به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۹ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۱۷۳۳۳

رمان جدید «دن براون» در راه است

گروه فرهنگي: «دن براون» باز هم با محوریت شخصیت پرفسور «رابرت لانگدن» رمان می‌نویسد.
رمان جدید «دن براون» در راه است
«گاردین» نوشت: «منشا» اثر جدید «دن براون» که همچون کارهای پرفروش گذشته‌اش «رمز داوینچی»، «نماد گمشده» و «دوزخ» حول محور شخصیت اصلی پرفسور «رابرت لانگدن» در دست نگارش است، سال آینده روانه کتاب‌فروشی‌ها می‌شود.این پنجمین تریلر پر رمز و راز «براون» است که درباره این نمادشناس دانشگاه «هاروارد» و تحقیقات او منتشر می‌شود.

ناشر «براون» ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷ را به عنوان تاریخ رونمایی از این رمان جدید اعلام کرد و این اثر را دنباله‌ تریلرهای پیشین این نویسنده یعنی «رمز داوینچی»، «فرشتگان و شیاطین»، ‌«نماد گمشده» و «دوزخ» دانست.وی همچنین اظهار کرد: «دن براون» در این کتاب هم سبک پرطرفدار خود که تلفیقی از کدگذاری، مذهب، تاریخ، علم، ‌هنر و معماری است را پی گرفته است.

وی ادامه داد: «رابرت لانگدن» نمادشناس «هاروارد» در «منشا» وارد مباحث خطرناکی درباره دو سوال اصلی بشر می‌شود و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

«تام هنکس» در نقش «رابرت لانگدن»

ناشر «براون» گفت که کتاب‌های این نویسنده در کل بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه در سطح جهان فروش داشته‌اند و تاکنون به ۵۵ زبان برگردانده شده‌اند. «بوک‌سلر» اعلام کرده رمان‌های این نویسنده آمریکایی تاکنون ۱۶ میلیون جلد در انگستان فروش داشته که تنها چهار میلیون و ۵۰۰ نسخه از آن به «رمز داوینچی» اختصاص دارد. فروش «دوزخ» که سال ۲۰۱۳ روانه کتابفروشی‌ها شد، در این کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار جلد بوده است. «قلعه‌ دیجیتال» (۱۹۹۸)، «نقطه‌ فریب» (۲۰۰۱)، «فرشتگان و شیاطین» (۲۰۰۲)، «رمز داوینچی» (۲۰۰۳)، «نماد گمشده» (۲۰۰۹) و «دوزخ» (۲۰۱۳) از مهم‌ترین کتاب‌های این نویسنده هستند که طرفداران بسیاری در دنیا دارند. «رمز داوینچی» و «فرشتگان و شیاطین» در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ مورد اقتباس سینمایی قرار گرفتند و نقش اصلی آن‌ها را «تام هنکس» ستاره‌ هالیوودی ایفا کرد. «دوزخ» جدیدترین رمان پرفروش «براون» است که فیلم برگرفته از آن در اکتبر ۲۰۱۶ به روی پرده‌ می‌رود.

«ران هوارد» کارگردان «دوزخ» است که فیلمنامه آن را «دیوید کوپ» به همراه «برایان گریزر» براساس رمان «براون» به نگارش درآورده است. همکاری پیشین این گروه «رمز داوینچی» بود که در سال ۲۰۰۶ فروشی ۷۵۸ میلیون دلاری را کسب کرد. قسمت دوم مجموعه رمان‌های «براون» که «فرشتگان و شیاطین» نام داشت هم سال ۲۰۰۹  مورد اقتباس قرار گرفت و فروشی ۴۸۶ میلیون دلاری را نصیب این گروه فیلمسازی کرد.

مرجع : ايسنا