به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۹ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۱۷۳۶۴
با حضور اوباما و 70 مقام عربی و اروپایی

محمود عباس در تشییع جنازه پرز

گروه بين‌الملل: مقاماتی از 70 کشور جهان از جمله رئیس جمهور آمریکا و مسئولانی از کشورهای عربی در مراسم تشییع جنازه شيمون پرز شرکت کردند.
محمود عباس در تشییع جنازه پرز
به گزارش ایسنا، به نقل از خبری روسیا الیوم، نزدیک به 90 هیات از 70 کشور جهان امروز (جمعه) در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی شرکت کردند. در صف اول شرکت کنندگان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و چندین تن از رهبران جهان حضور داشتند.

همچنین در این مراسم فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه یوآخیم گاؤک، رئیس جمهور آلمان، فیلیپ ششم، پادشاه فرانسه، شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا و نیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حضور داشتند. بنیامین نتانیاهو، در این مراسم با عباس دست داد. قرار است جسد پرز در گورستان واقع درکوه هرتزل در قدس اشغالی دفن شود.

در این راستا مسئولان اسرائیلی تمامی خیابان‌های منتهی به گورستان مذکور و دیگر مسیرهای اصلی را مسدود کرده و تدابیر امنیتی در منطقه را با به کارگیری صدها نیروی امنیتی برای حفظ جان رهبران و مسئولان شرکت کنند در این مراسم افزایش دادند. پلیس اسرائیل علاوه بر این تدابیر احتیاطی دیگری را نیز در پیش گرفته و دست به بازداشت‌های گسترده حتی در میان شهروندان یهودی زده است.

پلیس اسرائیل در توجیه این اقدامات خود اعلام کرد: هدف از این اقدامات جلوگیری از هرگونه حمله و یا انجام اقدامات تحریک آمیز طی روند اجرای مراسم بود. در این مراسم سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز به نمایندگی از کشورش حضور دارد. از اردن نیز جواد الغنانی، معاون نخست وزیر ریاست هیات این کشور را برعهده داشت.

جنبش حماس و جبهه خلق برای آزادی فلسطین از عباس خواسته بودند در این مراسم شرکت نکند. همچنین حماس ارسال پیام تسلیت از سوی عباس را محکوم کرد و آن را "توهین به خون شهدا و بی‌توجهی به رنج و سختی مردم فلسطین" دانست. سامی ابوزهری، سخنگوی حماس با اشاره به اینکه مردم فلسطین از مرگ پرز خرسند هستند گفت: پرز در حیات خود مرتکب کشتار قانا و دیگر کشتارها و جنایات در حق فلسطینی‌ها شد.