به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۱۶۳۸۲

کاروان ایران به اخراج از ریو تهدید شده؟

گروه ورزشی: پوشاندن نام خلیج فارس روی پیراهن ورزشکاران ایران به خاطر تهدید به اخراج کاروان ایران از ریو بوده است. این ادعای یک سایت عربستانی در مورد مناقشه عربستانی ها علیه ایران در پارالمپیک است.
کاروان ایران به اخراج از ریو تهدید شده؟
بازیکنان و اعضای کاروان ایران در پارالمپیک لباس هایی با نقشه و پرچم ایران دارند که از سوی عربستانی ها تحریک آمیز خوانده شده است. اعتراض عربستانی ها اما سریعا به حذف کلمه خلیج فارس از روی پیراهن کاروان ایران منجر شد و حالا عربستانی ها مدعی هستند که این حذف در ادامه اعتراض آنها به کمیته پارالمپیک و تهدید ایران به اخراج از مسابقات بوده است.

سایت «اخبار24» از «محمد الخلیجی» دبیر کل کمیته پارالمپیک عربستان نقل کرده که ایران به اخراج از ریو تهدید شده است. خبرگزاری مهر صحبت های خلیجی را از روی سایت «اخبار24» این طور نقل کرده است «باید از مسئولان کمیته برگزاری رقابتهای پارالمپیک تشکر کنم که به اعتراض ما خیلی زود رسیدگی کردند. حرکتهای تحریک آمیز در ورزش و ادغام آن با سیاست قابل قبول نیست».

اعتراض اولیه عربستانی ها و در ادامه آنها اماراتی ها به نوشته خلیج فارس روی پیراهن و وسائل کاروان ایران است. اما اعتراض دوم به گستردگی پرچم ایران روی نقشه عربستان است. اعتراضی که ظاهرا مورد قبول مسوولان مسابقات قرار گرفته و منجر به حذف نام خلیج فارس با برچسب از روی پیراهن های ایران شده است.  ادعای تهدید ایران به اخراج از ریو فقط توسط عربستانی ها مطرح شده و هیچ منبع رسمی دیگری آن را تایید نکرده است.
مرجع : عصرایران