به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۱۱۶۸۶۳
البته قرار نبود رسانه‌ای شود!

باهنر هم منع احمدی‌نژاد از كانديداتوري را تاييد كرد

گروه سياسي: محمدرضا باهنر خبر «نهی از کاندیداتوری رييس دولت‌هاي نهم و دهم» را تایید کرد و گفت: احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات منع شد، وي اما دليل اين محروميت را ذكر نكرد.
باهنر هم منع احمدی‌نژاد از كانديداتوري را تاييد كرد
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه به دنبال اجماع اصولگرایان برای انتخابات آتی هستیم، گفت: احمدی‌نژاد به دلایلی برای ورود به انتخابات منع شد. محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه مهندسین طی سخنانی اظهار داشت: سیاست کلی ما برای انتخابات بررسی کلی است و هیچ گزینه‌ای را از روحانی گرفته تا تمام کسانی که در مظان کاندیداتوری هستند، رد نمی‌کنیم.

وی افزود: احمدی‌نژاد که از مظنه‌های قوی ریاست‌جمهوری بود به دلایلی برای ورود به انتخابات منع شد، تمام تلاش خود را می‌کنیم که اصولگرایان به اجماع و جمع بندی برسند. قرار نبود این موضوع رسانه ای نشود که البته شد. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: به دنبال کاندیدایی کارآمد و محبوب و معقول هستیم، همچنین برای انتخابات شورای ‌شهر سعی داریم زودتر به وحدت و نتیجه برسیم.

از سوي ديگر، روزنامه وقایع اتفاقیه در واکنش به اظهارات اطرافیان احمدی نژاد مبنی بر اینکه صحت خبر دیدار رئیس دولت دهم با رهبرمعظم انقلاب باید از سوی دفتر رهبری منتشر شود، در مصاحبه با مهدی فضائلی فعال رسانه ای اصولگرا که این خبر را منتشر کرده است به نقل از وي نوشت: «اگر کار خلاف قانون مرتکب شدم، حتما با من برخورد می‌شود.» او درباره چگونگی اطلاع‌یافتن از جزئیات دیدار احمدی‌نژاد با رهبری اضافه می‌کند: «بالاخره کسانی که در کار خبر و تحلیل هستند به‌هرحال از طریق کانال‌هایی به اخبارها دسترسی پیدا می‌کنند.» بااین‌حال، او درباره صحت‌داشتن و موثق‌بودن مطالبی که درباره دیدار احمدی‌نژاد و رهبر معظم انقلاب نوشته است، تأکید می‌کند: «من همیشه سعی می‌کنم اگر مطلبی را نقل کنم، موثق باشد.»

عبدالرضا داوری: انتشار خبر نهی احمدی‌نژاد از كانديداتوري بخشی از عملیات روانی اصولگرايان است/ برای حذف روحانی هم برنامه دارند

در همين حال، یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد، انتشار خبر نهی احمدی‌نژاد از نامزدی برای ریاست‌جمهوری را بخشی از عملیات روانی جریان اصولگرا دانسته است. عبدالرضا داوری در واکنش به یادداشت مهدی فضائلی که چند روز پیش در خبرگزاری فارس منتشر شد، به سایت جمهوریت گفته است: «بخشی از جریان اصولگرا تلاش می‌کند فرایند مهندسی پیچیده را در عرصه انتخابات پیاده کند و سعی دارند این عملیات روانی را انجام دهند و به نظرم همان اتفاقی که سال ٩٢ افتاد و سعی کردند کاندیدای خود را به دولت برسانند و نتوانستند، در این دوره هم همین اتفاق می‌افتد».

یادداشت‌نویس فارس در مطلب خود از دیداری خبر داده بود که نتیجه‌اش ختم گمانه‌زنی‌ها برای ریاست دوباره احمدی‌نژاد بر دولت بود؛ موضوعی که چندی‌پیش از سوی عباس امیری‌فر از یاران احمدی‌نژاد هم نقل شده بود. در این یادداشت آمده بود: «چندروزی است محافل رسانه‌ای و سیاسی گوناگون از‌جمله کانال‌های نزدیک به دکتر احمدی‌نژاد، از ملاقات وی با رهبر انقلاب اسلامی خبر می‌دهند؛ دیداری مهم که به ‌درخواست و پیگیری خود او انجام شده... اما ظاهرا نتیجه‌اش خلاف انتظار وی بوده‌ است! هرچند هنوز جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده است، منتشر نشده؛ ولی این مقدار قطعی است که وی با نهی صریح رهبر معظم انقلاب برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مواجه شده است! ... حضرت آقا این بار نه به شیوه معمول و غالب خود- و البته نه همیشگی- بلکه مبتنی بر مصالح کشور و مشابه موارد خاص و استثنا، در برابر آمدن دکتر احمدی‌نژاد به میدان رقابت‌های ریاست‌جمهوری سکوت نکرده و صراحتا نظر مخالف خود را ابراز کرده‌اند».

