به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۱۱۷۲۹۷
توسط هواپیماهای جنگی روسیه؛

بمباران هوایی بزرگترین بیمارستان شهر حلب

گروه بین‌الملل: در ادامه بمباران سنگین و بی‌وقفه شهر حلب توسط هواپیماهای جنگی روسیه و سوریه، امروز بزرگترین بیمارستان‌های حلب در بخش شرقی این شهر بمباران و دهها نفر از بیماران و کادر آن کشته و زخمی شدند.
بمباران هوایی بزرگترین بیمارستان شهر حلب
همزمان یک موسسه خیریه پزشکی اعلام کرده است فعالیت دو بیمارستان اصلی شرق حلب در اثر حملات هوایی متوقف شده است. سازمان بهداشت جهانی خواهان فراهم شدن زمینه برای خارج کردن مجروحان شده است. منابع نزدیک به مخالفان دولت اسد می گویند که در جریان بمباران هواپیماهای روسی و سوریهشت روز اخیر بیش از هزار نفر کشته شده اند.  برخی منابع این احتمال را مطرح کرده اند که کشورهای حامی مخالفان مسلح در منطقه، در واکنش به پیشروی های اخیر نیروهای دولتی، مخالفان را برای نخستین بار به موشک های ضد هوایی مسلح کنند.

خبرها همچنین حاکیست که بمباران یک نانوایی در منطقه معادی حلب حداقل 17 کشته بر جا نهاد که قربانیان مردمی بودند که در صف گرفتن نان ایستاده بودند. فیلم های منتشره اجساد زیادی را در زیر آوار نانوایی و نان های پراکنده در زیر آوار نشان می دهد. یک منبع خبری مقیم لندن که تحولات سوریه را دنبال می کند اعلام کرد طی 8 روز اخیر منطقه شرقی حلب 1700 بار توسط هواپیماهای سوری و روسی بمباران هوایی شده و وضعیت شهر بحرانی است و صدها بیمار و زخمی به دلیل نبود دارو، جان خود را از دست داده آند. خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول برجسته مخالفان مسلح سوریه گزارش داد، نیروهای دولتی سوریه از چهار محور بر مناطق مخالف در حلب حمله کردند که بزرگترین حمله زمینی از زمان شروع حمله ارتش برای بازپس‌گیری کامل شهر طی هفته گذشته بوده است.