به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۲ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۱۱۶۶۵۶
قانون براي ممانعت از پرداخت ''باج'' به ایران

کاخ سفید: طرح ضد ایرانی وتو مي‌شود

گروه بين‌الملل: کاخ سفید طرح مجلس نمایندگان مبنی بر پرداختن نکردن «باج» به ایران را غیر منطقی خوانده و اعلام کرد این مصوبه توسط رئیس جمهور وتو خواهد شد.
کاخ سفید: طرح ضد ایرانی وتو مي‌شود
دولت ايالات متحده امريكا در واکنش به طرح مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر عدم پرداخت ''باج'' توسط این کشور به ایران، اعلام کرد: دولت آمریکا با این طرح غیر منطقی به شدت مخالف است. بر اساس بیانیه کاخ سفید، طرحی که توسط مجلس نمایندگان آمریکا برای ممانعت از پرداخت باج به ایران در آینده، تهیه شده است، از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا وتو خواهد شد.

در این طرح پولی که دولت آمریکا همزمان با آزادی ۴ زندانی آمریکایی به ایران فرستاده بود به عنوان "باج" توصیف شده و گفته می شود که نباید دولت آمریکا دیگر چنین پولی پرداخت کند. در بیانیه کاخ سفید همچنین با تاکید بر "باج" نبودن این پول، اعلام شد: دولت آمریکا با این طرح بی منطق به شدت مخالف است. بر اساس این گزارش، برخی پس از ارسال ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد از سوی دولت آمریکا به ایران همزمان با آزادی ۴ زندانی آمریکایی در ماه ژانویه امسال این مسئله را مطرح کرده بودند که این پول یک باج است که درمقابل آزادی این ۴ نفر پرداخت شده است.

دولت اوباما نیز اعلام کرده بود که ارسال ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران در چارچوب دعوای حقوقی بیش از ۳۰ ساله میان دو کشور درباره فروش جت‌های جنگنده آمریکا به ایران و تحویل نگرفتن آنها بوده و ارتباطی به آزادی زندانیان آمریکایی از ایران نداشته است.