به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۱۷۳۱۵
روحانی در نشستی با خبرنگاران در قزوین:

تصویب 50 پروژه برای آبادانی قزوین

گروه سیاسی: رییس‌جمهور گفت: 50 پروژه با اعتبار 903 میلیارد تومان برای عمران و آبادانی قزوین به تصویب رسید.
تصویب 50 پروژه برای آبادانی قزوین
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های استان قزوین با اشاره به اهتمام دولت برای رفع نیازها و مشکلات استان قزوین در زمینه هایی نظیر آب، راه، راه آهن، کشاورزی، عمران شهری، صنعت، بهداشت و درمان و امورزیربنای از اختصاص 903 میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل 50 طرح و پروژه در این استان طی امسال و سال آینده خبر داد.

وی با اشاره اینکه تمام مسائل مربوط به استان قزوین پیش از سفر در تهران مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: در زمینه راه آهن، طرح هایی برای دو خطه کردن مسیر قزوین به تهران در نظر گرفته شده که تا اوایل سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهوری به تصمیمات اتخاذ شده در حوزه آب استان قزوین اشاره کرد و گفت: در این زمینه دو سد در حال تکمیل است و برای انتقال آب سد طالقان به قزوین نیز اعتبارات لازم در نظر گرفته شده و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

روحانی اضافه کرد: سیاست دولت این است که پروژه های مربوط به آب و فاضلاب را بخش خصوصی تکمیل کند و دولت نیز در بخش‌هایی که نیاز باشد، از جمله خرید آب، تعهدات لازم را ارائه نماید.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه آب، گفت: سطح سفره های آب زیرزمینی مرتبا در حال کاهش است و ضرورت دارد با صرفه جویی و اقداماتی از جمله کشت گلخانه ای و آبیاری مدرن با مشکل کم آبی مقابله کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: اقداماتی که دولت یازدهم قرار است امسال و سال آینده در حوزه آب استان قزوین انجام دهد، بیش از کل طرح‌هایی است که از آغاز تاکنون نسبت به آب استان انجام شده است.

رییس جمهور همچنین از اقدامات دولت در زمینه برق، بهداشت و درمان و گردشگری استان و اختصاص اعتبارات لازم در این حوزه خبر داد و گفت: بنای دولت بر این است که تصمیماتی که برای توسعه و پیشرفت استان گرفته است، طی امسال و سال آینده اجرایی شود.

روحانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در زمینه تقویت بخش تولید و صنعت استان، بیان کرد: قزوین از استان‌های کاملا صنعتی کشور است و تصمیم دولت برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه تسهیلات لازم از طریق بانک‌ها می باشد و امسال تلاش زیادی شده که واحدهای تولیدی که با مشکل مواجه شده اند فعال شده و تا پایان سال حدود 7 هزار و 500 بنگاه نیمه فعال صنعتی، فعال شوند.

رییس جمهور اضافه کرد: در استان قزوین قرار است تا پایان امسال حدود 1000 واحد تولیدی فعال شوند که می تواند اقدام خوبی برای اشتغال و رونق تولید استان باشد.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعتبارات استان قزوین گفت: اعتبارات عمرانی که امسال برای استان قزوین اختصاص یافته است، 36 درصد بیش از سال قبل است و مجموعا در این سفر نیز بیش از سه برابر اعتبار عمرانی استان برای امسال و سال آینده در نظر گرفته شده است.

رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات دولت در زمینه توسعه زیرساختهای استان به منظور تقویت صنعت گردشگری گفت: قزوین استعداد و جاذبه های زیادی در حوزه گردشگری دارد و باید این جاذبه های طبیعی و فرهنگی استان را هر چه بیشتر تقویت کرد.

روحانی تصریح کرد: جاذبه های طبیعی به تنهایی نمی تواند موجب جذب گردشگر شود و ضرورت دارد در کنار آن وسایل و امکانات رفاهی ایجاد شود و دولت در این راستا در حد امکان اقدامات لازم را انجام خواهد داد و دو خطه کردن راه آهن و احداث هتل و در آینده توسعه فرودگاه قزوین از جمله اقداماتی است که می تواند در تقویت حوزه گردشگری استان تاثیرگذار باشد.
مرجع : ایسنا