به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۱۶۹۰۸
وزیر دفاع کره جنوبی:

رهبر کره شمالی را می کشیم

گروه بین الملل: وزیر دفاع کره جنوبی تهدید کرده است در صورتی که همسایه متخاصم شمالی در صدد حمله هسته ای به این کشور باشد طرح حمله "پیشدستانه" برای از میان برداشتن رهبران ارشد و اهداف حساس در کره شمالی پیش از حمله هسته ای کره شمالی، از سوی نیروی های ویژه کره جنوبی به مورد اجرا در خواهد آمد.
رهبر کره شمالی را می کشیم

به گزارش روزنامه " یو اس ای تودی" آمریکا، " هان مین کو " وزیر دفاع کره جنوبی این اظهارات را روز چهارشنبه و در جلسه ویژه پارلمان کره جنوبی برای بررسی آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی بیان کرده است. اظهارات این مقام ارشد کره جنوبی شگفتی ناظران بین المللی را در پی داشته است. شبکه خبری سی ان ان آمریکا این اظهارات را شگفت و " تعجب آور" خوانده است.

"هان مین کو" روز چهارشنبه در جلسه پارلمان در پاسخ به سوالی درباره واکنش کره جنوبی در صورت اطلاع و اطمینان از در پیش بودن یک حمله هسته ای از سوی همسایه شمالی گفت:" اگر برای ما روشن شود که دشمن به منظور حمله به ما از طریق موشک های هسته ای به حرکت درآمده است، "نیروهای ویژه" ما آماده اند پیش از انجام این حمله ، چهره های کلیدی از جمله رهبر کره شمالی و مناطق حساس و مهم این کشور را از بین ببرند.

در روزهای گذشته و همزمان با تشدید تنش لفظی بین مقامات کره جنوبی و شمالی بر سر آزمایش هسته ای پنجم کره شمالی ، مقامات کره جنوبی لحن تهدید آمیز اظهارات خود در قبال همسایه متخاصم شمالی را بالا برده اند و همزمان استقرار هواپیماهای بمب افکن هسته ای آمریکا در کره جنوبی و در نزدیکی مرز مشترک بین دو کره ، تنش ها را در این منطقه از جهان افزایش داده است.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین در جلسه پارلمان گفته است دولت سئول برای دفع یک حمله فرضی از سوی همسایه شمالی که ارتشی با 1.2 میلیون نیرو دارد، نیاز به 500 هزار نیروی نظامی دارد.

برخی از ناظران معتقدند کره جنوبی "نیروهای ویژه" را که به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی هسته ای همسایه شمالی ضروری می داند،آماده کرده است اما برخی نیز معتقدند به رغم تاکیدات مکرر مقامات نظامی کره جنوبی بر وجود این نیرو، این نیروی نظامی همچنان از حالت مفهومی به عملیاتی درنیامده است.

مرجع : نامه نیوز