به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۱۱۷۲۹۵
هادی خامنه ای:

اصلاح‌طلبان واقعی از روحانی عبور نمی‌کنند

گروه سیاسی: دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: اصلاح طلبان واقعی از روحانی عبور نمی کنند و گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ، با نظرات جمعی و عمدتا با نظر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب مشخص می شود.
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای طی سخنانی در نشستی خبری که در استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده و اهواز و خوزستان مناسب ترین محل برای این نوع مناسبت هاست چرا که خوزستان مرکز اصلی دفاع مقدس در کشور بود ؛ منطقه ای که هشت سال تمام زیر فشار ابرقدرت ها تاب آورد و قهرمانان زیادی در این سرزمین آمدند و قهرمانانه روحیات انسانی و اسلامی خودشان را به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند ذره ای از خاک وطن در اختیار دشمن قرار بگیرد.

وی افزود: وظیفه همه ما در این برهه از تاریخ ، این است که آن اهداف مقدسی را که انقلاب اسلامی به خاطر آن بوجود آمد و به خاطرش مورد تهاجم قرار گرفت و با تکیه بر آن اهداف ، مدافعین ایران اسلامی در مقابل دنیایی از دشمن ایستاندند، امروزه از آن اهداف پاسداری شود و سهم مطبوعات در این زمینه بسیار پررنگ است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه پاسداری از اهداف انقلاب اسلامی باید به شکل منطقی و درست باشد اظهار کرد: متاسفانه عده ای از همین منطق ممکن است استفاده های دیگری نمایند و از حد اعتدال خارج شوند و در مقابل ، عده ای دیگر هم غیرمنصفانه برخورد کنند. واقعیت این است که ما همواره و از ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل اهداف و آرمان های خود ، مورد تهاجم بوده ایم و در آینده نیز مورد تهاجم قرار خواهیم گرفت و تا وقتی این اهداف است تهاجم از سوی دشمنان نیز وجود دارد.
خامنه‌ای با تاکید بر اینکه تحکیم اسلام در کشور و مقابله با ظلم ، یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: از اولین روزهای شروع انقلاب در سال 1341 و 42، امام (ره) رسما در اعلامیه ها و سخنرانی هایشان ، اسرائیل را بزرگترین خطر برای جامعه اسلامی خواندند و امروزه نیز همین خطر باقی است . همه مصیب ها ، همه فشارها و همه مشکلات از آن ناحیه همین ایستادگی بر آرمان ها است. اگر ما هم مثل بسیاری از کشورهای به ظاهر انقلابی ، اسرائیل غاصب را به رسمیت می شناختیم دیگر زیر فشار نبودیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه در رابطه با اهداف انقلاب نباید چانه زنی کرد، گفت: اهداف انقلاب اسلامی عوض شدنی نیست و در این زمینه جای هیچ چانه زنی وجود ندارد. متاسفانه در بین همه طیف ها و قشرها عده ای هستند که به این مسائل خوب توجه ندارند که البته باید داشته باشند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) ادامه داد: خط قرمز انقلاب ما مسئله فلسطین است. استقلال فلسطین ، بازیابی فلسطین و برخورد دائمی با غاصبان فلسطین از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است که به هیچ وجه قابل معامله نیست. این یک اصل است. تمام اصول دیگر مثل دفاع از سوریه ، حزب الله لبنان ، و … نیز حول همین اصل اولیه است. تمام حملات علیه سوریه ، حزب الله لبنان و غزه بخشی از توطئه اسرائیل است. در عراق نیز همین گونه است. اسرائیلی ها حتی مدعی عراق نیز هستند و حدود و مرزهای خود را از نیل تا فرات می دانند.

خامنه‌ای تاکید کرد: در مقابله با اسرائیل غاصب همه ما مسئول هستیم. کسانی که اگر خیال کنند که با حذف مسئله اسرائیل و فلسطین از مساسئل سیاسی ، مشکلات ما حل می شود سخت در اشتباه هستند.

