به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۱۱۶۳۸۰
من مي‌گويم فروشنده فیلم بسیار بدی است و ...!

عقده‌گشایی مجری دلواپس و فرصت‌طلب

اصغر فرهادي
اصغر فرهادي
گروه فرهنگي: بهروز افخمی، مجری دلواپس برنامه هفت در یک اقدام عجیب بدون هیچ مقدمه ای به برنامه گذشته خود اشاره کرد و توضیح داد آنها در برنامه هفته گذشته خود درباره درام‌های اجتماعی صحبت کرده بودند و در آن برنامه به صورت اتفاقی منتقدین نظرشان را درباره لانتوری و فروشنده گفته بودند.

به نوشته فرارو، برنامه هفت در هفته گذشته، بدون اعلام قبلی به فیلم فروشنده اثر اصغرفرهادی پرداخت و به گفته بسیاری کلیدهای اصلی داستانی آن را نیز بازگو کرد. این در حالیست که هفته اول اکران خود را سپری می‌کرد و به عقیده بسیاری افشای عناصر و گره‌های داستان در بی انگیزه شدن مخاطبان اثر می‌گذاشت. افخمی، سپس به عکس العمل روزنامه‌ها و رسانه‌های مجازی اشاره کرده و گفت: «این عکس العمل ما را سر ذوق آورد» وی سپس یادآور شد: «برخی فکر می‌کنند عرصه سینما هم عرصه سیاست و سیاست ورزی است و عده‌ای می‌توانند با درست کردن گروه فشار و ترساندن کسانی که دارند درباره فیلم‌ها از آن نظر که چقدر فیلم هستند حرف می‌زنند نتایجی بگیرند.»

این مجری برنامه سینمایی هفت اضافه کرد: «مخصوصا درباره فیلم فروشنده به خاطر اینکه به نظر میاد الان فشار زیادی هست که این فیلم به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی می‌شود» وی تاکید کرد که ما و عوامل این برنامه نمی‌ترسند. افخمی سپس افزود: «فیلم فروشنده فرهادی فیلم خیلی بدی است و در پنج فیلم اخیر ایشان بدترین است.» وی تاکید کرد: فضای منتقدین داخل و خارج از کشور نیز همین عکس العمل را داشته اند!!

مجری این برنامه سپس با بکار بردن تعبیر «لج کردن» گفت: «ما در برنامه هفت از لج آنها هم که شده از این به بعد نظرمان را صریح تر درباره این فیلم خواهیم گفت.» به عقیده وی فیلم‌های قوی‌تری برای رفتن به اسکار وجود دارد. وی سپس برای اینکه مشخص کند فضای نقد جهانی هم نسبت به فروشنده فضای خوبی ندارد به یک سایت اینترنتی استناد کرد و توضیح داد این فیلم از نظر منتقدین نمره 75 را گرفته است. وی سپس با مقایسه نمرات سایرآثار فرهادی با فیلم فروشنده نتیجه گرفت: «به نظر مجموع منتقدین هم فروشنده ضعیف‌ترین فیلم در مجموعه کارهای فرهادی است.»

گفتنی است افخمی در این میان برای اثبات عملکرد هفته گذشته خود بدون توجه به تعداد اندک منتقدین و در نظر نگرفتن نمره مخاطبان در سایت (به دلیل اکران نشدن فیلم در خارج از کشور) هنوز نمره نهایی این فیلم بدست نیامده است نتیجه گرفت که این فیلم ضعیف ترین فیلم فرهادی بوده است!!

توضييح اينكه افخمي در بين فعالان سينمايي و هنري به يك عنصر فرصت‌طلب معروف است كه هر از گاهي با جهت باد حركت مي‌كند. وي در دولت اصلاحات خود را به اصلاح‌طلبان نزديك كرد و در ليست آنها وارد مجلس ششم شد. او بعدها فيلم انتخاباتي آقاي كروبي را ساخت. اين در حالي است كه اخيرا و با ورود به برنامه هاي صدا و سيما، دين خود را به خوبي ادا كرده و همگام با افراطيون و دلواپسان، بدترين تعابير را درباره اصلاح‌طلبان بكار برده است! وي همچنين اخيرا گفته بود به بشار اسد خيلي علاقمند است و بسيار دوستش دارد!