به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۱۱۷۳۲۹
درد امانم را بریده است

«حاج کاظم» ، صدای مظلومیت جانبازان

گروه فرهنگي: ناصر افشاری جانباز 70 درصدی که این روزها مستندی با حضور پرویز پرستویی درباره او در شبکه نمایش خانگی عرضه شده معتقد است: «حاج کاظم» صدای مظلومیت جانبازان است.
«حاج کاظم» ، صدای مظلومیت جانبازان
جانباز بالای 70 درصد جنگ تحمیلی که باید برای ادامه درمانش به آلمان اعزام می‌شد، اما علی‌رغم دستور رییس جمهور وقت موانعی بر سر این اعزام ایجاد شده بود.پرویز پرستویی، حاج کاظم «آژانس شیشه‌ای» که در آن فیلم به دنبال اعزام «عباس» - با بازی حبیب رضایی - به انگلیس برای معالجه او بود این بار در تلاش بود تا شرایط اعزام «حاج ناصر» را به آلمان هموار کند.در نهایت پیگیری‌های پرستویی در پروسه‌ای چهار ماهه شرایط اعزام این جانباز را از مسیری دیگر فراهم کرد که سیر این اتفاقات در مستندی بنام «حاج کاظم» توسط مسعود نجفی خبرنگار ایسنا به تصویر کشیده شد.
افشاری که با گذشت چهار سال از این ماجرا همچنان نیاز به ادامه درمان دارد گفت: پرفسور مهاجر که درمان من را بر عهده دارد تاکید داشت سالی یک بار باید برای درمان به آلمان بروم و دوباره وقفه افتاده است.در حال حاضر داروهای تجویز پرفسور را مصرف می‌کنم و به دنبال آن هستم بتوانم اعزامی داشته باشم.وی ادامه داد: درد امانم را بریده است. به هر حال درد همیشه با ما همراه است و معالجات باعث کم شدن این درد می شود. در حال حاضر خونریزی ریوی و تنگی نفس دارم و سردردهای شدیدی که علت آنرا نمی دانم.خوشبختانه بعد از اعزام قبلی هنوز کارم به مرفین نرسیده است.

افشاری که به علت دادن ماسکش به بیسیم چی گردان شیمیایی شده و برای این کار مدال ایثار دریافت کرده معتقد است: مانند من زیاد هستند که درد دارند و زجر می کشند و فیلم «حاج کاظم» صدای مظلومیت این افراد است.این جانباز که در ابتدای آغاز به کار دولت جدید اظهار امیدواری کرده بود شرایطی فراهم شود تا رییس جمهور را برای طرح مشکلاتش در حد دو دقیقه ببیند گفت: آن موقع تماسی با من گرفته شد اما به نتیجه نرسید. همچنان دوست دارم آقای روحانی را ببینم و با ایشان صحبت کنم. افشاری از پرویز پرستویی به خاطر تلاش هایی که جهت نشان دادن مشکلات جانبازان می‌کند قدردانی کرد.

پرویز پرستویی در نشستی که چهارشنبه شب در جشنواره فیلم مقاومت داشت با بیان این‌که نباید جانبازی داشته باشیم که پول اجاره‌خانه و دارو نداشته باشد اظهار کرد: توصیه می‌کنم حتما فیلم «حاج کاظم» را ببینید. ما از این کار درآمدزایی نداریم و من دیناری از آن پول درنمی آورم و اصلا نقشی نبوده که پولی بگیرم. چرا جانباز ما پول آمپول و اجاره خانه ندارد؟ الان که ما زیر این سقف حرف می‌زنیم، آن آدم ها درد می‌کشند. نمی‌دانم مسئول قبلی بنیاد شهید کجاست؟ می‌گویند اختلاس کرده، امیدوارم که عاقبت به خیر شود. او چطور شد مدیر؟ باید دست به دست هم بدهیم و از مسئولان بخواهیم کاری کنند که این جانبازها عاقبت به خیر شوند. ما می‌بینیم که جانبازان با چه مشقتی زندگی می‌کنند و این جشنواره را هم برگزار می‌کنیم. خوب است در کنار نمایش ارزش‌های این آدم‌ها کسان دیگری دست جانبازان را هم بگیرند. اشاعه این ارزش‌ها در جهان زمانی ارزشمند است که جانبازی محتاج نباشد.
مرجع : ايسنا