به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۱۱۶۶۳۳
به دنبال صدور مجوز فروش ایرباس به ایران؛

«بوئینگ» هم مجوز فروش هواپیما به ایران را گرفت

گروه اقتصادي: به دنبال صدور مجوز فروش كمپاني اروپايي ایرباس به ایران؛ شرکت "بوئینگ" آمريكا نيز از وزارت خزانه‌داری اين كشور مجوز لازم برای فروش هواپیما به ایران را دریافت کرده است.
«بوئینگ» هم مجوز فروش هواپیما به ایران را گرفت
به گزارش خبرگزاری رویترز ، شرکت «بوئینگ» از وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز لازم برای فروش هواپیما به ایران را دریافت کرده است. این شرکت امروز اعلام کرده بود که انتظار دارد به زودی مجوز تحویل هواپیما به ایران را از دولت آمریکا دریافت کند. ساعاتی قبل هم شرکت «ایرباس» فرانسه تائید کرده بود که مجوزهای لازم برای فروش 17 فروند هواپیمای مسافربری به ایران را دریافت کرده است.

هرچند ایرباس شرکتی فرانسوی و مستقر در اروپا است، اما به دلیل آنکه بسیاری از قطعات به کار رفته در هواپیماهای این شرکت آمریکایی هستند، پاریس برای فروش هواپیما به ایران نیازمند مجوز خزانه‌داری آمریکا بود. هم ایرباس و هم بوئینگ بعد از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 با تهران تفاهمنامه فروش امضا کرده‌اند. ایران قصد دارد از هریک از این شرکت‌ها بیش از 100 هواپیما خریداری کند. بر اساس یکی از بندهای توافق هسته‌ای، واشینگتن ملزم شده تحریم فروش هواپیما به ایران را رفع کند. با وجود آنکه نزدیک به یک سال از اجرایی شدن این توافق می‌گذرد، خزانه‌داری آمریکا تاکنون از صدور مجوز فروش هواپیما به ایران خودداری کرده بود.

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۰۶:۵۲
روزشمارتون را نه، سال شمارتون را روشن کنید.
ببین کِی وارد ایران میشه.
من نمیدونم کِی از این جوگیریها خلاص میشین.
بذارید یکی بیاد داخل کشور بعد ما هم با شما سوت و کف و هورا را می آیم.
پس صبر باید کرد. (343431)
فامیل یکی از قربانیان پرواز تهران-ایروان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۱۹:۴۴
شما دلواپسها همه چیز را به مسخرگی می گیرید. وقتی که یکی از آشنایانت در سانحه سقوط هواپیما فوت کرد می فهمی اومدنش سوت و کف و هورا نداره ولی نیومدنش گریه و زاری و ناله داره. با موضوعات سیاسی اینجوری برخورد کنید اشکالی نداره اما نمی دونستم که به موضوعاتی که به جان مردم مربوط میشه هم اینجوری و با سیاسی کاری و مسخره بازی برخورد میکنید. (343449)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۲۱:۲۸
انشاالله که به کوری چشم دشمنان ایران زمین و ملت ایران هرچه سریعتر چرخه اقتصادی و تجاری ایران هم در صنعت هوایی و هم دیگر بخشها روز به روز بیشتر بچرخه و اوضاع مورد پسند اغلب مردم باشه تا دلواپسا دست از آرزوی اوضاع خراب و نابودی ایران بردارند و یکم به فکر آخر و عاقبت خطرناک خود باشند (343451)
نفوذی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۰۸:۱۳
به عشق هرچی مرده احمدی بر می گرده (343433)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۲۱:۳۰
جدی میگی ؟!؟!

اوه .. اوه ...

(پاسخ احمدی نژاد به خبرنگار بی بی سی فارسی در واکنش به سوالی که در مورد دلیل همراهی 160 نفر همراه او و اعتراض نمایندگان مجلس از او پرسیده شد) . (343452)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۰۹:۳۹
کیهان نوشت اعطای مجوز به بوئینگ فریبه. مجوز نمیداد هم که باز میگفت فریبه و معنی عدم پایبندی آمریکا به تعهداتشه. نمیدونم امثال شریعت مداری رو چطور میشه راضی کرد. (343435)
رحیم کمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۱۵:۲۸
قشنگ معلومه فریبه . میخوام عوام الناس رو در داخل راضی کنن تا به روحانی رای بدن که نقشته های بعدیشون بهتر بگیره . تازه اگر هواپیمایی بیاد . !!!!
اگه میخواستن اجازه فروش بدن ، به محض امضای توافق اجازه میدادن . وقتی دیدن عرصه در داخل بر روحانی تنگ شده و ممکنه دور بعد نباشه دست به این کار زدن .
دیدن این چیزها هوش زیادی نمیخواد . (343442)
سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۲۲:۴۴
آیا تندروهای آمریکا و اسراییل و حکام عربستان و فرقه رجوی و سلطنت طلبان در مخالفت با برجام و نیز مخالفت با روحانی با تندروهای ایران وحدت استراتژیک دارند؟؟؟ (343454)
در آرزوی پرواز
Europe
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۱۴:۳۴
یه سوال!
به نظرتون با پول هر هواپیما چند واحد آپارتمان نقلی میشه خرید؟ (343441)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۱۹:۰۵
این همه تلاش برای خرید هواپیماهای نو فقط به این علته که اقا ها و اقازاده ها و نوادگان و نتایج با خیال راحت به ویلاها و خانه های اونور ابیشون سر بزنند !!!! واقعا شما فکر می کنید مردم اینقدر ابلهند که برای جوشیدن دیگی که سر این حیوون یا ان حیوون توشه هورا بکشند !!!؟ برید فکر نون کنید که خربزه ابه !!!! اری اینچنین است برادر (343447)
پنچرگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۲۲:۳۶
از نوشته جناب حسن به یاد محمود هزاره و دوستان و سفرهای خانوادگی آنها به آمریکا در اوج تحریم ها و با پول بیت المال می افتم و...!؟ از نوشته جناب حسن به یاد مخالفت تندرو های ایران و آمریکا و اسراییل و نیز عربستان با برجام و رفع تحریم ها می افتم و...!؟ از نوشته جناب حسن به یاد استخرهای مختلط در برزیل و ونزوئلا و تفاوت فرهنگی در دوره احمدی نژاد می افتم و... (343453)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۱۹:۴۰
اگه سال دیگه روحانی رای نیاره هرچی سر ملت ایران بیاد حقشونه (343448)