبی به کرنر فرستاد و اجازه نداد که طارمی به توپ ضربه بزند.

دقیقه ۹۱، عالیشاه جای خود را به احمد نورالهی داد.

دقیقه ۹۲، پریموف دروازه استقلال را باز کرد اما داور معتقد بود گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، هرائر مگویان، رابسون جانواریو، سید مجید حسینی، امید ابراهیمی، فرشید باقری، جابر انصاری (۸۱، علی قربانی)، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و کاوه رضایی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محسن ربیع خواه، محمد انصاری (۷۰، پولی‌یانسکی)، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، مهدی طارمی، امید عالیشاه (۹۲، احمد نورالهی) و علی علیپور (ولادیمیر پریموف).