به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۱۷۱۳۸

دلواپسان، دنبال سلب صلاحیت مطهری؟

گروه سیاسی_رسانه ها: عضو كمیسیون قضایی مجلس در حالی از تحویل نامه شكایت از علی مطهری به دفتر هیأت رئیسه مجلس در تاریخ ۱۰ شهریور خبر می‌دهد كه یك عضو هیأت رئیسه از دریافت و بررسی این نامه ابراز بی‌اطلاعی می‌كند.
روزنامه «آرمان» افزوده است: پس از انتشار نامه علی مطهری درباره فایل صوتی آیت‌الله منتظری به وزیر دادگستری و ایجاد شائبه‌هایی درباره مجازات منافقین در سال ۶۷ نمایندگان در صحن علنی مجلس نسبت به اظهارات وی اعتراض كردند.

در پی این اقدام مطهری، ۳۰ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی طبق مواد ۲۵ و ۲۶ آئین‌نامه داخلی مجلس اعلام كردند كه علی مطهری صلاحیت مسئولیت نایب رئیسی خانه ملت را ندارد و باید از این جایگاه عزل شود.

شكایت نمایندگان در دفتر هیأت رئیسه
محمدعلی پورمختار عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس كه امضای نمایندگان برای ارسال نامه «شكایت از مطهری» به هیأت رئیسه مجلس را جمع‌آوری می‌كرد، از تحویل نامه نمایندگان درباره شكایت از مطهری به دفتر هیأت رئیسه مجلس در تاریخ ۱۰ شهریور، پیش از تعطیلات مجلس خبر داد.

نماینده مردم كبودرآهنگ گفت: پس از آغاز به كار مجلس، به جد پیگیر سلب صلاحیت آقای مطهری از حضور در هیأت رئیسه مجلس هستیم.

وی تاكید كرد: رفتاری كه ایشان در جایگاه هیأت رئیسه دارد مصداق بارز عدم رعایت شأن مجلس و نمایندگان و سوءاستفاده از جایگاه نایب رئیسی است.

عضو هیأت رئیسه خبر ندارد
اما در دیگر سو، هیأت رئیسه مجلس از این مسأله ابراز بی‌اطلاعی می‌كند!

غلامرضا كاتب عضو هیأت رئیسه مجلس در این خصوص اعلام كرد: هنوز نامه شكایت نمایندگان از نایب رئیس مجلس در هیأت رئیسه بررسی نشده است و از تحویل نامه ایشان به هیأت رئیسه اطلاع ندارم.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا رئیس كمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس نیز از ارائه این شكایت به كمیسیون آئین‌نامه داخلی ابراز بی‌اطلاعی كرد.

این درحالی است كه طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، كمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مكلف است ظرف سه روز نسبت به تشكیل هیأت رسیدگی به اعتراضات، اقدام كند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تاكنون در این خصوص اظهارنظر نكرده است.