وی همچنین با بیان اینکه چندان اهل پیش‌بینی در رابطه با انتخابات نیستم و پیش‌بینی کردن انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ به عوامل بسیاری بستگی دارد، گفت: به طور کلی باید بگویم که مسائلی که در انتخابات ۹۲ پیش آمد شبیه همان مسائل ، در انتخابات ۹۶ هم مطرح است ؛ خواسته های مردم همان خواسته هاست و گرایش ها نیز شبیه همان گرایش هاست . کسانی که در آن دوره از ریاست جمهوری دکتر روحانی حمایت کردند بر همان نظر و اراده خود در حمایت از روحانی باقی هستند. اگر شرایط به همین ترتیب پیش رود طبیعتا پیش بینی می شود همان نتایج حاصل شود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در پاسخ به پرسشی درباره گزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری و آینده سیاسی احمدی نژاد گفت: در مورد اشخاص خیلی صحبت نمی کنم. چون اهمیتی قائل نیستم بنابراین در رابطه با احمدی نژاد صحبتی نمی کنم. گاهی وقت ها با صحبت کردن از چیزهای بی اهمیت، بی جهت سبب مهم شدن شان می شویم. باید دنبال چیزی بود که به خودی خود، اهمیت داشته باشند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با تاکید بر اینکه تصمیمی خارج از شورای هماهنگی احزاب نمی گیریم، گفت: گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ، با نظرات جمعی و عمدتا با نظر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب مشخص می شود و ما هم در همان چارچوب تصمیم خواهیم گرفت و تصمیمی خارج از آن نمی گیریم. حتی اگر تصمیم شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب برخلاف نظرمان باشد ، از نظر اکثریت تبعیت می کنیم.

وی افزود: از حالا سخن گفتن از گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان میسر نیست و اگر هم سخنی بگوییم باعث گله مندی دوستان حزبی می شود و خواهند گفت که چرا شما قبل از تصمیمات جمعی ، گزینه ای را اعلام کرده اید. اشخاص و افراد به صورت انفرادی ، گزینه هایی را مطرح می کنند اما این گزینه ها گزینه های شخصی است نه گزینه ها و نظر احزاب . اشخاص جوابگوی حرفایی که می زنند نیستند و مسئولیتی ندارند اما احزاب وقتی سخنی می گویند باید جوابگوی هزاران هوادار و اعضای خود باشند و پاسخگو باشند.

خامنه‌ای ادامه داد: از شرایط موجود در مورد گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان می شود پیش بینی هایی کرد، وقتی گزینه بهتری وجود نداشته باشد و شرایط ، شرایطی باشد که همه احساس کنند که از این دولت و فرد مناسب تر کسی بهتر نیست طبیعتا بهترین گزینه همان خواهد بود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در پاسخ به پرسشی درباره احتمال عبور اصلاح طلبان از روحانی گفت: اصلاح طلبان واقعی از روحانی عبور نمی کنند. اصلاح طلبان واقعی قاعدتا به دنبال اهداف اصلاحات واقعی هستند. در سطح فرهنگی ، اهداف اصلاح طلبان واقعی ، بالابردن اطلاعات مردم، حاکمیت اخلاق و ارزش های انسانی و قانون گرایی است و در سطح اجرایی ، خواسته اصلاحات رفع مشکلات مردم ، رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی، رفع تبعیض، اشتغال زایی، تولید در کشور و بالا بردن ثروت ملی، بهینه شدن همه شرایط زندگی در کشور است، بنابراین اگر کسی بتواند به صورت نسبی این اهداف را محقق کند هر کسی و با هر گرایشی که باشد شایسته است . در مجمع نیروهای خط امام (ره) نیز همین اعتقاد داریم. معتقد نیستیم کسی که شایسته است حتما باید از ما و با تابلوی مجمع باشد. شایسته سالاری برای ما مطرح است و هر فردی این خدمات را انجام دهد تاییدش می کنیم. اصلاحات واقعی بر این عقیده هستند.

وی افزود: اگر شایسته سالاری مطرح باشد افراد از همه جریانات و نحله ها می توانند مسئولیت های مختلف را عهدا دار شوند. افراد شایسته و مناسب همه جا هست و فقط در فلان جناح نیست. هر دو جناح آدم های شایسته زیادی دارند.

خامنه‌ای تاکید کرد: هر کار خوب در دنیا ، اجتماعی و تشکیلاتی اش بهتر و بیشتر جواب می دهد و موثر است. این جمله مقدس «یدالله مع الجماعه» موید حرکت جمعی و تشکیلاتی است. دست خدا و نصرت الهی همیشه همراه جماعت است . جماعت که می گوییم معنای امروزیش حزب می شود. . حزب هم یعنی اینکه عده ای با هدف فعالیت های سیاسی ، اجتماعی ، آموزشی و … دور هم جمع می شوند و تصمیم گیری می نمایند و فعالیت می کنند. طبیعتا کار گروهی تاثیرش به مراتب از کارهای انفرادی بیشتر است. وقتی جمعی سی نفره تصمیم گیری می کنند نتیجه ی بهتری حاصل می شود تا وقتی یک جمع ۵ نفره به تصمیمی می رسند.

وی در پایان گفت: اهمیت کار حزبی این است که اگر کاری صورت گرفت و موفقیتی حاصل نشد ، حزب مسئولیت آن کار را برعهده می گیرد و پاسخگو خواهد بود اما وقتی کار را افراد و اشخاص متفرق و هیاتی انجام دهند کسی مسئولیتی برعهده نمی گیرد.
مرجع : ایسنا