اما داوری دیروز گفته است: «درباره صحت و سقم این اخبار مطلقا نمی‌توان اظهارنظر کرد، اما به طور کلی سازوکار انتشار اخبار مربوط به رهبری که پیش از این در اطلاعیه‌های دفتر اعلام شده، با خود دفتر است و رسانه‌هایی که از سوی دفتر رهبری مدیریت می‌شود و هر خبری که مربوط به برنامه‌ها، سخنان و نظرات رهبری خارج از این رسانه‌ها منتشر شود اعتباری ندارد. این خبر نیز چون از مسیر رسمی منتشر نشده، بی‌اعتبار است و نباید به آن توجه کرد و حتی اگر خود آقای احمدی‌نژاد هم می‌گفت اعتباری نداشت». داوری همچنین تأکید کرده است: «این جریان که یک حلقه امنیتی در جریان اصولگرا هستند، برای حذف آقای روحانی هم برنامه و پروژه دارند».

یادداشت‌نویس فارس در ادامه مطلب خود پرسشی درباره «ولایت‌پذیری یا ناپذیری» احمدی‌نژاد مطرح کرده بود با این عنوان که: «بنابراین بدون تردید، اعلام نظر صریح رهبری، حدود ٩ ماه مانده به انتخابات را باید اقدامی پرخیر و برکت و البته توأم با اتمام حجت دانست. امروز احمدی‌نژاد و یاران دوآتشه و سینه‌چاک او در معرض آزمونی مهم قرار گرفته‌اند؛ آزمون «ولایت‌پذیری»! احمدی‌نژاد که مدتی است نشست‌های «تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی و بازخوانی خط امام و رهبری» را برگزار می‌کند، امروز باید در عمل نشان دهد با نهی مهم‌ترین «ثقل» احیا‌شده از سوی امام(ره) یعنی «ولایت فقیه» چگونه برخورد خواهد کرد و تمکین می‌کند یا خود را «مأذون»! نمی‌داند و راه خود را می‌رود؟ او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش در گفت‌وگو با نویسنده این سطور، مدعی بود سینه‌اش را سپر کرده تا تیرهای نشانه‌رفته به سمت آقا به او اصابت کند.چندی‌قبل هم خبری به نقل از اسفندیار رحیم‌مشایی منتشر شد که البته بعدا حمید بقایی، معاون اجرائی رئیس سابق دولت، آن را تکذیب کرد.

او در خبری که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، مصاحبه منتسب به اسفندیار رحیم‌مشایی را تکذیب کرد و گفت: «ایشان گفتند اصلا مصاحبه‌ای نداشته‌اند». در مصاحبه منسوب به مشایی او گفته بود: «اینها ما را رد صلاحیت می‎کنند. وقتی هاشمی‌رفسنجانی را رد صلاحیت کردند، صلاحیت من را هم تأیید نخواهند کرد». این روزها گمانه‌های بسیاری درباره واردشدن یا نشدن احمدی‌نژاد به رقابت‌های ریاست‌جمهوری آینده مطرح شده است. رفتار‌ها و سخنان رئیس سابق دولت در ماه‌های اخیر بر این گمانه دامن زده بود. تعدد سفرهای استانی‌اش و محتوای سخنرانی‌هایش رنگ‌وبوی انتخاباتی داشت تا‌جایی‌که هم برخی اصولگرایان مانند محمدرضا باهنر، رئیس جبهه خط امام و رهبری، آن را بی‌ربط با تبلیغات انتخاباتی زودهنگام ندانسته بود و هم برخی مقامات دولتی مانند معاون سیاسی و به‌ویژه خود وزیر کشور اعلام کرده بودند که این سفرها شائبه انتخاباتی دارد. سخنگوی شورای نگهبان هم گفته بود مرجع ما برای رسیدگی به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در موعد تأیید صلاحیت‌ها گزارش‌های رسانه‌هاست؛ بااین‌حال برخی از اصولگرایان مدعی شده بودند که او تنها گزینه رأی‌آور جناح راست است و اصولگرایان چهره مقبول رأی‌آور دیگری در قد و قواره احمدی‌نژاد ندارند.

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۳ ۲۳:۵۷
عجب...عجب! مي‌خواهند همه تقصيرات را به گردن دكتر بياندازند! (343463)
۱۳۹۵/۰۷/۰۴ ۰۰:۵۰
احمدی نژاد باید یازده سال پیش رجل سیاسی شناخته نمی شد
. هر چند از هر جا جلوی ضرر را بگیری منفعت است (343466)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۴ ۰۲:۱۴
وای بر ما که رقیب مون احمدی نژاد با اون همه بی برنامه گی ها و بی فکری هاش باشه و از اومدنش بترسیم... این نشون دهنده ضعف دولته... (343470)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۴ ۰۶:۵۷
احمدی نژاد تا الانش هم باهاش مماشات شده وگرنه الان باید پشت میله های زندان می بود. (343480)
احتمال
Romania
۱۳۹۵/۰۷/۰۴ ۰۷:۴۱
خبرخوبی است که نباشد اما ممکنه دقیقه نود تصمیم بگیره که بیاد. (343481)